• solstråle92

Vilja ha barn som singel

Sedan 16 års ålder har jag haft enorm barnlängtan, är 22 år nu och längtan växer mer och mer. Folk i min ålder börjar skaffa familj och här sitter jag singel och barnlös. På senare tid har jag börjat fundera kring insemination, dock inte ännu men känner att om jag inte träffat mannen i mitt liv innan jag är 24 så ska jag kolla närmre på det! Jag är inte ens säker på om jag någonsin vill leva med en man, men jag vill inget hellre än att bli mamma.

Det jag ville kolla om det finns fler här inne med samma tankar, eller som har genomfört insemination tidigare? Vore kul att prata med er, höra era historier och tankar! :)

• Svar på tråden Vilja ha barn som singel
  • Tigerliljaaa

Jag ska snart (förhoppningsvis i dagarna) påbörja mitt första ivf försök som singel! :D

• Tigerliljaaa

Du menar mig?
    Jag ska göra min ivf på trianglen, helt underbar personal. Mycket engagerade och tillmötesgående. Generellt bättre priser än stork börjat tittade på det. Lätt att ta sig dit också :)

Processen går snabbt! Jag mailade, fick svar på mina frågor inom 24 h av sekreteraren sen bokade jag ett besök hos läkaren. Då bestämde vi hur det skulle gå till och jag fick recept som jag fick konverterade till svenska recept på en provat ivf klinik i malmö.

Har inväntat en del provsvaren med frågetecken men verkar ha fått klartecken nu så så vidare inget annat dyker upp kör jag igång med primolut för att få igång en blödning så fort läkaren svarat mig :)

• Palle76

Lycka till, får jag fråga vad du betalade totalt? Är så förvirrad när jag läser allas prislistor :)

• Ciconiidae

Här är en till som ska börja till sommaren men insemination i Danmark. Kommer då vara 29 fyllda. Har funderat på detta som ett andra alternativ från 20-års ålder och nu bär det iväg. Alla tester är klara sedan ett år tillbaka, skulle börjat redan då men oväntat byte av jobb har gjort att jag väntat ett år.

• Palle76

Lycka till, jag har bara precis börjat kolla alla alternativ så ska bli så spännande att följa alla o ze vD ni har för erfarenheter o hur det går :)

Ciconiidae skrev 2014-03-13 07:41:25 följande:
    Här är en till som ska börja till sommaren men insemination i Danmark. Kommer då vara 29 fyllda. Har funderat på detta som ett andra alternativ från 20-års ålder och nu bär det iväg. Alla tester är klara sedan ett år tillbaka, skulle börjat redan då men oväntat byte av jobb har gjort att jag väntat ett år.

• solstråle92

Var roligt att ni kommit igång! Jag längtar tills det är min tur! Tror jag sätter igång processen om något år! Hur är det med andra, har ni helt enkelt inte hittat er drömman eller vill ni leva ensamma (med barn)?

• Palle76

Jag hittade en sida på nätet, där man kan hitta en donator och göra insemination hemma direkt, tänkte kolla upp detta alternativet lite mer faktiskt, lite billigare o känns lite mer lugnt o bekvämt om ni förstår :)

• Tigerliljaaa

Jag ska göra ivf och det är betydligt dyrare. Vet inte vad kag ska betala än måste bestämma mig för enkelt försök eller tre paket :) vill man göra det hemma kan man köpa säden privat på t.ex cryos. Sprutor och sånt finns på Apoteket :)

Gör man det på klinik är skillnaden att dem går upp i livmodern och lägger säden så den behöver inte simma så långt ;)

• Palle76
    Tigerliljaaa skrev 2014-03-13 11:30:20 följande:
    Jag ska göra ivf och det är betydligt dyrare. Vet inte vad kag ska betala än måste bestämma mig för enkelt försök eller tre paket :) vill man göra det hemma kan man köpa säden privat på t.ex cryos. Sprutor och sånt finns på Apoteket :) Gör man det på klinik är skillnaden att dem går upp i livmodern och lägger säden så den behöver inte simma så långt ;)

Svar på tråden Vilja ha barn som singel