• Malinbarre

Vi som börjar med pergotime mars 2014

Hej! Jag har precis fått reda på att jag inte har någon ägglossning eller enstaka per år. Har inte fått någon diagnos men ska lämna prover imorgon på kvinnokliniken. Nu undrar jag om det är fler som ska börja med pergotime inom en snar framtid? :) ska vi följas åt? Det hade varit jätte roligt om vi kunde byta erfarenhet, symtom, tankar och bekymmer! Kram M

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014
  • Magnolia10

Åh vad kul, grattis Julii! Blir så glad för alla som lyckas plussa i tråden! (Och lite avundsjuk också såklart) Inte många av oss andra kvar nu så Pergotime är ju verkligen en fantastisk tablett för många! :)

• Magnolia10

Gweny: Gud ja, det hoppas vi också! Har fått bekräftelse på remissen nu så vi ska ringa Sahlgrenska denna veckan för att försöka få en mer exakt väntetid! Men ett annat par på den klinik där jag går har väntat drygt sex månader på deras första försök. Och när jag pratade med SU direkt efter deras sommaruppehåll så sa sköterskan att vi skulle räkna med minst 5 månader. Låter det likadant nu så kommer vi ringa Nordic IVF redan nu i veckan och boka in en tid! :)

• Gweny
    Magnolia10 skrev 2014-09-01 18:52:34 följande:

Åh vad kul, grattis Julii! Blir så glad för alla som lyckas plussa i tråden! (Och lite avundsjuk också såklart) Inte många av oss andra kvar nu så Pergotime är ju verkligen en fantastisk tablett för många! :)

Ja det ger ju hopp åt en själv att andra lyckas.
  • julii
    Magnolia10 skrev 2014-09-01 18:52:34 följande:

Tack snälla, jag håller tummarna för er :)
  • KnytetsMamma

Vul idag på cd 11, två äggblåsor fanns, en på 11 mm och en på 13 mm så nu blir det mys i veckan och förmodligen ägglossning till helgen, spännande!!!!

• Magnolia10

Oj, tror att Pergotime har gjort mina hormoner helkonstiga! Fick min mens dagen innan den var beräknad. Det kom bara jättelite och efter två dagar var den över. För en gångs skull har jag inte varit helt uppsvälld à la Kicki Danielsson i samband med mensen och nu, dagen efter den tog slut, har jag jätteont i brösten. Som att det skulle vara ägglossning på g redan. Fick även ont i äggstocken när vi hade sex igår, som jag fått vid äl ibland... Helskumt!

• KnytetsMamma
    Magnolia10 skrev 2014-09-02 21:09:07 följande:
    Oj, tror att Pergotime har gjort mina hormoner helkonstiga! Fick min mens dagen innan den var beräknad. Det kom bara jättelite och efter två dagar var den över. För en gångs skull har jag inte varit helt uppsvälld à la Kicki Danielsson i samband med mensen och nu, dagen efter den tog slut, har jag jätteont i brösten. Som att det skulle vara ägglossning på g redan. Fick även ont i äggstocken när vi hade sex igår, som jag fått vid äl ibland... Helskumt!
    Du är kanske gravid?!
  • Magnolia10

Knytetsmamma: Nä det tror jag tyvärr inte... Då borde jag väl varit mer svullen än vanligt och ha flytningar och massa sånt? Har inga som helst gravidsymtom förutom ömma bröst :(

• julii
    Magnolia10 skrev 2014-09-03 15:40:18 följande:

Knytetsmamma: Nä det tror jag tyvärr inte... Då borde jag väl varit mer svullen än vanligt och ha flytningar och massa sånt? Har inga som helst gravidsymtom förutom ömma bröst :(

Jag var både svullen och hade mer flytningar än vanligt men var bombsäker på att jag inte var gravid, så va inte för säker, gör ett test så vet du :)
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014