• Anonym (F.d älskar­inna)
    Äldre 30 Mar 12:54
    8334 visningar
    54 svar
    54
    8334

    F.d. älskarinna som inte ångrar sig

    Ja, rubriken says it. Lite bakgrundsinfo först kanske. Jag gifte mig 2006, fick två underbara barn 2005, och 2007. Äktenskapet var dåligt, jag blev psykigt nertryckt, manipulerad, nervärderad o.s.v., och ibland även misshandlad. Önskan om skilsmässa letade sig väl in i huvudet efter några års äktenskap, men ungarna var ju små och jag som växt upp i en kärnfamilj hade svårt att se framför mig att jag skulle göra mina barn till skilsmässobarn, så jag "stod ut" i 7 år. Om ett par veckor är skilsmässan klar. 

    För ca två år sen, träffade jag en man, som var bekant till min eksmans vänner. Mannen ifråga var mycket charmig, och snygg. Han var (är) dessutom gift, lyckligt gift. Han är även 25 år äldre än mig. Vi åkte tillsammans på kryssning, jag och min man, min mans kompisar och den här äldre mannen. Han är en riktig kvinnotjusare, spanar på allt kvinnligt som rör sig, trots att han är gift. Under kryssningen föll jag för hans charm, och utseende. Han var riktigt snygg för sin ålder. Han sa till mig när vi var ensamma i hytten att han ville ha sex med mig, först skrattade jag bara och tog det inte på allvar. Men han var envis, och nånting inom mig sa "varför inte?" Han var så fin, och snäll, jag kunde inte motstå att tänka tanken på hur det skulle vara. 

    Det slutade med att vi träffades i smyg i en stad ingen av oss har några kontaker i. Sexet var underbart, det bästa jag haft dittils. Jag såg det inte som att jag var otrogen, jag hade inga som helst skuldkänslor. Han verkade inte heller så brydd, vi pratade tillochmed om hans fru, och han berättade om hur han friat till henne osv. Vi bodde två nätter på hotellet i den okända staden, och han frågade om jag ville bli hans älskarinna. Jag sa ja. 

    Vi träffades ca en till två gånger i månaden, en gång hemma i han och hans frus lägenhet. Att träffa honom gav mig livskraft, något att glädjas åt igen. Han fick mig att verkligen sätta mitt äkstenskap under luppen, och fick mig att äntligen våga ansöka om skilsmässa. Jag har inga som helst skuldkänslor gentemot min eksman. Han har behandlat mig så dåligt genom åren så det kändes väl lite grann som en slags hämnd. Med tanke på min älskares fru, så hade jag inga större skuldkänslor där heller. Jag fick tillochmed träffa henne på en fest en gång. Hon visade inte mig nån större uppmärksamhet, och jag brydde mig itne om henne. Men jag roade mig med tanken på att jag legat med hennes man. 

    Nu har jag träffat en kille i min egen ålder, och räknar mig inte längre som älskarinna till den gifta mannen. Vi har väldigt lite kontakt, han vet att jag inte är singel längre. Det är inga hard feelings, det känns ändå som att han är väldigt mån om mig, och att han bryr sig om att jag ska ha det bra.

    Finns det flera älskarinnor där ute, f.d som jag, eller nån som fortfarande är älskarinna till en gift man? Det känns ju liksom lite stört att mitt samvete inte kickat in en enda gång under tiden jag och min älskare träffades, vi var ju faktiskt båda två otrogna mot den vi gift oss med. Jag känner mig kall, men något inom mig säger att det var det bästa som kunde hända. Det fick mig faktiskt att ta tag i skilsmässan, och komma mig ur ett dåligt äktenskap. Han gav mig livslust tillbaka, och fick mig att känna mig värd nåt igen. 

    Ja, vet inte egentligen vad jag ville ha sagt, vill väl bara ha någon att prata om det med. Förstår om det kan verka väldigt stötande i vissas ögon, men man ska aldrig döma någon om man inte gått i deras skor. Jag rättfärdigar inte det jag gjorde, men allt har en förklaring. 

  • Svar på tråden F.d. älskarinna som inte ångrar sig
  • Queeni­e70
    Äldre 30 Mar 12:59
    #1

    Det som är riktigt stötande i berättelsen är mest att du träffade frun och "roade" dig med tanken. Just den biten är det ärligt lite psykopatvarning på...i

  • DJÄVUL­ENS HÖGRA HAND
    Äldre 30 Mar 13:10
    #2

    Jadu!
    Tänka sig vad för fulingar som lurar bakom sina fina fasader!
    Hoppas jag aldrig råkar ut för någon som dig....

    Tragiska människa!

  • Anonym (F.d älskar­inna) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 13:15
    #3

    Sött att ingen reagerar på det faktum att jag levde i ett fucked up äktenskap och blev misshandlad. Säger inte att det jag gjort var rätt, men ofta, alltför ofta, går mannen som misshandlar sin fru psykiskt eller fysiskt, orörd ur det hela. Kvinnan törs sällan stå fram med det hon varit med om, även efter en skilmässa. Vi har ju liksom barn ihop, och det känns inte som det rätta att göra att gå ut med allt han gjort mot mig. Så, han blir den lämnade stackars mannen med krossat hjärta, och jag är skurken... 

  • DJÄVUL­ENS HÖGRA HAND
    Äldre 30 Mar 13:19
    #4
    Anonym (F.d älskarinna) skrev 2014-03-30 13:15:14 följande:
    Sött att ingen reagerar på det faktum att jag levde i ett fucked up äktenskap och blev misshandlad. Säger inte att det jag gjort var rätt, men ofta, alltför ofta, går mannen som misshandlar sin fru psykiskt eller fysiskt, orörd ur det hela. Kvinnan törs sällan stå fram med det hon varit med om, även efter en skilmässa. Vi har ju liksom barn ihop, och det känns inte som det rätta att göra att gå ut med allt han gjort mot mig. Så, han blir den lämnade stackars mannen med krossat hjärta, och jag är skurken... 
    Sött och sött...
    Du gjorde det inte bättre för dig hur du beskrev hur du gottade dig i älskarens frus ovetande.
    Annars så hade du definitivt fått mina sympatier, men för mig räcker det lill faktiskt. Misshandel och kränkningar är aldrig rätt och den delen tycker jag synd om dig, men du har själv gjort saker som jag fördömer.
  • Nenne6­66
    Äldre 30 Mar 13:57
    #5

    Eksman? Intressant stavning . Nä men ärligt talat. Alla otrogna har en sorglig bortförklaring till sina handlingar. Du bekräftar det i din TS också. Det är synd om mig, han slår mig, ger mig inget sex, är tråkig, är aldrig hemma och ja, ursäkterna är oändliga, så varför skulle du vara annorlunda? Tycker alltid det är svagt att ljuga och gå bakom ryggen på andra människor oavsett anledning ... Och sen det där med din älskares fru. Hm, jag tror nog fan ni gillar att bräda äkta makar för att höja ert ego och självförtroende . Usch vad vidrigt!

  • Anonym (F.d älskar­inna) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 18:11
    #6

    Det är absolut ingen bortförklaring, men anser att det hör till bakgrundsfaktan. Det är ren fakta, ingen bortförklaring. Och när man i åratal fått sitt självförtroende utsuddat bit för bit, känns det ganska skönt när någon gör något för att höja ens självförtroende. Det är fortfarande något jag jobbar med, att få upp självkänslan igen. 

    Fattar att folk tycker det är stört och dumt det jag gjorde, men det var inte för att bli näthatad som jag skrev om det. Antagligen finns det väl inte fler älskarinnor i Sveriges långa land, eller så var Familjeliv heeelt fel forum..vill bara höra andra som varit i liknanade situation som mig. 

  • DJÄVUL­ENS HÖGRA HAND
    Äldre 30 Mar 18:32
    #7
    Anonym (F.d älskarinna) skrev 2014-03-30 18:11:30 följande:
    Det är absolut ingen bortförklaring, men anser att det hör till bakgrundsfaktan. Det är ren fakta, ingen bortförklaring. Och när man i åratal fått sitt självförtroende utsuddat bit för bit, känns det ganska skönt när någon gör något för att höja ens självförtroende. Det är fortfarande något jag jobbar med, att få upp självkänslan igen. 

    Fattar att folk tycker det är stört och dumt det jag gjorde, men det var inte för att bli näthatad som jag skrev om det. Antagligen finns det väl inte fler älskarinnor i Sveriges långa land, eller så var Familjeliv heeelt fel forum..vill bara höra andra som varit i liknanade situation som mig. 
    Kan bara flika in med att från min sida så finns inget hat.
    Bra att du jobbar med dig själv. Du kanske inte är så samvetslös/empatilös som texten fick dig att framstå, jag verkligen hoppas det iaf, det sved rakt in i mig och jag verkligen aldrig behöver uppleva en partner som varit otrogen och dessutom helt iskallt inte ångrar något....en jävla mardröm.

    Fel forum vet jag inte om det är men ibland får man höra andras synvinkel och ta det.
  • Anonym (Que sera sera)
    Äldre 30 Mar 21:24
    #8

    Det lät som en historia där ingen blev sårad och att totalen var positiv för er båda inblandade. Visst, otrohet är väl inget vidare, men den historien har vi hört förut. Jag gillar tanken på en kärleksaffär där det finns spänning och utmaningar och ett lyckligt slut.

    Och nej... jag kunde ha roat mig med samma tanke som du på festen med exfrun, en lek med tanken helt enkelt. Det fanns ju Inga känslor av hat, svartsjuka eller så inblandat ... så det var en lek med tanken.

    Fram med fler lyckliga historier...  det kanske tillomed finns de som kan berätta om hur deras äktenskap räddats, det vore lite lycka bland alla sorgliga slut.

  • Äldre 30 Mar 21:29
    #9
    Anonym (Que sera sera) skrev 2014-03-30 21:24:22 följande:
    Det lät som en historia där ingen blev sårad och att totalen var positiv för er båda inblandade. Visst, otrohet är väl inget vidare, men den historien har vi hört förut. Jag gillar tanken på en kärleksaffär där det finns spänning och utmaningar och ett lyckligt slut.

    Och nej... jag kunde ha roat mig med samma tanke som du på festen med exfrun, en lek med tanken helt enkelt. Det fanns ju Inga känslor av hat, svartsjuka eller så inblandat ... så det var en lek med tanken.

    Fram med fler lyckliga historier...  det kanske tillomed finns de som kan berätta om hur deras äktenskap räddats, det vore lite lycka bland alla sorgliga slut.
    JA, undra hur många som får en nytändning av att veta att deras partner har varit otrogen?
  • Anonym (Que sera sera)
    Äldre 30 Mar 21:34
    #10
    Rosaceae skrev 2014-03-30 21:29:38 följande:
    JA, undra hur många som får en nytändning av att veta att deras partner har varit otrogen?
    Det var inte det jag skrev.
Svar på tråden F.d. älskarinna som inte ångrar sig