• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

Tack Chaia, ska passa på och vila upp mig lite med god mat och trevligt sällskap, har haft en rätt tuff vecka. Ha en jätteskön shabbat ni också och hälsa familjen från mig!

• Hattifnatt

Elims: nu har du ju loggat ut, men tack för svaret!Jag har faktiskt undrat ibland hur man skall gå till väga.

Ha en skön shabat!

• Monsa

Hela mitt arbete var färgat i rött grönt och gult. Jag tyckte inte det kändes direkt jätteroligt!
    Jag får öva mig på att skriva bättre här på forumet, man slarvar ju gärna en del när man skriver här. I alla fall gör jag det.

• En helt vanlig mamma

Shabbat shalom pa er alla och valkommen eio

Tung vecka bakom mig kanns det som...Har ju knappt hunnit vara pa FL och det innebar att jag stressat for mkt med annat...

Monsa, vilken pingla!! Sedan oroa dig inte for arbetet...det kommer att bli bra!

Fajga, date huh?? Spannande varre.

Sag att ni skrev att det snoade i stockholm, har nere ar det ocksa rena rama Norrland...Brrrr, alleles for kallt...

Oppna forskolan ar ju superrolig for barnen och kul for de vuxna da man kan tjata blojor och liknande tills oronen bloder Min syrra gick alltid o jag alskade att hanga pa...

Har era forskolor manga "Drop In" dagar da ni kan komma o fika vad barnen har bakat, se verksamheten och traffa andra foraldrar?

Ska snart ta tag i allvaret och borja gora maaaat...blaa, gillar inte att laga mat...

• Monsa

New York, tackar! Får väl snåla till mig lite tips och råd här. Jag började direkt emd att rötta mitt arbete, usch tänk om det inte blir bra i alla fall!

• En helt vanlig mamma

forreasten, har du nyslingat haret, var kanonsnyggt!

• En helt vanlig mamma

Mmm, ar lagat maten o stadat upp lite...Sitter nu o smuttar pa rodvin o vantar pa att pavel ska komma hem.... alskar fredagskvallar....

• Monsa

Ny, menar du mitt hår? Det är nyslingat, min syrra hjälpte mig dra några slingor bak på huvvet Slingar, färgar och klipper alltid själv! Färgar inte så mycket, min färg är jättemörkt brun i botten.

• Monsa

Du är ju så söt KidA! Jag skulle ju peppa dig nu efter med bättre livstil, bara om du vill förstås, ändra på små saker bara. Du är verkligen jättevacker och jättesöt! Du har ju förresten sett bilder på vår hemsida och hur jag såg ut efter, man är ju svullen ett tag ju!