• Anonym (Disa44)

Min sambos ex..

Nu börjar jag bli så trött på dessa känslor... Jag har en sambo som har två barn tillsammans med en annan kvinna och nu är jag SÅ TRÖTT på att höra om hans ex.. Hos svärföräldrarna hänger foton på henne på väggarna, svärisarna och bekanta frågar alltid om henne och visar ingen som helst respekt för mig. Hade mina föräldrar börjat prata så gott om mitt ex framför min nuvarande hade jag skämts ihjäl och sagt åt dom ordentligt!! Inte trodde jag att hon skulle vara så iblandad i våra liv än idag.. Och nu vill sambon att han och exet ska umgås för barnens skull.. Väldigt diffusa linjer för vilka det är som är en familj och inte.. Och det är väl där skon egentligen klämmer, att dom har så mycket mer tillsammans än oss.. För någon familj med mig? Nänä det är inte aktuellt.. "Jag måste ju tänka på mina barn"(?!?)

Någon i liknande sist? Kommer det att någonsin kännas bättre eller kommer jag alltid vara tvåa bakom det fantastiska exet och otroliga mamman?

• Svar på tråden Min sambos ex..
  • Ann Cistrus

Alltså... om du vill ha barn med honom och han inte vill så är det väl inte så mycket att gå och dra på? Dessutom är det nog mycket ovanligt att negativa känslor inför styvfamiljslivet blir bättre med tiden. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Karin)

Men varför är du med en mans som föredrar exfrun än dig?

• Anonym (?)

Vad hans föräldrar gör är inte han ansvarig för. Vad menar du med att de ska göra saker tillsammans? Som vad?

• Anonym (...)

följ med o umgås med exet visa att ni är en familj . men att exet alltid är välkommen som mamman tillbarnet .

• viseversa
    Anonym (Karin) skrev 2014-03-25 08:12:40 följande:
  • Anonym (att)

Att bli utesluten ur sambons liv som du blir är inget jag skulel accepterat. Är du hans hushållerska med plusservice eller vad?

Vad vill DU ha ut av ditt liv? Se till att det blir så, den här mannen är inte den enda som finns vet du...

• Moolie
    Anonym (Karin) skrev 2014-03-25 08:12:40 följande:

Helt klart.

Din sambo har uppenbarligen problem med att visa sin familj var gränsen går...
  • whydoyoucare

Hade aldrig stått och blivit bemött på det där sättet. Någon måtta får det vara. Det kan inte vara precis hur som helst bara för att barn är med i bilden... tycker det används som en ursäkt till lite väl mycket.

• Lindsey Egot the only one

Frågan är om du kommer bli inkluderad när de ska träffas (mamma,pappa, barn) eller om du ska sitta själv hemma. För om du inte inkluderas hade iaf jag sett det som ett STORT varningstecken. Att de inte riktigt har skilt sig. Utan fortfarande ser sig som en familj. Dvs att även de vuxna ser varann som familj, något som de faktiskt inte är. Barnen har nu två familjer en med mamma och en med pappa. Att låtsas som om man är en familj är att ljuga inför barnen och inge dom falska förhoppningar om en försoning.

• Anonym (MrsC)
    Ann Cistrus skrev 2014-03-25 08:08:46 följande:
    Alltså... om du vill ha barn med honom och han inte vill så är det väl inte så mycket att gå och dra på? Dessutom är det nog mycket ovanligt att negativa känslor inför styvfamiljslivet blir bättre med tiden. 

Håller med. Om jag ville ha barn och min sambo inte ville så är det något som jag skulle kunna lämna honom för.

Dessutom är det ett dåligt argument han kör med tycker jag. Unnar han inte sina barn fler syskon?
Svar på tråden Min sambos ex..