• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • ellinorsmamma

KidA

Det där låter inget roligt.

Hur mår du förutom febern? Har du ont någonstans?

Tycker verkligen att du ska kontakt antingen hälsocentralen eller bb. De kan göra en odling för att se om du ev behöver antibiotika. Det är inte bra/man orkar inte att gå runt med feber när man har en bebis att ta hand om.

Mitt råd är att göra det snarast för att få klarhet i frågan.

• hot fuss

ellinorsmamma

jag har inte ont men jag såg nu att jag har som en rodnad på ena bröstet.. jäkla skit. andra bröstet får han skitbra tag i men det här bröstet krånglar hela tiden.. kanske ska amma på ena bröstet bara?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • marcink

vi ska till bvc imorgon, så vi kan ju fråga då. vi har en jättebra bvcsköterska som säkert kan hjälpa till eller iaf be oss gå till vc sen.

själv är jag ute och åker tåg. jag har upptäckt fördelen med internet på tåg. det är ju fruktansvärt fascinerande!

• ellinorsmamma

KidA

I sommras när jag fick lilltjejen så fick jag en inflammation i bröstet och hade liknande symtom som du. Redan efter tre dagar av antibiotikakuren mådde jag hur bra som helst.

Du måste vara helt slut, stackarn.

Har du sår på det "svåra" bröstet?

• hot fuss

ellinorsmamma

ja.. har som ett hack i bröstvårtan tom.. men det gör inte så ont..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

KidA

Det behöver inte vara något men visa det för bvc sköterskan i morgon. Hör vad hon säger, kanske kan du träffa doktorn på bvc.

Det kan också var svamp på bröstvårtan. Då kan det bli svårt att tömma bröstet.
    Man kan köpa Daktacort på apoteket, receptfritt för en 50 kr ungefär. (Fast jag tror inte att det är svamp)

Krya på dig.

• Monsa

Hej på er! Vad görs?

Vi sitter och gör prins och prinsesskronor till sagostunden imorrn!

Tänkte ha det som tema och att man ska dela med sig, ska ha med den äppelsången om att dela med sig eller snåla Ska verkligen bli jättekul!

Ha det gott/M

• elims

KidA

vad skönt och gosigt det ser ut i den där vagnen...