Anonym (MrsC) skrev 2014-03-27 09:20:21 följande:
Det där måste jag fundera på!
Hm... jag tror att jag håller med dig i - nej jag HÅLLER med dig på så vis att man inte måste driva varenda liten fråga. Att man inte BÖR driva varenda liten fråga, abslout inte. Utan ibland göra saker på ett annat sätt än man vill, för "husfridens" skull.
Men som jag läser TS så har det som TS förväntas göra för husfridens skull blivit ganska mycket och det verkar vara så att det har blivit lite mer än vad TS tycker känns bra och mår bra av.
Och JA man kan absolut göra saker för husfridens skull men någonstans har man en gräns för hur mycket (olika hos olika personer var den gränsen går) och när den gränsen är passerad så tycker jag att man har en skyldighet mot sig själv att reagera och ta upp situationen till diskussion.
Om min sambo behandlade mig som TS i de olika inläggen beskriver att hennes sambo behandlar henne så skulle jag känna att den gränsen var passerad. Det där är MER än vad jag (annat än under en begränsad period) skulle må bra av att finna mig i.
Mao skulle jag i ts situation 1) ta upp detta och diskutera med sambon hur det går att minska antalet saker som jag förväntas acceptera för husfridens skull till en nivå som funkar med just min gräns och om det inte hjälper 2) faktiskt allvarligt överväga att inte stanna kvar i relationen.
nymedlem - hur hittade du din gräns för vad du gjorde/stod ut med för husfridens skull?
Jag gjorde för mycket illa mot mig själv som jag inte förstod då.
Mitt ex satte hans barns mamma framför mig på ALLA sett som finns och då hade han knappt kontakt med sin dotter. Han hade en enorm respekt för mamman dock, eller rädsla jag vet inte?!
Hon ringde en nyårsafton och han satt i telefon med henne över 1 timme för att hon var "ensam och ledsen".
Vi fick barn och han "glömde" hämta oss på BB så det löste sig av sig själv så att säga..... ha ha....
Har inte träffat den mannen på många år och vårat barn är 13 år nu.
Ts - gå inte med på detta, det urholkar dig och ditt värde som människa och flickvän! Gör inte samma misstag som jag gjorde! Stå på dig!