• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Eva 763
    Karra skrev 2014-11-02 22:46:40 följande:

Jaha ok men bm och läkarna har sagt att nr3 fixeras aldrig förutom när vattnet går... Men det låter ju rimligt att det hugger till när de väl borrar ner sig. Kommer inte ihåg om det kändes så här med nr1 och nr2...

Det vanligaste är att huvudet inte fixerar sig som omföderska. Bebis huvud är ruckbart hos mig och varit så i 1 1/2 månad ca.

Men det ilar och hugger till på mig med, när bebis sparkar ibland - och det är när bebisens huvud trycks nedåt och kommer åt nerver har jag hört. Känns inte jätteskönt
  • Missimissi

Likt Foxan undrar jag om inte min bebis har snurrat på sig. (Kanske var det det som gJorde att det gjorde så ont häromkvällen )

Känner sparkar och saker på helt olika ställen än vanligt men är urdålig på att lista ut vad som är vad....

• Victoria84

Kass natt, mest pga all vätska i händerna som gör sååå ont! Fingrarna domnar mer för varje dag. Skulle bre en smörgås nu till frukost och det var knappt det finns kraft ...

Hade såhär förra graviditeten också, körde med handledsstöd, men nu ska ju lillebror komma på torsdag så det är till att härda ut.

Längtar som bara den! Börjar bli ordentligt pirrig

• Victoria84

Ska dessutom på ytterligare en extra kontroll hos bm idag. Hon är så bra tycker jag. Hon ringde i fredags, hade haft kontroll på tisdagen, och sa att hon gått ner efter besöket med urinprovet till labbet och bett dem läsa av i sin maskin (bm gör ju med sticka). Jag visade på tisdagen spår av protein, men när maskin läste av var det 1+ så då tyckte hon vi skulle ta en check innan förlossningen.

Hoppas det ser ok ut idag. Har haft lite varnande blodtryck, huvudvärk och så denna svullnad så det är väl bra att de vill ha koll.

• Krickelin med Naemi

Skönt att din bm är bra Victoria 84!

Nån annan som ofta hör extremt höga knäppanden och knakande innifrån magen? Det har gjort det sedan v 30 ungefär och det är så högt att jag varje gång tror att vattnet ska gå. Eller så går min lilla bebis sönder . Jag undrar vad det är som låter så. Ungefär som att knäcka en torr kvist.

Imorgon går jag in i v 38, idag är det 18 dagar till igångsättning. Vill bara kunna sova! Ska försöka boa lite här hemma så att tiden går, annars vill jag bara vara själv. Helt hopplöst när man har två barn som har mer och mer närhetsbehov ju närmare bebisen vi kommer. Känner mig som världens sämsta morsa!

• Myc

Men vad märkligt det låter med ljuden! Näpp inga ljud här alls men det låter lite skoj . Kanske ligament eller nåt?

Krickelin med Naemi skrev 2014-11-03 10:48:21 följande:

Nån annan som ofta hör extremt höga knäppanden och knakande innifrån magen? Det har gjort det sedan v 30 ungefär och det är så högt att jag varje gång tror att vattnet ska gå. Eller så går min lilla bebis sönder . Jag undrar vad det är som låter så. Ungefär som att knäcka en torr kvist.

Imorgon går jag in i v 38, idag är det 18 dagar till igångsättning. Vill bara kunna sova! Ska försöka boa lite här hemma så att tiden går, annars vill jag bara vara själv. Helt hopplöst när man har två barn som har mer och mer närhetsbehov ju närmare bebisen vi kommer. Känner mig som världens sämsta morsa!

• Myc

V 40+2 idag. Väntar på tid hos BM. Sover så dåååååligt!

Haft en omtumlande helg då min pappa hittades avliden i lördags.

Väldigt mycket känslor just nu...

Vi stod inte varandra särskilt nära men det är ändå väldigt sorgligt och ledsamt...

• Victoria84

Jag beklagar verkligen Myc! Så oerhört sorgligt. Du har det inte lätt denna graviditet.

Hoppas bebis snart kan titta ut och förgylla dina dagar (och nätter) <3

Myc skrev 2014-11-03 11:05:08 följande:

Vi stod inte varandra särskilt nära men det är ändå väldigt sorgligt och ledsamt...

• Victoria84

Skumt med knäppandet! Har inte haft så själv. Vad säger din bm?

Krickelin med Naemi skrev 2014-11-03 10:48:21 följande:

• isabellab
    Myc skrev 2014-11-03 11:05:08 följande:

Håller med Victoria84, du har inte haft det lätt! Beklagar verkligen. :(
Svar på tråden Bebis november 2014