• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

awww, noah med snygga mössan (och snygga pappan).

• bubele

Coola killar!

Ellinors mamma
    jag är 31 och det kändes värre än att fylla 30. Tänk på allt du har uppnått och vilken fin familj du har! Inte illa för att vara bara 30

• Kiralves

hjälp fyller också 30 i år...borde jag också ja ångest?

• bubele

kiralves
    Nä, du kan vänta ett år med det

• hot fuss

jag fyller 27 i år. jag har haft ångest i måååånga år

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

en liten update till elims.. kom på det förut idag när jag såg mina vackra orkidéer. de lver alltså än elims! orkidéerna var en hit alltså!

vi ska sova strax men noah är på bushumör. skrattar o jollrar o har sig och verkar inte alls vara särskilt trött

• Kiralves

fajga, oh vad skönt kände mig lite orolig:)
    min man har somnat på soffan, vi skulle ha grillat ikväll men efter att vi handlat på ICA Maxi i Linköping blev vi så matta att vi inte orkade göra mer än varma smörgåsar. Fy vad mycket folk det var, och vi hittade ingenting...trots det köpte vi alldeles för mycket av allting...jag gillar inte att handla på ställen jag inte handlat på förr...tänkter hålla mig till min lilla ICA supermarket där jag bor...

• hot fuss

kiralves

vi var oxå på ica maxi i lkpg idag. tyckte inte det var så mycket folk men marcin är säkert av en annan uppfattning. han gillar inte alls ica maxi o rusningar o folk medans jag bara njuter av sorlet o människorna

• Kiralves

KIDA, vi var där i värsta rusningen..runt 5...man fick slå sig fram till tomaterna, min man lyckaes inte ta sig fram till äggen (hoppas detta inte är en metafor för våra försök på att skaffa sykon till tvillingarna..huh) och jag kände mig klaustrofobisk...men varje gång jag är i Linköping saknar jag staden sååååå mycket, vill bo där igen, men jag gillar centrum...inte området runt IKEA
    men ICA maxi har i varje fall större utbud, hörde rykte om att de har kalkonkorv...men hittade ingen

• hot fuss

kiralves

jag gillar tornbyområdet bor ju på gångavstånd dessutom farligt farligt..