• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Kiralves

haha, ja livsfarligt, särskillt för att babyproffsen ligger där, var där idag och köpte nya bilstolar till killarna, jag ville köpa hela affären...allt är så gulligt
    jag bodde på vasavägen förut 5 minuters gångväg till centrum...perfekt
    nu måste jag sova...godnatt

• hot fuss

kiralves

ah praktiskt har kompisar som bor på klostergatan. det är oxå rätt centralt o bra. själv skulle jag aldrig kunna bo i centrum. behöver grönområden o så. är en lantis i själen jag

sov gott. jag ska göra detsamma bara noah slutar busa inne i sin babykorg

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • marcink

näe, maxi idag var rätt överkomligt. jag har varit med om mycket, mycket värre. lördagar före storhelger är ju rena döden, DET skulle du testa - kiralves. :)

• En helt vanlig mamma

hallojsan pa er alla...

Har nu aningens mkt rodvin innanfor min urgammla H&M klanning utanpa mina grona byxor och en kofta i brunt hrm, allldeles lagomt dragen och otroligt fult kladd med andra ord

Jag har haft en urusel vecka och mar sa daligt for min kompis skull...Lakaren har sagt att nar hon och hennes man kan lamna sjukhuset kommer det att vara utan en babis...Nu ar det dagar kvar...ch han har sa ont att han har morfindropp med morfinsprutor...nar han grater kan hon ej trosta honom eftersom ALL beroroing gor honom illa...En sal pa ostra ar avstangd for honom och hans infektionskanslighet..Han ar som ett oppet sar utan hud...Lilla Liam...Kopte ett armband i silver till henne som jag lat gravera in Liam pa...

Annars....

Jag njuter av varen, vinet och min egen pahittade illusion om att jag snart skall ha ett ban...Vill ev. ha ett fosterbarn 2 helger i manaden, men...

hur ar det med er andra??

• mayasmama

gomorgon alla glada...
    här sitter jag uppe med tuppen fast jag inte behöver, maya e på landet med mormor och morfar, men det e bara så soligt att jag inte kunde ligga kvar i sängen...plus att jag somnade på soffan kl 23 igår.....så mkt blev det med den romantiska kvällen utan barn.....

det lutar åt att bebisen får heta Ella istället för Shira, mkt tråkigare med ett så vanligt namn jag vet men jag tycker det e fint och det e ett namn både i sverige och i israel precis som maya, största anledning e att maya kan inte säga R och det finns en risk att hon aldrig kommer lära sig det heller pga sin muskelsjukdom och jag vill inte att hon inte kan uttala sin systers namn rätt, min kompis tycker jag e fånig som tänker så , att det spelar väl ingen roll om maya kallar henne "Shija" men det tycker jag. Vad tycker ni?

• bubele

Mayasmama
    Det viktigaste är ju vad som känns bäst för dig och familjen och då låter det ju som om Elah/Ella är ett bättre alternativ. Påverkar muskelsjukdomen talet också alltså? Inget som en talpedagog kan hjälpa till med? Ursäkta om det är dumma frågor men jag vet ju inte hur det funkar . En fråga till till dig förresten: Nästa söndag, när KidA vill äta indiskt med oss andra, har du nått förslag på vart vi skall gå? Bombay är ju så litet (och där har jag dessutom fått ofärdig kyckling en gång så jag är lite skeptisk)..Kanske någon av de indiska på första Långgatan? Nyb och Hattifnatt, har ni några andra förslag?

För övrigt har vi 17 grader i skuggan i dag - härligt!!!!

Nyb
    Menar du kontaktfamilj? Det är jättebra, det finns hur många barn som helst som är i behov av en sådan en eller två helger i månaden. I så fall är det bara att ta kontakt med socialtjänsten och säga att ni vill bli kontaktfamilj så kollar de om ni är lämpliga. Och det är ni ju såklart

• hot fuss

för min del så kan kaffe på en uteservering om det är fint väder, eller en promenad o glass i slottsskogen räcka gott o väl. behöver ju inte nödvändigtvis vara indiskt även om det såklart är skitgott..

• bubele

KidA
    Aha du är uppe nu . För det kan ju inte vara så att du haft annat att göra och loggat in på FL först nu, väl?

Själv har jag precis behandlat huvudvärken som beror på gårdagens utsvävningar..skall springa ner till Järnia sen och leta myggnät med kardborrband.

• mayasmama

go morgon fajga!!!!

ja mayas muskelsjukdom påverkar all muskelatur, även i ansiktet, hon blir ju dock starkare hela tiden så vi vet inte hur bra hon kommer kunna bli, vi har kontinuerlig kontakt med logoped och hon säger att det e svårt att bedömma hur svag maya e i munnen men att det inte e mkt men att "R" e det ljud som kräver absolut mest muskelstyrka och att det därför e bra att veta att hon kanske aldrig kan lära sig säga det, vilket inte e ett jätteproblem.

nu sist vi var hos läkaren i april så sa han att hon blivit så stark i benen att man nog kan utesluta att det e en muskeldystrofi hon har , vilket var jätteskänt att höra då dystrofi e en allvarlig, nedbrytande sjukdom, men annars så finns det ingen diagnos på henne och vi kommer fortsätta ha kontakt med habilitering så länge det inte finns och det finns en risk att vi aldrig kommer få reda på vad det e....

• hot fuss

jag har faktiskt ätit frukost o gosat med min son oxå marcin hade kokat gröt o kokat ägg o haft sig här t frukost. så jag fick RIKTIG frukost imorse.