• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims:
    Åh, kan du inte tala om hur ni gör lemonaden? Det låter ju jättegott! (Jag får snart lägga in mig på klinik för nana-avgiftning )

tutim:
    Nä, vad trist Du får komma till Stockholm, elims ska tydligen klä ut sig till oigenkännlighet )

• bubele

Hej!
    Nu är jag hemma efter härlig 11-timmars arbetsdag, lite kvällsmat och bad. Måste verkligen försöka gå och lägga mig tidigare ikväll (jobbar iofs "bara" 10 tim imorgon men ändå....hallååååå *ropar på mitt sociala liv som inte hinns med*)

Mynta ja...nåt tips på var man kan köpa riktig att ha i the, inte sådan man har i mojitos (till dem använder jag myntan i kruka)

• bubele

När jag var i Israel -97 och skrev min c-uppsats och bodde på vandrarhem i Haifa, fick jag the med mynta av en kille i personalen. Jag hade problem med min mage och han gav mig det trots att hans mamma hade gjort i ordning det för att han skulle ha under sin jobbkväll (nämnas kan också att han var närmare 30....mamma hade gjort the, haha). Snällt var det i alla fall

• Chaia

fajga:

Har du alltid sådana långa arbetsdagar eller är det något särskilt nu? Låter jobbigt!

Kul med te-killen

• marcink

monsa: det är väl bra att du beklagar dig för oss, som är så himla smarta och tillmötesgående, istället för att du ska gå runt och sura för dig själv. you go girl!

• marcink

undrar hur vi ska fira purim. vi kanske ska baka kakor och käka snarr! woho!

• bubele

Chaia
    absolut inte, egentligen jobbar jag kväll onsd och torsd men både i dag och imorgon dök det upp saker som jag inte kunde styra om till andra dagar...hade tyvärr inte möjlighet att ändra på kvällsbokningarna heller. Men jag var sådär road av att först sitta på en heldag med arbetsgruppen om utvecklingen etc för att sen åka till jobblokalen och ha en timmes ART (aggression replacement training) med en ungdom. Helt slut var jag när jag kom hem...
    Men humöret är i a f tillbaka till det normala nu

• Chaia

marcink:

Baka kakor och käka snarr låter trevligt! Lite maskerad också kanske?

• elims

Chaia

Min svärfar gör en jättegod lemonad som jag inte vet exakt måtten på, men den jag har på recept är också helt ok:

Lägg skalet från 2 citroner och 3 dl socker i en stor skål. Häll på 1,5 liter kokande vatten och låt stå tills det svalnat. Ha i nana efter smak mot slutet. Pressa i 3-4 citroner och sila.

Alt kan man koka upp sockret tillsammans med vattnet, ha i skalen och nana och sedan låta allt kallna innan man pressar i citronen.

• Chaia

fajga:

Skönt att höra att du är glad igen! Ibland kan man behöva vara lite nere också..

Så du skrev din uppsats i Israel.. Kul! Vad skrev du om?