• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Zolie
    MsLilja skrev 2014-11-02 03:18:48 följande:
    Igår föddes vår fantastiskt fina dotter! Vi mår alla bra men är trött. Känns helt overkligt!!! :)
    Grattis :)) härligt mes första trådbebisen! Nu får de se till ä komma fler :))
  • Elmiina

Mslilja: åå grattis!! Underbart :)

Jag har vart fri från dessa regelbundna värkar i 2 dagar och nu vaknade jag inatt utav ett par riktigt onda värkar. Spännande att se när de sätter igång :)

• Missimissi
    Igår föddes vår fantastiskt fina dotter! Vi mår alla bra men är trött. Känns helt overkligt!!! :)
    Stort grattis !!!!!!
  • Missimissi
    Eva 763 skrev 2014-11-02 04:35:16 följande:

Jag mår pyton!!! Har värsta diarrén! Sprungit på toa hela natten, 8 ggr på 5 timmar minst och kräkts 3-4 ggr! Är det ngn fara att bli magsjuk nu, i vecka 37?

Usch din stackare ! Tror inte det är någon fara så länge du får i dig vätska -men ring till förlosninfen och hör med dem för säkerhets skull , de kanske har några bra tips eller saker du ska vara vaksam över ! Krya på dig !
  • Foxan

Vad gör man när man är i v. 39 och misstänker att bebis ligger i säte? Ringer mvc för koll under denna vecka eller snällt väntar tills den inbokade tiden vilket är om 10 dagar (bf om 12 dagar)?
    Sist jag hade en buse i magen som låg på tvären gjorde jag vändningsförsök i v. 37 och så även på bf+1 så jag känner inte att det är någon brådska, men lite nervkittlande är det ju. Vill verkligen inte snittas igen! 

• Puderrosa

MsLilja - Stort grattis!!!:)

Det var länge sedan jag skrivit här i tråden men har läst den.

Bf är 20/11 i vårt fall, har sammandragningar oftare än tidigare och ont i nedre delen av magen så fort jag står lite längre, inga riktiga förvärkar dock ännu. Första barnet kom nästan två veckor innan bf så jag är förberedd på att det kan hända att jag föder lite tidigare även den här gången men ärligt talat så vill jag hellre att bebisen kommer runt bf.

Vi har gjort mycket hemma de senaste månaderna, fixat saker, så det vore skönt nu att ha lite tid innan förlossningen då jag kan tänka på mig själv och det som kommer.

Annars, hade jag i natt så mycket klåda, kunde inte sova. Hade den inte regelbundet under graviditeten utan kanske 2-3 ggr för en tid sedan och i natt kom den igen. Så irriterande:/

Har någon av er haft klåda under graviditeten?

• Victoria84

Wow! Stort Grattis!

• Elmiina

Mslilja: kom gärna med en kort förlossningsberättelse när du har tid och ork :)

Eva: det ska inte vara någon fara att vara magsjuk som gravid men eftersom att du är så långt gången så hade jag nog ringt förlossningen och dubbelkollat.

Jag ligger i ett varmt bad nu för att se om jag har falska värkar igen eller om det faktist är på g nu :)

• Nylny
    Woho! Stort grattis!
    Vill också höra mer när du orkar. :D
    Elmiina skrev 2014-11-02 08:51:17 följande:

Jag ligger i ett varmt bad nu för att se om jag har falska värkar igen eller om det faktist är på g nu :)

Spännnnnande...! Jag tror det är på g! Pga att de gör ondare nu. Latensfasen tror jag på. Snart bebe! Kämpa på o lycka till!  :D
    30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • EnPetra
    Åh, grattis! :)
Svar på tråden Bebis november 2014