• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

nu ska jag hämta agnes fr dagis. jäkla nödvändigt att ha henne 8-11 på dagis. förbaskade garantitimmar..

marcin sover efter att ha jobbat natt så jag ska nu försöka bolla 2 barn här hemma utan att väcka honom.. ngt säger mig att han kommer vara trött inför nattjobbet inatt igen..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

tutim

Nej, jag var inte med i fancluben. Min mormor kände dem på något vis, så hon fixade mig en autograf. Jag var coolast i klassen

• tutim

Chaia

kan tänka mej att det stod högt i kurs

Det var ganska kul för snart 3 år sen när jag och min man skulle åka hem till israel efter semester här i Sverige och självaste Richard Herrey stod bakom mej i kön på Pressbyrån på Arlanda. Tänk om det hade inträffat för sisådär 21-22 år sedan (herrejisses hur gammal är man egentligen!!?). Hade garanterat svimmat

• Monsa

Hallojs på er, hur står till med er alla?
    Väntar på att min lärare ska skicka tillbaka min uppgift, skulle va bra och se hur det gått eftersom man kan få kompelttera!
    Fortfarande inget, hoppas hon skickar det idag.

Min man ska så klart jobba i helgen, dumma man, hade planerat att plugga och kanske övningsköra och så åka till någon simhall men jag får väl svälja mina planer.

Har fyra körlektioner kvar coh sen ska jag köra upp, usch tycker inte alls jag är så bra att jag kan klara det! Vi får väl se, det ordnar sig nog.

Förresten, vad tycker ni är mest heligt i synagogan?

Ha det gott allihop/M

• mayasmama

hej på er allihopa

här e en till som e dödstrött... har rullat köttbullar av 14,5kilo köttfärs idag..själv .... ingen rast från 8 till 16 när jag var klar och åkte och hämta maya ...snacka om att jag har ont i fötterna!!!!!!

jag vet att ni alla vill se min "lilla" mage så skall ordna det ...snart ... jaglovar....

idag äter vi pizza till middag lite ironiskt eller hur? men efter en hel dag med köttfärspå händerna skullejag aldrig kunna äta en köttbulle.....

• Chaia

mayasmama

Förstår att du är trött efter en hel dag utan rast!! Du får försöka vila ordentligt nu ikväll!!

Förresten.. Oroa dig inte för din mage. Det blir väl så hos oss kortisar att magen blir större. Det finns ju inte lika mycket plats för bebisen inne i kroppen, så magen måste börja växa utåt helt enkelt. Min BM började en gång prata om tvillingkurvan när hon mätte min mage

• Monsa

Jag har fått göra extra ul med Alfons eftersom magen avr så stor och att defenitivt utesluta tvillingar och då var jag ändå en bit på väg Jag var bara kort i rocken och magen måste ju ta vägen någonstans

• mayasmama

jag gjorde massvis med ul med maya pga min storlek i förhållande till magen , fast jag fick mer eller mindre tjata till mig att de skulle göra en viktskattning först......så e det när man bor i sverigen snålaste landsting..... skall kolla om jag har ngn bild i kameran ... i´ll be back.....

• mayasmama

ok nu har jag lagt in två bilder men de är ett par veckor gammla men jag tycker inte att jag e större nu men lite kanske.....

• mayasmama

fast den ena går knappt att se magen men ni får ju se hur jag ser ut ialla fall