• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Zolie
    Myc skrev 2014-11-03 11:05:08 följande:

V 40+2 idag. Väntar på tid hos BM. Sover så dåååååligt!

Haft en omtumlande helg då min pappa hittades avliden i lördags.

Väldigt mycket känslor just nu...

Vi stod inte varandra särskilt nära men det är ändå väldigt sorgligt och ledsamt...

Jag beklagar! Även om ni inte va nära måste de va jobbigt! Tycker det borde vara slut med bekymmer för din del nu :(
  • SaandraR
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-03 10:48:21 följande:

Skönt att din bm är bra Victoria 84!

Nån annan som ofta hör extremt höga knäppanden och knakande innifrån magen? Det har gjort det sedan v 30 ungefär och det är så högt att jag varje gång tror att vattnet ska gå. Eller så går min lilla bebis sönder . Jag undrar vad det är som låter så. Ungefär som att knäcka en torr kvist.

Imorgon går jag in i v 38, idag är det 18 dagar till igångsättning. Vill bara kunna sova! Ska försöka boa lite här hemma så att tiden går, annars vill jag bara vara själv. Helt hopplöst när man har två barn som har mer och mer närhetsbehov ju närmare bebisen vi kommer. Känner mig som världens sämsta morsa!

Ja jag har hört höga knäpp ljud inifrån magen ett par gånger och har läst att det är bebisens leder som låter..
  • Foxan

Även jag har en väldigt knäppande bebis i magen. Min yngsta var också en sån  i magen och även fortfarande är utanför, men de andra barnen har inte varit sådana. Det som låter är helt ofarligt och är bebisens leder
    Den enda stora skillnaden på mina barn är att min yngsta bröt armen på två ställen i en lek när hon var ett år. I soffan mot en mjuk kudde i en rätt så stillsam lek med sin storasyster Kanske knäppande bebisar har ett skörare skelett eller så hade min yngsta bara en väldig otur..? 

myc, jag beklagar! Usch vad du får drass med mycket denna graviditet!

• Krickelin med Naemi

Foxan, ok! Tack för kunskapen!

Victoria jag glömmer alltid att fråga. Är inte tillräckligt orolig för att komma ihåg det .

Hur går det för Lagombutwhy? Länge sedan jag såg henne här!

• sockerpian
    Myc skrev 2014-11-03 11:05:08 följande:

V 40+2 idag. Väntar på tid hos BM. Sover så dåååååligt!

Haft en omtumlande helg då min pappa hittades avliden i lördags.

Väldigt mycket känslor just nu...

Vi stod inte varandra särskilt nära men det är ändå väldigt sorgligt och ledsamt...

beklagar sorgen :( kramar till dig!

• Foxan

Sådär, nu har jag skickat iväg en fråga till mitt mvc. Frågade om jag ska vänta tills nästa onsdag då jag har mitt vanliga besök för att kolla upp hur bebisen ligger. Eller om jag får komma på koll innan dess. Är väldigt säker på att den ligger fel. Även om jag är rätt lugn på det stora hela och vet att det går att vända ända mot slutet så känns det lite obehagligt ändå. Den här gången har jag moderkakan i framvägg och det hade jag inte när jag var med om en tvärbebis förra gången. Känns att det kan bli lite komplikationer om man väntar tills slutet då?
    Får se vad och när de svarar. Idag är jag i 38+2 och har bf nästa fredag.

Hur är det med alla er som haft förvärkar och så? Händer det något mer för er?

• isabellab

Så här på sluttampen, har ni dagar då bebisen rör sig mindre?

Igår levde min lillkille loppan så jag var helt slut. Idag har det varit några "vändningar" och lite småbuff bara. Han brukar vara livligast på kvällen så jag hoppas att han kommer igång om några timmar så man kan slappna av.

• Missimissi

Myc -jag beklagar det med din pappa ! Även om ni inte var supernära då rör det ändå upp en massa känslor kan jag förstå. Stay strong !

• Myc

Tack för era hälsningar, det värmer!

Var hos BM idag och allt såg bra ut och hon ligger i ruckbart läge vilket känns toppen ifall vattnet går. Om inget händer tidigare så blir det igångsättning 16/11 så det finns åtminstone slutdatum! På fredag har jag ett bokat ul ifall inget hänt innan för det får tydligen alla här en vecka över tiden för att kolla moderkakan mm.

Sån trist väntan nu... Men BM trodde att anledningen till att jag går över (och antagligen går över mer) är att jag varit så sjuk så att kroppen behöver komma ifatt.

Kanske är det så men det känns ändå väldigt väldigt långtråkigt nu. Tv är det tråkigaste som finns och jag har inget att ta tag i... Ska göra lite matpajer imorrn tänkte jag...

Vad gör ni andra som bara går hemma och väntar?

Svar på tråden Bebis november 2014