• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • anli

Jag gillar kajal och har haft en del problem med att just pennorna smetat ut sig efter ett tag tills jag köpte gel eyeliner istället. :) Den är vattenfast och sitter väldigt bra hela dagen. Annars fungerar liquid eyeliner rätt bra också men de smetar ändå mer än gel på mig.

Såg att någon skrev om just eyeliner som inte ville sitta kvar ordentligt så jag tänkte jag kunde tipsa om det. :)

• mmjansson85
    BigMami skrev 2014-03-27 11:18:29 följande:
    Men make up store har väl en som heter "cover all blue"? Den kanske funkar under ögonen?
    Cover all blue är samma som är med i mixen är jag nästan säker på. Jag hade den innan och den är identisk. Dessa täcker väldigt bra på mig men det är ju säkert olika beroende på hudtyp. Det jag inte gillar med de däremot är att man lätt får bakterier i burken och då får jag finnar...
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 12:10:23 följande:
    Cover all blue är samma som är med i mixen är jag nästan säker på. Jag hade den innan och den är identisk. Dessa täcker väldigt bra på mig men det är ju säkert olika beroende på hudtyp. Det jag inte gillar med de däremot är att man lätt får bakterier i burken och då får jag finnar...
    man få köpa små engångs spatlar som man kan ha till alla burkar 
  • mmjansson85
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:28:27 följande:
    Hur applicerar ni erat smink? Vad använder ni och vilka märken?
    BB-cream och flytande concealer lägger jag helst på med fingrarna, jag har svårt att få ut det ordentligt med penslar. Till rouge och bronzing puder använder jag borstar från bdellium tools. Till ögonen har jag too faceds penselkit för ögonen (3 penslar) och sen har jag en snedskuren pensel till ögonbrynen och en eyeliner pensel för cakeeyeliner, båda från bdellium tools. Jag har bara rosa penslar Tungan ute
  • mmjansson85
    anli skrev 2014-03-27 11:57:38 följande:
    Jag gillar kajal och har haft en del problem med att just pennorna smetat ut sig efter ett tag tills jag köpte gel eyeliner istället. :) Den är vattenfast och sitter väldigt bra hela dagen. Annars fungerar liquid eyeliner rätt bra också men de smetar ändå mer än gel på mig.

Såg att någon skrev om just eyeliner som inte ville sitta kvar ordentligt så jag tänkte jag kunde tipsa om det. :)
    Vilken gel eyeliner använder du? Har testat en som jag inte minns märket på och den torkade aldrig på mig så den smetade av sig jättemycket. 
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 12:20:00 följande:
    BB-cream och flytande concealer lägger jag helst på med fingrarna, jag har svårt att få ut det ordentligt med penslar. Till rouge och bronzing puder använder jag borstar från bdellium tools. Till ögonen har jag too faceds penselkit för ögonen (3 penslar) och sen har jag en snedskuren pensel till ögonbrynen och en eyeliner pensel för cakeeyeliner, båda från bdellium tools. Jag har bara rosa penslar Tungan ute
    hehe kör med real techniques borstar har nog nästan alla ,jag har bdellium tools hela kitet i grönt också super tjusigt
    Det ända jag applicerar med fingrarna är min concealer den måste ha lite värme för att gå in perfekt i huden.
  • anli
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 12:24:12 följande:
    Vilken gel eyeliner använder du? Har testat en som jag inte minns märket på och den torkade aldrig på mig så den smetade av sig jättemycket. 

Jag brukar beställa från asiatiska märken faktiskt så de är svåra att köpa i butik men etude house är den jag använder just nu och den är jag riktigt nöjd med! Annars har jag hört mycket gott om Macs gel eyeliner. :) funderar på att införskaffa den själv när min är slut.
  • BigMami

Jag använder bara bara borstar vid applicering, till och med till primern! Gillar inte att pilla i burkarna.. Tvättar mina borstar minst 2 ggr i veckan. De jag har till flytande/creme produkter tvättar jag av efter varje användning.

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!