• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

ellinorsmamma: jag heter lewi i andranamn.

urk, nu måste jag tillbaka till jobbet efter tre timmars rast. surt som tusan.

• bubele

Hej på er i solskenet!
    Tre timmars rast marcink? Lång arbetsdag sammanlagt då eller?

Vi var uppe vid tio i dag efter fem timmars sömn (ja den där födelsedagsfesten ledde till utgång och helt plötsligt var vi hemma så där sent/tidigt igen att fåglarna kvittrade ) och åkte i väg till Bauhaus och Ikea och handlade frostad plastfilm att sätta på nederdelen av några fönster (i den här lägenheten är man en skyltdocka kvälls- och nattetid, otrolig insyn) och insektsnät att sätta upp vid balkongdörren så att katterna skall kunna sitta och kika ut utan att hoppa ner på gatan och sticka i väg. Sen har vi hunnit med att fika lite i solen på en gräsmatta (alla fyra) jaga hundar (ena katten) klättra upp i träd (andra katten) och samla fräknar (jag). Nu är jag så trött att jag skulle kunna somna sittande......men visst är det härligt med sol och värme!!!

• En helt vanlig mamma

Jepp, Liseberg ar oppet...Har dock inte varit dar annu...

Idag var vi ute vid havet i Fiskeback och solade och grillade med nagra vanner...Hur underbart som helst Massor av barn som badade och jag som har blivit lite for rod for att vara bekvamt...Men, vilket vader???

mayasmamma, jag hoppas att du fortfarande ar ute...Det ar straffbart att vara inne frivilligt idag

Skot om er och njut av sommarvadret.
    Kram

• Kiralves

vi hade vår farbror som vi köpte huset av på fika han är typ 89 år hur gullig som helst, jag hade gjort två tårtkakor och vi fikae ute, han berättade om allt som växer i vår trädgård, hur man förökar och beskär...han ville gärna komma igen..vad rart

min man kollar på fotboll...suck,
    kram till alla

• bubele

Inför Göteborgsträffen - vad säger ni om lite förslag på tid och plats genom privat meddelandekorrespondens?

• hot fuss

fajga

har vi ju redan bestämt att vi ska göra hänger du inte med?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

Vad hander hos er alla nu?? Jag har lagt mig i sangen, ar saaa trott...zzzz...

• Chaia

Hej pa er!

Har kommer lite soliga halsningar fran Tel Aviv Imorgon aker vi vidare till Jerusalem, ska bli sa roligt. Vi har haft det jattebra hittills. Solat, badat, atit, atit, atit Vi har haft bil denna vecka, sa en hel del utflykter har det blivit ocksa. Har bla badat i doda havet

Maste ga nu.. Kram till er alla!

• En helt vanlig mamma

chaia, vad roligt att hora fran dig och skont att ni har dte underbart

Jag ska soa snart o pavel ska fortsatta se maid in manhattan med J lo, han alskar chick flicks