• Anonym (Disa44)

Min sambos ex..

Nu börjar jag bli så trött på dessa känslor... Jag har en sambo som har två barn tillsammans med en annan kvinna och nu är jag SÅ TRÖTT på att höra om hans ex.. Hos svärföräldrarna hänger foton på henne på väggarna, svärisarna och bekanta frågar alltid om henne och visar ingen som helst respekt för mig. Hade mina föräldrar börjat prata så gott om mitt ex framför min nuvarande hade jag skämts ihjäl och sagt åt dom ordentligt!! Inte trodde jag att hon skulle vara så iblandad i våra liv än idag.. Och nu vill sambon att han och exet ska umgås för barnens skull.. Väldigt diffusa linjer för vilka det är som är en familj och inte.. Och det är väl där skon egentligen klämmer, att dom har så mycket mer tillsammans än oss.. För någon familj med mig? Nänä det är inte aktuellt.. "Jag måste ju tänka på mina barn"(?!?)

Någon i liknande sist? Kommer det att någonsin kännas bättre eller kommer jag alltid vara tvåa bakom det fantastiska exet och otroliga mamman?

• Svar på tråden Min sambos ex..
  • Anonym (TS)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-25 09:38:39 följande:

Frågan är om du kommer bli inkluderad när de ska träffas (mamma,pappa, barn) eller om du ska sitta själv hemma. För om du inte inkluderas hade iaf jag sett det som ett STORT varningstecken. Att de inte riktigt har skilt sig. Utan fortfarande ser sig som en familj. Dvs att även de vuxna ser varann som familj, något som de faktiskt inte är. Barnen har nu två familjer en med mamma och en med pappa. Att låtsas som om man är en familj är att ljuga inför barnen och inge dom falska förhoppningar om en försoning.

Jag kommer inte inkluderas där. Han vill visa barnen att mamma och pappa kan umgås etc. Fin tanke kanske jag vet inte men jag tror att det gör mer skada än nytta, jag blir så sårad. Han vill inte heller att jag följer med honom när han lämnar barnen hos henne.. Så om vi har varit på utflykt och barnen ska lämnas direkt där efter så släpper han av mig någonstans, lämnar barnen vid henne, och hämtar sen upp mig, jag får alltså inte ens sitta i bilen.. Känner mig så åsidosatt
  • Anonym (MrsC)
    Anonym (TS) skrev 2014-03-25 09:54:10 följande:
    Jag kommer inte inkluderas där. Han vill visa barnen att mamma och pappa kan umgås etc. Fin tanke kanske jag vet inte men jag tror att det gör mer skada än nytta, jag blir så sårad. Han vill inte heller att jag följer med honom när han lämnar barnen hos henne.. Så om vi har varit på utflykt och barnen ska lämnas direkt där efter så släpper han av mig någonstans, lämnar barnen vid henne, och hämtar sen upp mig, jag får alltså inte ens sitta i bilen.. Känner mig så åsidosatt

Men det där är ju inte riktigt klokt! Vad säger han som förklaring till att du inte ska följa med och lämna av barnen? Är ert förhållande väldigt nytt, är han och exet inte skilda än, vet hon inte om att du existerar? Det där är ju jättekonstiga signaler att skicka till barnen dessutom. Som att han skäms för dig eller gömmer undan dig? Jag förstår inte riktigt här.
  • puss

vaddå "visa respekt för dig"? de har väl rätt att ha vilka foton de vill framme. sluta vara så sjukt sotis.

*puss puss puss puss*
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2014-03-25 09:54:10 följande:
    Har mamman svårt för dig?
  • puss
    Anonym (MrsC) skrev 2014-03-25 10:01:44 följande:

Men det där är ju inte riktigt klokt! Vad säger han som förklaring till att du inte ska följa med och lämna av barnen? Är ert förhållande väldigt nytt, är han och exet inte skilda än, vet hon inte om att du existerar? Det där är ju jättekonstiga signaler att skicka till barnen dessutom. Som att han skäms för dig eller gömmer undan dig? Jag förstår inte riktigt här.

jo, det är klokt. nej, det är inte konstiga signaler. barnen uppskattar säkert att få ha båda mamma och pappa samtidigt ibland.
    *puss puss puss puss*
  • Anonym (....)
    puss skrev 2014-03-25 10:05:36 följande:

jo, det är klokt. nej, det är inte konstiga signaler. barnen uppskattar säkert att få ha båda mamma och pappa samtidigt ibland.
    Så du menar att det är vettigt att mannen lämnar av TS nånstans, lämnar barnen hos mamma, hämtar upp TS igen och sen kör hem?
    Att mamma och pappa umgås är en sak, att pappan inte verkar vilja visa TS alls för mamman är en helt annan, det är inte okej.
  • puss
    Anonym (....) skrev 2014-03-25 10:10:21 följande:
    Så du menar att det är vettigt att mannen lämnar av TS nånstans, lämnar barnen hos mamma, hämtar upp TS igen och sen kör hem?
    Att mamma och pappa umgås är en sak, att pappan inte verkar vilja visa TS alls för mamman är en helt annan, det är inte okej.

ts kan väl de dagarna ta sig hem själv? det där blir ju jävligt tramsigt att hålla på med i längden.
    *puss puss puss puss*
  • Anonym (Hm)

Hur länge har ni varit tillsammans?

• Anonym (....)
    puss skrev 2014-03-25 10:11:35 följande:

ts kan väl de dagarna ta sig hem själv? det där blir ju jävligt tramsigt att hålla på med i längden.
    Så om vi säger att det varit min man som gjort så ska vi(efter en utflykt) alltså åka till stan mamman bor, han släpper av mig vid bussen så jag får ta bussen 6 mil medan min man släpper av barnet och sen kör hem dessa 6 mil och är hemma ett bra tag innan mig?
    Låter vettigt eller?
    Ingen med minsta lilla självrespekt hade gått med på det.
    Som sagt, en sak att mamma och pappa umgås, men att gömma undan sin nya på detta sättet kan väl ingen normalt funtat tycka är okej?
  • puss
    Anonym (....) skrev 2014-03-25 10:18:35 följande:
    Så om vi säger att det varit min man som gjort så ska vi(efter en utflykt) alltså åka till stan mamman bor, han släpper av mig vid bussen så jag får ta bussen 6 mil medan min man släpper av barnet och sen kör hem dessa 6 mil och är hemma ett bra tag innan mig?
    Låter vettigt eller?
    Ingen med minsta lilla självrespekt hade gått med på det.
    Som sagt, en sak att mamma och pappa umgås, men att gömma undan sin nya på detta sättet kan väl ingen normalt funtat tycka är okej?

låter stört.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Min sambos ex..