• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 11:18:29 följande:
    Men make up store har väl en som heter "cover all blue"? Den kanske funkar under ögonen?
    Jag brukar aldrig rekommendera kräm concealer för något annat än för att dölja vener och blemmor. Men den måste vara väldigt lätt och bli som en flytande i konsistensen när den läggs på så ska det bli bäst,alltså inte för tjock konsistens.
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:22:24 följande:
    Jag blir så irriterad på peronalen i kosemtikbutiker dom kan ju inte vara utbildade överhuvudtaget... Jag brukar testa dem lite när jag kommer in och fråga saker och dom svarar ju och då ifrågasätter jag och säger men det stämmer väl ändå inte mm och försöker lära dom hur vissa saker fungerar så att dom inte lurar nästa kund. Tråkigt att lägga så mycket pengar och så har man fått helt fel produkt.. Tex något som alla borde tänka på primern måste vara kompatibel med eran foundation, vatten och olja tex stöter ju ifrån varandra så vad händer när man lägger en oljebaserad foundation över en vatten baserad primer? Sådan tycker man ju att dom borde veta i butiken... suck

Ja precis ! Man blir så matt... vissa verkar inte kunna ett skit! Jag ville ha hjälp med en foundation för torr hy och de tipsade om sensai kanebo. Verkade jättebra! Använde den kanske 4 gånger med tillhörande puder och allt bara krackelerade! VARJE gång!! Och det för att det blir för torrt... Till och med bare minerals matta funkar bättre!!
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:28:27 följande:
    Hur applicerar ni erat smink? Vad använder ni och vilka märken?

Jag återfuktar NOGA! Bare minerals primer, foundation, ev veil, rouge. Nu har jag snöat in på IsaDoras twist up blush. Jättefint! Sedan ögonbrynsskugga, eyeliner/kajal (ibland applicerar jag före ögonskuggan, har jag flytande åker den på efter) ögonskugga 2-3 färger, mascara, kajal på vattenlinjen (oftast isadoras blonde) och highlight på brynbenet och ögonvrån. Alltid något på läpparna innan jag går ut men bara en naturlig/ljus färg. Trivs inte i mörka läppar...
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:25:11 följande:
    Jag brukar aldrig rekommendera kräm concealer för något annat än för att dölja vener och blemmor. Men den måste vara väldigt lätt och bli som en flytande i konsistensen när den läggs på så ska det bli bäst,alltså inte för tjock konsistens.

Har du eller jobbar du med smink?
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 11:30:25 följande:

Ja precis ! Man blir så matt... vissa verkar inte kunna ett skit! Jag ville ha hjälp med en foundation för torr hy och de tipsade om sensai kanebo. Verkade jättebra! Använde den kanske 4 gånger med tillhörande puder och allt bara krackelerade! VARJE gång!! Och det för att det blir för torrt... Till och med bare minerals matta funkar bättre!!
    haha kom coh tänka på en gång på kicks
    kom in och sa att jag har väldigt känsligt ansikte och ögon men vill ha dramatiska ögonfransar, kan ni hjälpa mig ta fram en mascara?
    Då tog hon fram med lancome hypnose doll eyes så jag köpte den jag visste att den var helt ny och precis kommit ut. Denna ska vara allergi vänlig sa hon ju.
    provade hemma och kände doften av ros, dom hade alltså parfyrmerat mascaran med ros doft och mina ögon sved så in i norden... suck! 270 spänn bortslängda för inte fick jag byta heller.
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 11:36:13 följande:

Har du eller jobbar du med smink?
    Ja jag frilansar lite
  • Emmalinnéa
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:40:59 följande:
    Ja jag frilansar lite
    Är hemmafru och snart trebarnsmamma också så har inte så mycket tid över till min stora passion längre
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:39:53 följande:
    haha kom coh tänka på en gång på kicks kom in och sa att jag har väldigt känsligt ansikte och ögon men vill ha dramatiska ögonfransar, kan ni hjälpa mig ta fram en mascara? Då tog hon fram med lancome hypnose doll eyes så jag köpte den jag visste att den var helt ny och precis kommit ut. Denna ska vara allergi vänlig sa hon ju. provade hemma och kände doften av ros, dom hade alltså parfyrmerat mascaran med ros doft och mina ögon sved så in i norden... suck! 270 spänn bortslängda för inte fick jag byta heller.

Men vad trist! Det är ju inte heller några småsummor direkt jag gav 455 för foundationen och 500 för pudret... inte ens fint att ha på hyllan!
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:42:08 följande:
    Är hemmafru och snart trebarnsmamma också så har inte så mycket tid över till min stora passion längre

Nej det blir ju så, tyvärr.. Märks att du e kunnig i ämnet
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!