• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

ja det kanske vi skall ta mer privat ....du vet marcink ...naiva flickor!!!!

• mayasmama

åhhh haga!!!! har hittat ett nytt favvofik där "le petit cafe" på hörnet, supergoda mackor!!!!!

• ellinorsmamma

Mayasmama

Både Ella och Shira är fina namn. Ni ska ta det namn som ni tycker är vakrast och jag är säker på att även om Maya kommer att säga Shija så kommer hon älska henne med hela hennes hjärta.
    Uttalet tycker jag verkligen inte är viktigt, fast jag kan förstå hur du spekulerar.

Vilka förslag på namn har Maya själv?

• marcink

mayasmama: ja herregu va' liksom hallå ba' internet va ere liksom?

• bubele

marcink

Mayasmama
    Deras grillade smörgåsar är sååååååååååååå goda! Perfekta som sen frukost/tidig lunch

• tutim

Vill ni inte komma till norrland och fika då? Jag kan fixa palt

Skönt att vara hemma är det då iallafall och all snö är borta tjohej tjohopp! Resan gick bra, kotten sov hela vägen nästan och när han inte gjorde det så var flygvärdinnorna och bar runt honom i planet, skönt med barnvakt

Ikväll har vi israelisk ferre här i stan, lite mat och lite annat men jag har som vanligt inte så höga förhoppningar eftersom medelåldern på deltagarna ju som sagt brukar ligga runt 70. Nu ska vi ut i solen - hurra!

• mayasmama

maya gillar både shira och ella men hon har en tendens att gilla det jag gillar så om jag säger att jag gillar ella då gillar hon det också......

• mayasmama

välkommen hem tutim......så nu e det seriös flytt-lobby från din man som gäller kan jag tänka mig.....nadav e väldigt tjatig om att flytta precis när vi kommit hem därifrån....

till er med israeliska män? har era barn mer än ett namn? maya har tre men nadav har egetligen aldrig gillat det eftersom man i israel inte har mer än ett, så nu tycker han att den lilla bara ska få ett namn, men det tycker jag känns fel, tycker det e fint att ge barnen namn från släkten som inte längre finns... vad tycker ni?

kida och marcink: har noah mer än ett namn?

• hot fuss

mayasmama

noah har 3 namn. noah lewi felix. lewi eftersom det är ett släktnamn i marcins släkt o felix som agnes ville att han skulle heta i förnamn egentligen. jag gillar oxå att man har fler namn. då kan alla få sin vilja igenom dessutom

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • tutim

mayasmama

vår son har 2 namn men precis som i ert fall gillades det inte alls av den israeliska halvan här hemma
    Jag la till ett namn precis innan vi slickade igen kuvertet i princip, det var ett namn som vi hade haft som alternativ som jag gillar. Min man fattade inte alls varför men det struntade jag i, kotten fick ett israeliskt namn och då la jag till ett som är mer svenskt.

Flytt-tjatet har inte börjat ännu men jag räknar kallt med att det ska börja snart