• solstråle92

Vilja ha barn som singel

Sedan 16 års ålder har jag haft enorm barnlängtan, är 22 år nu och längtan växer mer och mer. Folk i min ålder börjar skaffa familj och här sitter jag singel och barnlös. På senare tid har jag börjat fundera kring insemination, dock inte ännu men känner att om jag inte träffat mannen i mitt liv innan jag är 24 så ska jag kolla närmre på det! Jag är inte ens säker på om jag någonsin vill leva med en man, men jag vill inget hellre än att bli mamma.

Det jag ville kolla om det finns fler här inne med samma tankar, eller som har genomfört insemination tidigare? Vore kul att prata med er, höra era historier och tankar! :)

• Svar på tråden Vilja ha barn som singel
  • solstråle92

Sidan funkade inte :/

• Palle76

Jag har precis samma tankar, har en son på 3 år men vill så gärna ha en liten till, så insemination är det alternativ jag ser nu som zet enda för mig, är oxå lite äldre än zu så tiden går snart ut för mig ;)

• solstråle92

Åh vad roligt! :) ja jag är inte så gammal men har redan börjat fundera då jag inte vill skaffa en kille bara för att jag vill ha barn. Det jag tvekar på är vad man ska berätta för barnet och hur man ska förklara..

Skaffade du din son genom insemination eller kom han till på den "vanliga" vägen?

• Palle76

Minson kom till via ivf med min dåvarande man men vi skiljde oss innan sonen föddes. Har inte hittat nån ny man heller, klart jag helst vill ha hela familjepaketet, men det ser mörkt ut så jag har börjat kolla insemination i Danmark på allvar nu

• solstråle92

Känner också att det är mörkt på "familjefronten". Inte för att jag måste stressa och är äldre, utan för att jag inte ens är säker på att jag vill dela mitt liv med en kille. Men jag längtar efter barn något enormt! Vilka kliniker har du kollat? :)

• Palle76

Stork såklart ;) cfc o gyngronlund Blir bara snurrig på prislistorna :)

• solstråle92

Ja dom har jag också svårt att förstå haha! Och jag kämpar med hur jag ska få till att kunna åka till Danmark så fort jag får ägglossning, blir att pussla lite :)

• Palle76

Ja , jag funzerar på i vilken ände man börjar, pengar först eller kontakta de först :) o som sagt fattar jag inte vad totalkostnaden blir

Svar på tråden Vilja ha barn som singel