• solstråle92

Vilja ha barn som singel

Sedan 16 års ålder har jag haft enorm barnlängtan, är 22 år nu och längtan växer mer och mer. Folk i min ålder börjar skaffa familj och här sitter jag singel och barnlös. På senare tid har jag börjat fundera kring insemination, dock inte ännu men känner att om jag inte träffat mannen i mitt liv innan jag är 24 så ska jag kolla närmre på det! Jag är inte ens säker på om jag någonsin vill leva med en man, men jag vill inget hellre än att bli mamma.

Det jag ville kolla om det finns fler här inne med samma tankar, eller som har genomfört insemination tidigare? Vore kul att prata med er, höra era historier och tankar! :)

• Svar på tråden Vilja ha barn som singel
  • Palle76

Kul Tigerliljaa att du kommit så långt :) spännande, hoppas vi får följa dig genom din resa o stötta dog. Ang det med föräldrar kan jag säga att min lille son jar båda och vi gick isär innan han föddes, vi är b.gtre vänner nu o det är ju mycket bättre för lilleman att vi kan umgås o va vänner istället för att bara bråka, Anledningen till att jag skaffar på egen hand .r att jag har mycket kärlek kvar till en till och hen kommer få en underbar storebror, tiden börjar rinna ut för min del och vilm inte vänta på en man. Hur en familj än ser ut är det viktigast att barnen får kärlek och trygghet. Ska bli så spännande att följa alla o kanske i framtiden får till en träff :)

• Tigerliljaaa

Jättekul att den här tråden dök upp:) jag hat också på mycket bära håll fått se konsekvenser av av barn i brustna relationer pch många gånger är det inte vackert. Tycker det är så skönt att jag aldrig kommer behöva bråka med numret på pappret...

• Tigerliljaaa

Jättekul att den här tråden dök upp:) jag hat också på mycket bära håll fått se konsekvenser av av barn i brustna relationer pch många gånger är det inte vackert. Tycker det är så skönt att jag aldrig kommer behöva bråka med numret på pappret...

• Palle76

Bättre att ha en bra förälder än två som bara bråkar ;) Jag ärbara glad att jag o pappan nu är vänner men det har vart lång väg dit. Nu har jag bestämt att inte gå igenom det igen utan skaffa själv o är nu inne på att hitta en privat donator o göra det själv :)

• Tigerliljaaa

Spännande med privat donator. Hade bog också gått den vägen om jag hade varit normalfertil :)

• Palle76

Ja jag hoppas det går vägen iaf :) o att kag fortfarande är normalfertil, var det iaf för 4 år sen när sonen gjordes via ivf/icsi :)

Tigerliljaaa skrev 2014-03-14 10:33:27 följande:
    Spännande med privat donator. Hade bog också gått den vägen om jag hade varit normalfertil :)

• Palle76

Faktiskt inte så farlig, allt gick smidigt för mig, med alla mediciner o allt. Kommer gå kanon bra för dig, och bara fråga om du undrar över nåt, nu när du har en som gått genom det :)

• solstråle92

Var själv inne på privat donator men är så rädd att något ska hända eller att han helt plötsligt bestämmer sig för att komma in i barnets liv när hen är typ 5 år och kräver en massa..

• Tigerliljaaa

Solstråle: viktigt med kontrakt har jag hört!:)

Palle76: hur många försök krävdes för dig?:)

Svar på tråden Vilja ha barn som singel