• solstråle92

Vilja ha barn som singel

Sedan 16 års ålder har jag haft enorm barnlängtan, är 22 år nu och längtan växer mer och mer. Folk i min ålder börjar skaffa familj och här sitter jag singel och barnlös. På senare tid har jag börjat fundera kring insemination, dock inte ännu men känner att om jag inte träffat mannen i mitt liv innan jag är 24 så ska jag kolla närmre på det! Jag är inte ens säker på om jag någonsin vill leva med en man, men jag vill inget hellre än att bli mamma.

Det jag ville kolla om det finns fler här inne med samma tankar, eller som har genomfört insemination tidigare? Vore kul att prata med er, höra era historier och tankar! :)

• Svar på tråden Vilja ha barn som singel
  • solstråle92

Aha jag visste inte att man kunde köpa sperma privat på en sida och göra det hemma! Men jag lär nog ta hjälp av tex vita nova (tror dom heter så?) eller något då jag vill ha öppen donation så mitt barn har möjlighet att träffa sin pappa när hen är 18! Känns säkrare på något sätt också. Men vad är cryos för sida?

• Palle76

Cryos är också en spermabank, jag är lite inne på att träffa donatorn o hans sperma sprutas in med spruta direkt efter han ja fått ut den :) då vet man vem det är hur den är o vissa vill ha kontakt efter med

• Matsyoung

22år?! Det är väl ingen ålder.... Tanken är väl att man bör stå på en solid grund innan man skaffar familj... Syftar främst på den ekonomiska aspekten. Sedan kan man fråga vilken psykolog som helst och rekommendationen är fortfarande att ha två föräldrar. Dvs en familj. Tycker det ärligt talat är egoistiskt att bara skaffa barn för barnskaffandets skull utan att ha barnets behov i åtanke. Delvis därför vi inte utför detta i Sverige. Det är inte bara för att "jävlas"....

• Palle76

Snälla lilla du, det kan diskutteras i evigheter det med familjer o skaffa barn som singel eller homosexuell o dyl. Självklart har alla föräldrar sina barns bästa i tanke, Denna sorts diskution är inte den vi vill ha här tyvärr, om kag nu fattade dig rätt o är emot det vil vill

• solstråle92

Så du tycker det är bättre att jag tar första bästa kille, skaffar barn och sedan går vi isär - barnet får skilda föräldrar, kanske till och med föräldrar som inte tål varandra, får bo varannan vecka osv? Du har inte i denna tråden att göra, gå och sprid tråkig energi någon annanstans

• solstråle92

Vill inte säga stad men kan säga att jag bor i Halland iallafall :)

• Palle76

Trevlivt, då är vi ju nära varandra, tänkte det hade vart kul att följas hela vägen, o även efter alla fått sina små, med träffar o sånt kanske?

Svar på tråden Vilja ha barn som singel