• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

hej hopp allihoppa
    e det ngn här???

• hot fuss

jag är här..

nyss hemkommen fr en promenad med noah i snöstormen. nu är han nyammad o ligger på sin nyinköpta skitmysga spöket labanfilt.

vad gör du då?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

Jag är också här.

Det är så lungt och skönt här hemma för tillfället. Bebisen sover och de stora ser Ninja Turtles.

KidA. Mår du bättre idag?

Mayasmama. Hur mår du och lilla magen?

• hot fuss

ellinorsmamma

ja... tack för att du frgar... var t bvc igår o fick recept på en nässpray som ska hjälpa till att tömma mjölkgångarna.. o den verkar funka..

• ellinorsmamma

KidA.

Jag hade också den nässprayen när jag hade mina problem i början amningen.
    Tycker du att den fungerar? Själv trodde jag att utdrivningsreflexen skulle bli starkare med sprayen.

Hur mår prinsen Noah?

• mayasmama

jag mår bara finfint!!! e inne i den braiga perioden nu så allt e tipptopp längtar grymt mkt efter min bebis men det kan jag ju inte skynda på...... men det e verkligen ingen liten mage jag har vågar faktiskt inte ens lägga ut magbilder för den e redan enorm....

enligt "de lärda" skall livmodern nu i vecka 21 gå upp till naveln ungefär men på mig går det redan hela vägen upp till bysten!!!!!!!!känner sparkar högt upp och på ul sa bm att jodå bebisen fot låg precis under min bröstkorg..... så frågan e hur det här skall sluta?????

• hot fuss

noah mår som en prins.. sitter insvept i sin nyinköpta labanfilt här i min famn o myser..

• ellinorsmamma

Mayasmama

Varför vågar du inte lägga ut magbilder. Du har säkert en jättefinmage. Ja du har nog en stor bebbe i magen med tanke på måttet. Han eller hon mår så bra där inne i mammas varma mage.

Längtar Maya tills hon ska bli storasyster? Ser hon fram emot det eller är hon inte intresserad?

• mayasmama

maya längtar som bara den... men hon tycker det tar vääääääldigt lång tid men hon pratar med magen och säger att hon hör hur det låter gaga och baba ifrån magen har försökt få henne att känna sparkar men så fort hon lägger handen på så slutar sparkarn
    jag sa till henne att det e för att bebiseb känner sin storasysters hand och då blir h*n så lugn att h*n somnar.... hon blev väldigt stolt!!!

storleken på barnet e helt normal än så länge men maya var ju enorm så jag förväntar mig en jäätebebis till...... men eftersom jag bara e 1.50 så blir magen automatisk 't större eller den seer större ut helt enkelt och jag har tydligen en högt sittande livmoder?!