• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • ellinorsmamma

Sluta att tänka på om magen är stor eller liten och bara njut av graviditeten, snart är den ju ändå slut och då kanske det dröjer några innan du får känna en bebis i magen igen.

Maya har all anledning att vara stolt, och det tar alldeles för lång tid för dem att vänta på syskonet.

När man själv är gravid går tiden sakta. Men när någon som man känner väntar barn så går det alltid mycket fortare.

Har ni hittat fler namn som båda gillar och kan tänka sig???

• mayasmama

inte ett enda namn har vi kommit överens om....och jag kommer med förslag varje dag... gårdagens var Vivi ... de e väl gulligt?

• bubele

Mayasmama
    Vivi är sött... och lite 50-tal Vad har du mer kommit med för förslag?

KidA
    Skickar länk till dig i privat meddelande.

• Monsa

mayasmama, jag hade det likadant, dom låg högt upp jättefort och det är ju för att jag inte är så lång, 154 cm eller nåt sånt Kan du inte visa en magbild, det är ju så himla fint!

• mayasmama

fajga

jag har svårt att släppa Ruben och Ester men nadav, vägrar själv tycker han Arik och det går inte jag med på
    jag har oxå
    Albert
    Rafael
    och en massa fler som blivit ratade allihopa......
    men vi skall diskutera det mer när vi tatt reda på könet...

• bubele

Mayasmama
    Nä, Arik är för likt Erik och det är ett så typiskt svenskt namn, speciellt för vår generation. Stå på dig

• mayasmama

monsa
    ok jag skall lägga in nån slags magbild men det blir inte i trosor....

• En helt vanlig mamma

jag kollar in hos dig mayasmamma, men ser ingen mage...

KidA, vad skont att du mar battre...skulle vilja komma och snusa pa Noah...

Hoppas att aven Monsa mar bra, gammal gumma som hon har blivit

Fajga, coolt att ha en tuff syrra!!

Ellinorsmamma, vad hander dar upp?? Har ni ocksa superkallt som rsten av den norra delen??

O Idag har jag tvattat, stadat och sjunker nu ner i soffan och kommer aldrig att komma upp...