• solstråle92

Vilja ha barn som singel

Sedan 16 års ålder har jag haft enorm barnlängtan, är 22 år nu och längtan växer mer och mer. Folk i min ålder börjar skaffa familj och här sitter jag singel och barnlös. På senare tid har jag börjat fundera kring insemination, dock inte ännu men känner att om jag inte träffat mannen i mitt liv innan jag är 24 så ska jag kolla närmre på det! Jag är inte ens säker på om jag någonsin vill leva med en man, men jag vill inget hellre än att bli mamma.

Det jag ville kolla om det finns fler här inne med samma tankar, eller som har genomfört insemination tidigare? Vore kul att prata med er, höra era historier och tankar! :)

• Svar på tråden Vilja ha barn som singel
  • Ciconiidae

Jag hade snart tänkt bli medlem i femmis, där ordnar de ju träffar och läger för medlemmarna. :) kul för barnen att träffa andra i liknande familjekonstelationer.

• Tigerliljaaa

Jag bor i södra Skåne :)
    Fick svar från läkaren idag, imorgon börjar jag med primolut-nor och då är det igång :D

Beställde säd ikväll, känns surrealistiskt.
    Från början var jag helt inne på att ha öppen donation len med tiden ändrade jag mig och det blev helt anonym nu när det kom till kritan.

Till den som hoppade in med argumentet om stt barn ska ha två föräldrar.. Går inte att fråga vilken psykolog som helst och få det svararet. Finns inta konkreta bevis på att barn med en mamma och en pappa är lyckligare barn däremot är barn som kommer från hem med närvarande förälder/ar lyckliga barn...

• t k 85

Alltså det är bara å säga till så kan jag allt fixa så några av er blir gravida. Å om jag tvunget måste vara med i ungens liv, so be it, men jag betalar fan inget underhåll.

• Tom Araya
    solstråle92 skrev 2014-03-13 19:40:28 följande:
    Så du tycker det är bättre att jag tar första bästa kille, skaffar barn och sedan går vi isär - barnet får skilda föräldrar, kanske till och med föräldrar som inte tål varandra, får bo varannan vecka osv? Du har inte i denna tråden att göra, gå och sprid tråkig energi någon annanstans
    Även din lösning känns lite desperat, faktiskt.
  • t k 85
    Tigerliljaaa skrev 2014-03-13 22:12:17 följande:
    T k85: va?!?
    ja, vadå va? jag var väl ganska tydlig eller?
  • solstråle92

Så roligt att höra att du kommit såpass långt tigerliljaaa! Vi alla verkar bo nära varandra :) vore absolut kul att följas åt under tiden! Och till er som tycker jag är desperat eller för ung - i dont care :)

• Tigerliljaaa

Det är bra solstråle! Jag är inte heller så gammal, 24... Och har försökt skaffa barn med min både innan och med min före dette sen 4 år tillbaka ca.

Jag kan inte vänta längre heller av hälsoskäl och inte av emotionella heller för den delen

• Ciconiidae

Att skaffa barn är alltid en självisk handling. Jag har dock funderat på mitt beslut i åratal och är väldigt tillfreds med det. Att få barn själv är idag mitt förstahands val efter ha sett skillsmässor och andra tråkigheter med tvåsamhet. Jag säger inte att detta är bättre, men för just mig känns detta som det bättre alternativet. Jag har anpassat hela mitt liv utefter detta beslut och vet att jag har ett bra hem att erbjuda mina blivande barn. Sen finns det alltid andra som har andra åsikter samt fördomar. Det har i alla tider funnits fördomar om vilka som inte bör skaffa barn och i en perfekt värld vore det tydligen bara hererosexuella, ariska par utan några mentala eller fysiska sjukdomar som hade det privilegriet. Jag har dock alltid varit mer öppen än så och hade aldrig tagit detta beslut om jag skulle tro att det varit skadligt för mina barn.

Svar på tråden Vilja ha barn som singel