• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

KidA - ert familjekort är ju jättefint, ju!
    Jag tycker alltid det tar ett tag efter förlossningen innan man riktigt känner igen sig själv i spegeln, om inget annat sover man ju inte så många timmar i sträck om nätterna....

Monsa - det ser alltid så tråkigt ut med en massa rött i uppsatsen, men ofta är det många av korrigeringarna som är lätta att fixa till. Hoppas det inte är alltför mycket arbete kvar!

Här har vi precis ätit middag, och sonen leker me dsina dinosauroer i diskhon, de badar visst hela gänget, i diskmedelsskum...

• Kiralves

Kida, jag tycker också att er bild var jättefin! Själv vägrade jag vara med på BB kort, ångrar det nu.

Är det någon mer här som hoppas bli gravida snart igen...jag hoppas...lite i smyg.

Är det någon som har bra recept på osyrat bröd...är lite trött på det jag brukar baka...snart är det ju dax

trevlig Sabbat allihop

• hot fuss

jag hade önskat att jag inte varit med. jag ville bara att agnes o noah skulle vara på bild men marcin ville ha ett riktigt familjekort.. men gud jag ser sååå pluffsig ut

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

KidA, jag tycker ni alla var jattefina, och du ser ju superfin ut!!! om du kanner dig pluffsig, tank som sa att det ar val vart att vara lite paverkad i kroppen for att fa noah? Vem gar omarkt forbi en graviditet?
    Men, visst ar det kul att fornya sig, oasett graviditet eller inte...Jag vill ga till frisor ASAP...

Monsa, yes you!! Du var ju sa fin i haret!!

Kiralves, tyvarr, inga recept...Men imorgon efter shabbes ar ju lims tillbaka, sa ha talamad.

Shabbat shalom

• marcink

jag ville bara säga (med risk för allvarliga konsekvenser) att jag är jättenöjd med vårt bb-kort. jag har världens finaste familj, och världens sötaste fru. ledsen tjejer, men ni har inget att sätta emot kida.

• hot fuss

marcink

awww ♥

älskar dig pluttis.

• Monsa

KidA, du är så himla söt!

Jag har en kompis som fått barn och hennes lilla är typ 7 månader nu. Inte förrän nu så börjar hon se annorlunda ut och nu har jag ju inte känt henne innan hon var gravid men hon har ändrat sig bara på dessa många månader.

Du är i alla fall superfin! Min man är så gullig, om mina bristningar på magen sa han:
    -Dom är fina, det är bevis för att du haft våra barn i din mage.
    Fint sagt va!

• Kiralves

Monsa...oh vilken rar man du har...så fint sagt!
    nu ska jag sova

• hot fuss

somnade alla här?
    noah somnade sött i babykorgen nyss.
    själv sitter jag här o lyssnar på depeche. blev så sugen när alla pratade depeche häromdagen.  

• mayasmama

go morgon allihopa..... här e det födelsekalas om ett par timmar.... och en maya som naturligtvis vaknade i ottan och ville baka "tåjta" och göra godispåsar älsklingen trodde vi skulle göra påsarna också riktigt så hurtig e jag inte.....

e det ngn här så här tidigt?