• Anonym (Disa44)

Min sambos ex..

Nu börjar jag bli så trött på dessa känslor... Jag har en sambo som har två barn tillsammans med en annan kvinna och nu är jag SÅ TRÖTT på att höra om hans ex.. Hos svärföräldrarna hänger foton på henne på väggarna, svärisarna och bekanta frågar alltid om henne och visar ingen som helst respekt för mig. Hade mina föräldrar börjat prata så gott om mitt ex framför min nuvarande hade jag skämts ihjäl och sagt åt dom ordentligt!! Inte trodde jag att hon skulle vara så iblandad i våra liv än idag.. Och nu vill sambon att han och exet ska umgås för barnens skull.. Väldigt diffusa linjer för vilka det är som är en familj och inte.. Och det är väl där skon egentligen klämmer, att dom har så mycket mer tillsammans än oss.. För någon familj med mig? Nänä det är inte aktuellt.. "Jag måste ju tänka på mina barn"(?!?)

Någon i liknande sist? Kommer det att någonsin kännas bättre eller kommer jag alltid vara tvåa bakom det fantastiska exet och otroliga mamman?

• Svar på tråden Min sambos ex..
  • Myling

Nä, det där hade jag inte accepterat. Visst, umgås som en familj absolut. Men bara om nya partners är inkluderade också!

• puss
    Myling skrev 2014-03-25 10:24:23 följande:
    Nä, det där hade jag inte accepterat. Visst, umgås som en familj absolut. Men bara om nya partners är inkluderade också!

varför ska de vara det? det är ju för barnen skull i såna fall som man ska ses som en "familj". de nya kan man väl träffa under andra omständigheter.
    *puss puss puss puss*
  • Myling

Poängen var väl att visa att mamma och pappa kan umgås som normala vuxna. Och det normala när man är vuxen i det här landet är ju att ens partner är medbjuden på det mesta. Möjligen undantaget nostalgiska träffar med gamla kompisgäng där man brukar dra dåliga skämt och supa huvudet av sig. Vilket detta inte är.

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (TS) skrev 2014-03-25 09:54:10 följande:
    Jag kommer inte inkluderas där. Han vill visa barnen att mamma och pappa kan umgås etc. Fin tanke kanske jag vet inte men jag tror att det gör mer skada än nytta, jag blir så sårad. Han vill inte heller att jag följer med honom när han lämnar barnen hos henne.. Så om vi har varit på utflykt och barnen ska lämnas direkt där efter så släpper han av mig någonstans, lämnar barnen vid henne, och hämtar sen upp mig, jag får alltså inte ens sitta i bilen.. Känner mig så åsidosatt
    Allvarligt!

Nä du den mannen borde du dumpa omedelbart och be honom bli tillsammans med sitt ex igen. Bygg inget med en sådan idiot!
  • Anonym (att)
    puss skrev 2014-03-25 10:25:35 följande:

varför ska de vara det? det är ju för barnen skull i såna fall som man ska ses som en "familj". de nya kan man väl träffa under andra omständigheter.
    Men mamma, pappa och barn ÄR ju inte en familj längre. Mamma och barnen med ev ny partner är en familj, pappan och barn plus ev ny partner är en familj. Barnet har alltså två familjer.
  • Anonym (Skit)

Usch, jag hade inte stått ut länge i ett sådant "förhållande?"!
    Jag var ihop med en tjej i några månader för något år sedan, hon hade gjort slut med sitt ex ca 2 år innan hon träffade mig, och hon hade flera foton av henne och exet på väggarna från deras resor osv. Även gruppbilder på henne, exet och familjen, stora fina familjefoton med andra ord.
    Känns ju verkligen som att hon gått vidare i livet och lagt exet bakom sig. (NOT).
    Det varade inte längre än några månader för oss som sagt. Då hon vägrade förstå att jag kände mig illa till mods av att de skulle hänga på hennes väggar.

• whydoyoucare
    Jag kommer inte inkluderas där. Han vill visa barnen att mamma och pappa kan umgås etc. Fin tanke kanske jag vet inte men jag tror att det gör mer skada än nytta, jag blir så sårad. Han vill inte heller att jag följer med honom när han lämnar barnen hos henne.. Så om vi har varit på utflykt och barnen ska lämnas direkt där efter så släpper han av mig någonstans, lämnar barnen vid henne, och hämtar sen upp mig, jag får alltså inte ens sitta i bilen.. Känner mig så åsidosatt
    Att du ens stannar kvar!? Hade lämnat en sån där snubbe på en gång. 
  • Lindsey Egot the only one

Jag hade kallt sagt till tälten att behandlar du mig som en andra hands affär som bara passar när exfrun inte ser så undrar jag stark om du fortfarande älskar henne och vill va med henne eftersom jag ska gömmas. Precis som om du skäms för mig. Och sedan hade han fått bli singel igen.

Och ärligt. Jag tror han för alltid kommer vara singel med den attityden gentemot sitt ex.

Fråga honom rakt ut varför de gick isär och fråga varför han är med dig. Låter som om han inte vill vara ensam när barnen är hos mamma.

• nymedlem
    Sådär gjorde ett ex till mig också. Detta berodde på att barnets mamma var så svartsjuk så han ville inte skylta med mig. Jag lämnades i centrum medans han gick hem till henne, fick inte ens sitta kvar i bilen TROTS att hon bodde i lägenhet och inte haft en möjlighet att SE mig sitta där.

Jag brydde mig inte så mkt om den saken dock då jag känner den kvinnan sedan innan och kan förstå honom. Dessutom ville hon under hela vårt förhållande ha tillbaka honom så det hade bara ställt till besvär om jag varit med.

När jag var gravid ringde hon mig och bad mig att "snälla gör abort".

"Din" man är nog inte så mycket din utan mer hennes man fortfarande. Har hon någon ny?
  • Anonym (Signaler)

Vad tror han det där ger för signaler till barnen då...?
Svar på tråden Min sambos ex..