Novemberbarn 2014
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Var också med om ett mf fast i februari... Vi får hålla våra tummar att allt skall gå bra för oss alla:))
Ja det är värdelöst, var i dag på cellprov så passade på att prata med BM samtidigt om mitt illamående och vi kom fram till att jag ska testa seabanden.
Nej jag har också sagt att mitt illamående måste ha någon annan förklaring, men bm menade på de att vissa är känsligare än andra.. Och att jag blev illamående relativt snabbt efter befruktningen eller att jag är längre gången än vad jag tror.. så ja finns säkert en förklaring till att jag mår som en påse skit..
Inte nog med det så har juh brösten börja kännas som blåmärken och har molvärk i tjejmagen om kvällarna..
Ja vatten är bra grejer, ska testa seabanden och att småäta fick de som tips av BM idag också. Blev de inte bättre skulle jag höra av mig igen..
Hoppas de funkar med bandet, slipper man stoppa i sig nå tabletter :)
Hjärtanpåtråd: Hoppas nu banden funkar för dig!
EnglaAlvaTredje: Grattis :)
Mitt illamående har lagt sig lite. Nu är jag bara illamående av att äta mig proppmätt och lite på morgonen. Är lite kluven men ser det som att allt är bra och kroppen helt enkelt har vant sig :) De kommer säkert komma och gå första tiden!
Mina bröst är inte så ömma men stora däremot... Har EN bh som jag kan använda!! Men får investera i nya på rean :) Ingen idé att storsatsa, dom kommer säkert ändras flera gånger till.
Skickar styrkekramar till er alla!
Hej Har följt tråden på avstånd lite... Blivit gravid efter vår femte IVF, lyckligare än lyckligast om den lilla stannar. :) Undrar om det är fler som nyss blivit gravida efter IVF ? Har BF 11 nov. Ska på vul 24 mars. Är i v 5+6 idag. Skicka gärna pm om du är gravid efter ivf och vill prata av dig
Grattis till alla nya gravida!
Och så tråkigt med missfallen i tråden, blir också rätt orolig av det, fick ett tidigt missfall i ungefär den här veckan första gången jag blev gravid före sonen. Hoppas ni snart är gravida igen och allt går bra då!
Har lite molvärk till och från i magen, försöker tänka positivt att det är den lilla som växer men lite oroar man sig ju ändå att det vara en dålig värk... Annars är tuttarna ömma och stora, och till och från blir jag "onaturligt" trött, så det känns ju helt klart i kroppen.
Förra graviditeten hade jag tur med illamåendet, var lätt illamående några veckor kring ca v9-10 men aldrig såpass att jag behövde spy och från och med fjärde månaden ungefär mådde jag toppen, alltså bättre än normalt. Hoppas ju att det blir likadant med det den här gången, känns inte alls som att jag har tid att ligga och spy bort dagarna men det är ju risken man tar...
Hej! Mens försenad så testade nu och fick ett svagt plus på stickan. Så beräknad bf ca 17:e nov. Jag kommer att göra fler test framöver då jag är så sjukt orolig att något ska hända. Jag har inte berättat för den blivande fadern då han inte direkt är sugen på att skaffa barn (detta va inte planerat) har tidigare en son på snart 10 år med en annan. Ska jag berätta el ska jag vänta, skulle de bli mf så känns de som att manbutsatt honom för oro i onödan samtidigt vill jag inte hålla något hemligt. Men är så rädd för hur han ska reagera, vill inte att han ska känna att hans liv förstörs..
Grattis rosalack :)
Lavish: Ja hoppas du får må lika bra den här gången, de låter ju toppen!
Mam02: Jag tycker absolut att du ska berätta. De finns väl ingen vettig anledning till att hålla en graviditet hemlig för sin partner? Eftersom du skriver i den här tråden känns det som att du redan bestämt dig för att behålla barnet? och då är en diskussion på sin plats hur som! Vad händer om det faktist blir missfall och sedan blir du gravid igen? Då har du undanhållit ett missfall OCH är gravid igen. Lika bra att rensa luften direkt. Ni kanske behöver reda ut hur ni står i bebisfrågan :) En stor styrkekram och hoppas det går bra hur du än väljer att göra!
Någon som fått missfall och blivit gravid med en gång utan mens i mellan?? Isåfall, hur räknar man ut bf??
Rosalack: jag är gravid nu efter FET. Första IVF:n misslyckades i december, men fick då tre embryon till frysen. Jag hoppas det kommer gå bra nu, för äggplock och all väntan är så jobbigt. Jag förstår inte hur du orkat så många gånger, men det visar ju bara att man inte aka ge upp.