• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

jag gillar inte morrisey solo...
    the cure däremot... åååhh tonårsidoler.. ♥♥♥

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

Monsa
    Stackare...skickar en kram...hoppas det känns bättre om en stund

• hot fuss

monsa

marcin jobbar oxå idag.. till 2115..

• Kiralves

Monsa...fy vad jobbigt, min man jobbade super mycket när vi bodde på isle of Man...jag med, alla är workoholics är...cheferna tvingar en att jobba övertid tills man spyr, min man fick ofta jobba till minst 20:00 varje dag...och börj 08:00...ofta jobbade han ännu senre..jag brukade jobba 07:00 till 19:30...vidrigt

nu är jag hemmafru:) och min man jobbar från 07:00 till 16:00...underbart

• Monsa

Kiralves, ja det ahde vart något, han åker 06.30 och är hemma mellan 19.00 och 22.00. Det är liksom ohållbart. Det skulle bli tufft i några veckor och det är ok, han får gärna jobba sent men han kan inte "sno" mina helger. Jag förlägger ju nästan allt mitt arbete till helgen. Vet inte hur vi ska kunna prata ordentligt om detta heller, funkar inte. Jag är helt ensam känns det som.
    Han har ju fixat så han ska börja senare några dagar nu för att jag sak övningsköra, har 6 lektioner kvar och sen ska jag köra upp, egentligen var det 4 men ville gardera mig lite. Så skulle han avrt ledig den dagen jag kör upp och jag frågade om han ville det och om det var ok, ja visst men nu så undrade han när jag är färdig för då ska han jobab i alla fall. Han har fått en fast månadslön inklusive OB. Han får inget extra för att jobba övertid och all bensin ca: 4000:- i månaden får han stå för själv. Om några veckor börjar han på ett nytt ställe och då blri det kortare väg och andra tider, hoppas det blir bättre då. Måste ha en bil med ås jag kan köra om jag klarar uppkörningen, annars är det ju inte så stor skillnad ju!

Åh, jag är gnällig idag, jag vet! Har lipat och vart arg typ hela dan hittills!

• hot fuss

oj nu blir jag av med dottern oxå. hon ska visst till ngt stort lekland med bästisen o bästisens mamma. så de blir borta till kvällen. bara jag o noah hemma alltså.

usch jag är så himla grötig i huvudet. hör det amningen till eller? kom precis på mig flera ggr när jag pratade med en kompis i telefonen att jag liksom kopplade bort henne o började tänka på annat. sen hade jag ju inte hört ett dyft av vad hon hade sagt o svarade säkert fel på hennes frågor o sådär. usch vad respektlöst av mig.. jag skäms ju..

• Chaia

Hej på er

Här snöar det så mycket så att man knappt ser ut genom fönstret Min stackars make måste snart köra till Arlanda och hämta sina föräldrar i ovädret, stackarn.

Såg att fajga nämnde Sisters of Mercy.. Jag blir alldeles nostalgisk av detta musikprat

• hot fuss

sisters of mercy var längesen...

• bubele

Chaia
    Visst är det härligt? Jag såg iofs Sisters, eller snarare Andrew Eldridge på Roskilde för några år sedan, han var mest en arg lite blonderad man i midjekort vit kavaj. Jättesur var han för att Verve hade ställt in och att man då hade kallat in Sisters som ersättningsakt. Jättekul för alla oss som faktiskt ville se Sisters att han var så sur....

För att komma i lite städkänsla har jag nu gjort en spellista med Bravery, Strokes, Smiths och Depeche på datorn

• hot fuss

ååhh vad jag börjar sakna vissa skivor nu.. viss musik länkas liksom samman.
    när jag lyssnade som mest på smiths så lyssnade jag även på cure, sisters, einsturzende neubauten mm. så nu vill jag sitta o lyssna på de skivorna.. dricka rödvin o lyssna på smiths.. o kanske velvet underground.. de hör oxå ihop med de grupperna för mig.