• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

fajga

marcin har åkt t jobbet. men ja vi stter jämte varandra i soffan annars..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

KidA
    Min polska mormor brukade alltid prata om att ifall man alltid la tillbaka varje sak på den plats man tog den så var det alltid "rejn och fin" hemma . Sen brukade hon fråga mig om jag hade det lika stökigt som mamma (mormor var extremt pedantisk) och jag svarade alltid Nääää...men la inte till "jag har det mycket värre" vilket var sanningen

• hot fuss

hehe. din mormor har ju så rätt så.. jag försöker lära marcin o agnes det där oxå.. att lägga tillbaka saker på sina ställen. då är det ju liksom bara damningen lite då o då som behöver göras.

• Kiralves

såg att folk även gillar the smiths...min man spelade the smiths för mig när vi var nykära, min favvo är Dubbeldecker bus...tror jag att den heter

the smiths är et met romantiska jag vet:)

• bubele

Kiralves
    Menar du There Is A Light That Nevers Goes Out? Där refrängen är "and if a doubledecker bus crashes into us, to die by your side...." etc? Den är en av mina favoriter oxå

• hot fuss

det är min favorit med dem oxå..

• bubele

KidA
    Har du hört när Magnus Carlsson från Weeping Willows gör den? Han hade verkligen kunnat funka som Morrisseyimitatör

• hot fuss

fajga

neh det har jag nog missat. jag är inte större fan av weeping willows. han har en bra röst men jag tycker musiken är så deppig mest hela tiden.. eller så är det för att jag lyssnade på dem 24/7 när det tog slut med agnes pappa...

• Monsa

Hej på er!
    Jag har precis plockat undan uppe på övervåningen, bara här nere kvar och sne damning och skurning och dammsugning, ja det får väl bli nån annan dag

Är inte så glad på min man, han skulle kanske jobba i helgen och sen så skulle han jobba halvdag och ja hur blev det sen då? Jo han jobbar förstås till 18.00 ikväll. Är så arg och sur på honom, han har ingen respekt för att jag gör mitt jobb på helgerna, pluggar alltså.
    Jag har sagt åt honom att han måste tänka på att det är ett jobb, precis som om jag gått iväg till ett jobb men han verkar inte lyssna och vi blir bara osams.

Usch, ibland är det pestigt alltså. Denna veckan har han träffat barnen kanske 7 timmar eller nåt. Det tack vare att han fick va hemma lite tidigare för att jag skulle övningsköra.
    Han har träffat som varannan dag eller nåt. Igår hann Ronja se honom i 10 minuter tror jag och Alfons igenting. Ikväll träffar han dom nog inte heller. Usch och blä säger jag bara!

• Kiralves

fajga..ja just det den är det, gillar även Morriseys solo skiva...jag tror att det är den senaste som jag har...sååååå sorglig och bra musik...ibland älskar jag att riktigt sorgliga ner mig i viss musik..gillar även the Cure