• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

82? då var jag 3 år gammal. 92 gillade jag inte depeche. jag har aldrig sett dem fast jag tycker om dem.. o skulle vilja.. men med en nyfödd på armen tror jag inte jag hade fått ut det mesta av upplevelsen..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • tutim

Jag verkar vara här men bara lite sådär i smyg

Ska egentligen göra nåt..mja, nyttigt hemma. Är bara slö för tillfället efter en helt galen natt med knodden som landat i nån sorts skrikperiod...*GÄSP*

• Chaia

Skönt att se att jag inte är ensam

Tutim, visst är det jobbigt att inte få sova!!! Jag förstår verkligen att det används som tortyrmetod. Hoppas skriknätterna lugnar ner sig!

• Hattifnatt

1981 var jag på Ebba Grön och Dag Vag...och sedan på Docent Död och Tant Strul och andra dåtida storheter.
    Jag säger bara : Dan Hylander och Raj Monatan band

Ålderdomshemmet är uppenbart nära förestående

Och inte sett Depeche, men väl Spandau Ballet typ 1984 kanske?

Tutim - åh jag vet hur det är...man är en zombie efteråt! Hoppas det var en enstaka natt!

• tutim

Ja det är verkligen helt otroligt, det konstigaste är nog att han fram till nu (han är 7 1/2 månader) kanske sammanlagt skriat 2 timmar och så helt plötsligt igår kväll så var det som att trycka på en knapp. Förhoppningsvis har det att göra med att han har 4 tänder på väg ut samtidigt samt han är lite krasslig med hosta osv.

Tackar min lyckliga stjärna för bärselen

Nu ska vi se om jag kan bända upp baken från stolen...seeeeg

• hot fuss

hattifnatt

ååhh spandau ballet. jag är avis!

• tutim

1984 var jag på Herreys när dom spelade i ishallen här i Umeå...DET ni

• hot fuss

84 var jag på dagis..

hur gamla är ni egentligen tjejer?