• Anonym (Disa44)

Min sambos ex..

Nu börjar jag bli så trött på dessa känslor... Jag har en sambo som har två barn tillsammans med en annan kvinna och nu är jag SÅ TRÖTT på att höra om hans ex.. Hos svärföräldrarna hänger foton på henne på väggarna, svärisarna och bekanta frågar alltid om henne och visar ingen som helst respekt för mig. Hade mina föräldrar börjat prata så gott om mitt ex framför min nuvarande hade jag skämts ihjäl och sagt åt dom ordentligt!! Inte trodde jag att hon skulle vara så iblandad i våra liv än idag.. Och nu vill sambon att han och exet ska umgås för barnens skull.. Väldigt diffusa linjer för vilka det är som är en familj och inte.. Och det är väl där skon egentligen klämmer, att dom har så mycket mer tillsammans än oss.. För någon familj med mig? Nänä det är inte aktuellt.. "Jag måste ju tänka på mina barn"(?!?)

Någon i liknande sist? Kommer det att någonsin kännas bättre eller kommer jag alltid vara tvåa bakom det fantastiska exet och otroliga mamman?

• Svar på tråden Min sambos ex..
  • Anonym (MrsC)
    Anonym (Frida) skrev 2014-03-27 01:32:38 följande:
    Vad är det du skall göra under överlämningarna? Uppenbarligen gillar du ju inte barnens mamma? Skall du sitta där och bara stirra eller vad är det din roll skall vara tänker du?

Hej! Jag är inte TS men jag uppfattar det som att TS ska antingen sitta kvar i bilen och vinka lite fint hej då till barnen. Eller gå med ut och säga "hej hej, ha det så bra".

Det är väl ungefär den rollen som bonusmamman brukar ha när barnen ska lämnas till biomamman och kvinnorna inte har en direkt varm relation.

Eller vilken roll tycker du att TS ska ha?
  • Anonym (?)
    Anonym (MrsC) skrev 2014-03-27 08:29:43 följande:

Hej! Jag är inte TS men jag uppfattar det som att TS ska antingen sitta kvar i bilen och vinka lite fint hej då till barnen. Eller gå med ut och säga "hej hej, ha det så bra".

Det är väl ungefär den rollen som bonusmamman brukar ha när barnen ska lämnas till biomamman och kvinnorna inte har en direkt varm relation.

Eller vilken roll tycker du att TS ska ha?
    Varför är det nödvändigt? Kan inte Ts säga hej då hemma?
  • Anonym (MrsC)
    Anonym (?) skrev 2014-03-27 08:30:47 följande:
    Varför är det nödvändigt? Kan inte Ts säga hej då hemma?

Jo men självklart kan TS säga hej då hemma om de åker hemifrån!

Det jag tycker är konstigt är att om de är på en utflykt så ska ts kliva ur bilen och stå och vänta någon annanstans medan hennes sambo kör och lämnar barnen hos deras mamma och sedan åker och plockar upp henne.
    Då tycker jag det naturligare är att Ts sitter kvar i bilen och vinkar hej då.
  • nymedlem
    Anonym (MrsC) skrev 2014-03-27 08:45:40 följande:

Jo men självklart kan TS säga hej då hemma om de åker hemifrån!

Det jag tycker är konstigt är att om de är på en utflykt så ska ts kliva ur bilen och stå och vänta någon annanstans medan hennes sambo kör och lämnar barnen hos deras mamma och sedan åker och plockar upp henne.
    Då tycker jag det naturligare är att Ts sitter kvar i bilen och vinkar hej då.
    Jag håller med på ett sätt, MEN eftersom jag har varit i den situationen så anser jag att varför kan inte ts bara vänta på annat ställer för "husfridens" skull. Jag gjorde det och det hjälpte oss mycket.

Hon MÅSTE inte prompt sitta i bilen om det retar mamman.
  • Anonym (MrsC)
    nymedlem skrev 2014-03-27 08:49:10 följande:
    Jag håller med på ett sätt, MEN eftersom jag har varit i den situationen så anser jag att varför kan inte ts bara vänta på annat ställer för "husfridens" skull. Jag gjorde det och det hjälpte oss mycket.

Det där måste jag fundera på!

Hm... jag tror att jag håller med dig i - nej jag HÅLLER med dig på så vis att man inte måste driva varenda liten fråga. Att man inte BÖR driva varenda liten fråga, abslout inte. Utan ibland göra saker på ett annat sätt än man vill, för "husfridens" skull.

Men som jag läser TS så har det som TS förväntas göra för husfridens skull blivit ganska mycket och det verkar vara så att det har blivit lite mer än vad TS tycker känns bra och mår bra av.

Och JA man kan absolut göra saker för husfridens skull men någonstans har man en gräns för hur mycket (olika hos olika personer var den gränsen går) och när den gränsen är passerad så tycker jag att man har en skyldighet mot sig själv att reagera och ta upp situationen till diskussion.

Om min sambo behandlade mig som TS i de olika inläggen beskriver att hennes sambo behandlar henne så skulle jag känna att den gränsen var passerad. Det där är MER än vad jag (annat än under en begränsad period) skulle må bra av att finna mig i.

Mao skulle jag i ts situation 1) ta upp detta och diskutera med sambon hur det går att minska antalet saker som jag förväntas acceptera för husfridens skull till en nivå som funkar med just min gräns och om det inte hjälper 2) faktiskt allvarligt överväga att inte stanna kvar i relationen.

nymedlem - hur hittade du din gräns för vad du gjorde/stod ut med för husfridens skull?
  • kudden12

Jag har bara läst ts, men jag skulle ALRIG gå med på att bli behandlad som du blir.
    Vilken mes till Karl du hittat, som sitter hos mamma, och lyssnar på hur bra sitt ex är!
    Nej! Dra därifrån, och låt han ha sitt liv!!!
    Tänk på att inte många tjejer skulle gå med på detta, du är INTE ensam

• nymedlem
    Anonym (MrsC) skrev 2014-03-27 09:20:21 följande:

Det där måste jag fundera på!

Hm... jag tror att jag håller med dig i - nej jag HÅLLER med dig på så vis att man inte måste driva varenda liten fråga. Att man inte BÖR driva varenda liten fråga, abslout inte. Utan ibland göra saker på ett annat sätt än man vill, för "husfridens" skull.

Men som jag läser TS så har det som TS förväntas göra för husfridens skull blivit ganska mycket och det verkar vara så att det har blivit lite mer än vad TS tycker känns bra och mår bra av.

Och JA man kan absolut göra saker för husfridens skull men någonstans har man en gräns för hur mycket (olika hos olika personer var den gränsen går) och när den gränsen är passerad så tycker jag att man har en skyldighet mot sig själv att reagera och ta upp situationen till diskussion.

Om min sambo behandlade mig som TS i de olika inläggen beskriver att hennes sambo behandlar henne så skulle jag känna att den gränsen var passerad. Det där är MER än vad jag (annat än under en begränsad period) skulle må bra av att finna mig i.

Mao skulle jag i ts situation 1) ta upp detta och diskutera med sambon hur det går att minska antalet saker som jag förväntas acceptera för husfridens skull till en nivå som funkar med just min gräns och om det inte hjälper 2) faktiskt allvarligt överväga att inte stanna kvar i relationen.

nymedlem - hur hittade du din gräns för vad du gjorde/stod ut med för husfridens skull?
    Jag gjorde för mycket illa mot mig själv som jag inte förstod då.

Mitt ex satte hans barns mamma framför mig på ALLA sett som finns och då hade han knappt kontakt med sin dotter. Han hade en enorm respekt för mamman dock, eller rädsla jag vet inte?!
    Hon ringde en nyårsafton och han satt i telefon med henne över 1 timme för att hon var "ensam och ledsen".

Vi fick barn och han "glömde" hämta oss på BB så det löste sig av sig själv så att säga..... ha ha....
    Har inte träffat den mannen på många år och vårat barn är 13 år nu.

Ts - gå inte med på detta, det urholkar dig och ditt värde som människa och flickvän! Gör inte samma misstag som jag gjorde! Stå på dig!
  • Lindsey Egot the only one
    nymedlem skrev 2014-03-27 08:49:10 följande:

För vilken husfrid? Den mannen kan tänkas ha hos sitt ex eller där han bor idag?
  • nymedlem
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-27 09:40:49 följande:
    För vilken husfrid? Den mannen kan tänkas ha hos sitt ex eller där han bor idag?
    Båda tänker jag!
  • Lillusen
    Anonym (TS) skrev 2014-03-25 09:54:10 följande:
    Jag kommer inte inkluderas där. Han vill visa barnen att mamma och pappa kan umgås etc. Fin tanke kanske jag vet inte men jag tror att det gör mer skada än nytta, jag blir så sårad. Han vill inte heller att jag följer med honom när han lämnar barnen hos henne.. Så om vi har varit på utflykt och barnen ska lämnas direkt där efter så släpper han av mig någonstans, lämnar barnen vid henne, och hämtar sen upp mig, jag får alltså inte ens sitta i bilen.. Känner mig så åsidosatt
    Men allvarligt TS, jag är ganska så openminded men det där låter inte sunt alls. Jag umgås med mitt ex men då är självklart våra nuvarande medbjudna. Och att bli avsläppt före lämningen är ju helknäppt.

Sen att svärföräldrarna frågar hur det är med henne tycker jag inte är så hemskt, det tillhör vanligt hyfs 
Svar på tråden Min sambos ex..