Novemberbarn 2014
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Jag har också plussat, för första gången. Har försökt bli gravid sedan september 2011 och i december 2013 gjorde vi IVF som misslyckades. För två veckor sedan gjordes FET då ett upptinat embryo sattes in. Fick veta att det delat sig från 4- till 8-celligt under dagen och nu har det fastnat. Enligt uträkningar är BF 16 november.
Grattis Karro och kristin! Hoppas att vi alla får friska bebisar i november!
Spännande med alla som plussat! Hoppas vi alla går runt med små gravidmagar i sommar ;)
Ringde till MVC för en stund sen. Fick tid för inskrivning 24 april men inser att det inte riktigt funkar. Hur jag än räknar kan jag inte komma fram till annat än att jag då är i minst v 12, och vi vill ha ett KUB som vi även fick förra gången då vi har både Downs syndrom och ryggmärgsbråck i närmaste familjen.
Är det inte lite konstigt att dom lägger inskrivning så sent att man inte kan tala om KUB vid den? Jag får väl ringa BM jag fick tilldelad och fråga, kanske kan hon skicka en "beställning" på det utan att jag först blivit inskriven?
Hej jag vill gärna var a med här! Jag väntar nu mitt tredje barn, den 4 nov men jag känner mig väldigt avtrubbad. Vet ju inte hur det kommer att gå, samtidigt som jag fasar för den här tiden som komma skall.Jag har tidigare mått så dåligt från vecka 7 till vecka 12 så jag bara väntar på smällen. Vilket är så dumt då jag inte vet hur jag kommer må denna gång!
Hej alla!
Jag vill också hoppa in här.. Vi är nyligen gravid för första gången, efter ungefär två års försök (till och från). Jag är (om jag beräkningarna stämmer) i v. 5. Har idag ring och till MVC, ska på inskrivningsmöte 1 april.
Känns häftigt och läskigt allt på en gång. Jag har illamående, ömma bröst, molande värk i magen och svullen om magen. Så det känns ju iof skönt, för då blir man påmind hela tiden om att det är något på gång :P
Är så skönt att läsa om era tankar och känslor inför det här nya. Jag känner igen mig i allt. Känns helt fantastiskt, overkligt och nervöst samtidigt! Jag kan inte tänka på något annat.
Jag tänker inte heller på nåt annat än graviditeten nu just. Jag hoppas denhär första ivern går över så småningom för dagarna går så långsamt när man inte funderar på annat.
Kommer inte att berätta för familjen förrän i början av maj, vill vänta tills det är ganska säkert att allt är bra.
Mår så galet illa så tog innan BIM. Har fått stegring nu i några dagar, så vågar iaf tro att det är en bebis därinne för igår var de relatvit starkt :) Har BIM idag lr imorgon. Har iaf BF 20-21 november.. Har en dotter född april 2012 så ska bli så spännande åh se hur fort magen kommer och hur olik graviditeten blir, denna tiden med dottern kände jag inte ett smack mådde så jäkla bra. Denna gång, såhär jäkla tidigt har jag nu mått kraftigt illa i 1-2 veckor och tågade igår in i vecka 5.. Blä.. Så livnär mig på vatten förtillfället.. Ska åka och köpa såntdär armband för att de om de kanske dämpas lite.. Så hoppas detta lilla liv håller sig kvar där inne :)