• solstråle92

Vilja ha barn som singel

Sedan 16 års ålder har jag haft enorm barnlängtan, är 22 år nu och längtan växer mer och mer. Folk i min ålder börjar skaffa familj och här sitter jag singel och barnlös. På senare tid har jag börjat fundera kring insemination, dock inte ännu men känner att om jag inte träffat mannen i mitt liv innan jag är 24 så ska jag kolla närmre på det! Jag är inte ens säker på om jag någonsin vill leva med en man, men jag vill inget hellre än att bli mamma.

Det jag ville kolla om det finns fler här inne med samma tankar, eller som har genomfört insemination tidigare? Vore kul att prata med er, höra era historier och tankar! :)

• Svar på tråden Vilja ha barn som singel
  • solstråle92

Känner som dig, jag vill bli gravid och om drömmannen dyker upp sen så får det vara så men jag tänker inte vänta på honom "bara för att"! Vad studerar du? :)

• Ciconiidae

Angående avtalet som diskuterades tidigare, kan jag inte se att man kan avtala bort föräldraskap om man inte går igenom rätten. Så om ni väljer privat donator bör ni vara redo att dela föräldraskapet med någon annan. Pappan kan när som helst komma in i ert liv för att kräva vårdnad.

www.dagensjuridik.se/2011/05/samtycke-till-adoption-aterkallades-efter-atta-manader

"- Såvitt jag kan bedöma utifrån tidigare rättsfall så kan en vårdnadshavare ta tillbaka sitt samtycke till dess att adoptionen är genomförd, det vill säga när rätten har beslutat om adoptionen och domen vunnit laga kraft."

• Ciconiidae

Det är tråkigt att tänka krimg det juridiska, men i slutändan kan det vara jätteviktigt så inget oväntat händer.

• Tigerliljaaa

Ciconiidae: absolut det är jätteviktigt och visst är det då att fet måste gå vi täten och det går bara om det finns en partner som vill adoptera. Slternativet är att inte veta vem personen är och inte ha något sätt stt kontakta så stt donatorn blir okontaktbar mer det är inte helt förenligt med fk regler så inget man kan vara ärlig in isf.

Jag ska betala min donatorssäd imorgon, känns fantastiskt

• Palle76

Ja det juridiska är inte direkt det man vil tänka på, men klart det är viktigt En pappa, oavsett hur man blkr hravid, kan avsäga sig både faderskap och vårdnad.

• Donatorn
    Tigerliljaaa skrev 2014-03-15 09:00:46 följande:
    Vet dock folk som hittar donatorer dem möter upp men inte har namn eller några uppgifte alls på då får dem inte att spåra, som ett krogragg på burk då. Känns dock lite osäkert man vet ju aldrig om dem bär på något eller så även om dem skulle uppvisa någon form av provsvar eller intyg
    Jag donerar sperma och har hjälpt kvinnor att bli gravid helt anonymt. Visst kan man tänka att det är osäkert om donatorn inte visar något intyg, men man kan vända på det också. Hur många killar som du har legat med har du bett om att få se intyg för att han inte är smittad? De flesta litar helt enkelt på att partnern ser till att kolla sig och månar om sin hälsa.

Jag tycker att det bästa man kan göra är att träffa donatorn och prata med honom. Om han verkar vettig och ha de kvaliteter man efterlyser så får man lita på att han inte är någon idiot som går runt och sprider könssjukdomar. De flesta har ändå vett att kolla sig om de tror att de kan ha blivit smittade med något.
  • Palle76
    Donatorn skrev 2014-03-16 09:43:08 följande:
    Jag donerar sperma och har hjälpt kvinnor att bli gravid helt anonymt. Visst kan man tänka att det är osäkert om donatorn inte visar något intyg, men man kan vända på det också. Hur många killar som du har legat med har du bett om att få se intyg för att han inte är smittad? De flesta litar helt enkelt på att partnern ser till att kolla sig och månar om sin hälsa. Jag tycker att det bästa man kan göra är att träffa donatorn och prata med honom. Om han verkar vettig och ha de kvaliteter man efterlyser så får man lita på att han inte är någon idiot som går runt och sprider könssjukdomar. De flesta har ändå vett att kolla sig om de tror att de kan ha blivit smittade med något.

:) Finns alltid för o nackdalar med allt och risker hur man än väljer. Jag ska nog gå vidare med donator så jag får en liten, helst innaan året är slut ( gravid då )
  • solstråle92

Det är förmodligen enklare med att hitta en donator själv! Men jag är så rädd att han ska komma typ 5-10 år senare och kräva massa.. Träffade två av mina kusinbarn idag (den ena är 3 år och den andra är 6 månader) och jag smälte samtidigt som det högg i hjärtat

• Palle76

Förstår dig precis, min syster har precis fåt en liten o det känns, o längtan o beslutet om att skaffa en till blir lite större. Även om jag varje morgon kl 5 kan känna att jag inte är så sugen hihi men det går fort över kan jah säga :)

Svar på tråden Vilja ha barn som singel