• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims

Tack

Ja, någonting måste vi ju vara med på iallafall! Kollade lite på Chabads hemsida, det låter ju kul.

Hur är det egentligen i Jeshurun, måste man vara medlem där, eller är det bara att komma?

• elims

Chaia
    Synagogorna är öppna för alla, det är bara att komma!

Fajga
    Gå för att äta frukost vid den här tiden...vissa verkar ha haft en skön morgon?!!

• elims

Chaia

Nu blir det matsnack igen... men, den där sillpucken du tänker göra lät intressant. Gjorde själv en kavringtårta som förrätt på shabbes faktiskt, det är ju lite likt. Blandar gravad lax, kokta ägg, majo, lite kokt potatis, dill & kryddor och brer ut på kavringbotten, toppar med forellrom och lite rödlökshack.

Ska försöka ta mig till hemköp i veckan.

• Chaia

Jag hittade ett recept på nätet som hette sillpuck och det såg så gott ut, så jag ska försöka mig på en vegansk variant. Det kan ju inte mer än misslyckas

Vad gott det lät med din kavringstårta.. precis mat i min smak

• bubele

Jepp, det var en skön morgon .
    Vi var ju och såg München i går och efter den blev vi båda superlåga så då bestämde vi oss för att gå och dricka drinkar och bli gladare. Så det gjorde vi fram till kl 2 i natt. Jag fick t o m exsambon att dricka en strawberry daquiri (jodå, 2 meter exsambo med illrosa tjejdrink i handen såg rätt sött ut ). Det blev ingen frukost men väl brunch här i närheten sen (fördelen med att bo mitt i stan). Sen har vi umgåtts lite under em. Nu skall jag träffa en av mina systrar och fika och sen kommer nog exsambon förbi igen ikväll

• mayasmama

åh jag vill också dricka strawberry daquiri och äta brunch, en riktigt amerikansk med bagels och whipped cream cheese och lax, helst utomhus med citronbuskarna doftandes i bakgrunden.....åh....åh.....vilka flasbacks jag fick nu till när jag bodde ett år hos min ganska snobbiga faster i californien....där var det frozen daquiri som gällde till brunchen......

JAG VILL HA SOMMAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eller ja åtminstone vår.......

jaja men snön kanske skulle kunna ta och försvinna.... eller? jaså mer snö i natt i västra götaland....jaha

• Chaia

fajga:
    Kul att ni hade det trevligt! Kan se din exsambo med en stawberry daquiri

mayasmama:
    Jag önskar också att denna förbaskade snö kunde försvinna. Jag vill ha vår och sommar!!

• En helt vanlig mamma

fajga, oooh lalalaaaa...Love is in the air....trallallalla...lallla...*retas bara*
    Jag hoppas ni far en trevlig efteriddag...

Instammer i onskningar om sommar nuuuuuuuuu...Men, jag ar glad att solen i alla fall har visat sig...

Vi ska ata tortillas snart. Mmmm

• tutim

Hejhopp

kan bara instämma i föregående talare; sommar tack! Vår duger det med, vad som helst men inte -14 och för mycket snö.

På onsdag ska vi tbc-vaccinera kotten, någon som gjort det på sin/a små? Får se hur det går, han var jätteduktig på tuberkulinertestet och grät inte ens, blir spännande på onsdag..

Gaahh...snoriga är vi också, urk och tvi. *gnäller*

Nå. Middagsräd i kylskåpet..shavoa tov på er