• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

mayasmama:
    Det är konstigt det där med könsfördelningen. Det har varit likadant på dotterns dagis, men nu har det kommit lite nya tjejer (men det är fortfarande en stor övervikt av pojkar). Varför???

elims:
    Händer det något i församlingen på Purim?

• hot fuss

mayasmamma

det är dock inte alla vuxna som uppskattar sånt jag har fått mina skopor ang att jag lärt min dotter det.. hon vet ju att det är ett skämt o att man inte ska säga så egentligen. vi säger mest det om bråkiga killar o marcin   

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

nehe nu ska jag ta en tur runt i lägenheten medans noah sover o agnes leker fint med bästisen.. måste bädda sängarna o dammsuga lite..

kommer sen!

• elims

KidA
    Förstår dilemmat. Älskar själv att ta kort, kan tänka mig hur jag själv kommer bli när vi får barn...
    Ni kan kanske göra en dvd med fotona?!

• hot fuss

elims

smart! bara bränna ut i dvdbrännaren eller? eller lämna in o få utbrännt? fast jag vill ha i albumen oxå.. känns som om det hör till liksom..

• elims

Chaia
    Det händer massa skoj på purim, både på kvällen och på dagen!

• elims

KidA

Man kan nog göra både och, lämna in och göra själv...
    Har vänner som var uppe i tusentals bilder när sonen bara var 6 månader...så jag vet att de gjorde dvdfilmer med ganska många av fotona. Pappan är iof ganska duktig på datorer och sånt så han fixade dem nog själv, men kolla i fotoaffären vad det kan kosta.

• Chaia

elims:
    Jag kollade på församlingens hemsida nu.. Är det tivolit på Centret du menar eller något annat?

• elims

Chaia

Ja just det, det är en fest på centret också, hade glömt det.
    Egentligen skulle jag varit med och jobbat då, men har ett möte jag som jag måste vara med på så någon annan hoppar in ist för mig.

Purim börjar ju egentligen måndag kväll, så i bla jeshurun kommer Megilat Ester läsas och sen kommer det vara någon form av uppträdande efter det. Tror det blir kul, kom och var med! Sen på purim på dagen har ju Chabad sin årliga purimfest och den brukar ju vara rolig den också. Temat för i år är "Shtetl". Min man ska nog spela där tror jag. Kolla på deras hemsida för mer info.

• bubele

Hejhej!
    Nu skall vi gå ut och äta frukost, återkommer sen