Zodic skrev 2014-04-19 11:38:52 följande:
Vi jobbar på vårt tredje försök, ska till Danmark igen i slutet på april när äl dykt upp. Vi är två tjejer så inseminering är enda möjligheten :)
Vi började med pergo idag så hoppas det ska ta sig denna gången..
Man tappar ju hoppet så snabbt, vad kan vara fel osv..
Välkomna till tråden!
I morgon ska vi på ultraljud i och kolla ev ägg. Har mått otroligt dåligt av hormonstimulansen denna gång trots att jag har tagit så pass lite hormoner. Har varit deppig, orolig, sovit dåligt samt svettats mycket. Kan inte komma i håg att kroppen har reagerat så här tidigare. Nåja, det är det värt!!
Jag kan berätta lite kort om hur vårt första barn blev till. Det är egentligen en lång story på 7 år men jag tar den i stora drag.
Efter flera års försök på egen hand får vi reda på att mannen saknar spermier. Han genomgår biopsi men det finns inga spermier att hämta. vi ställs i kö för DI på RMC. Kötiden är då lång så vi gör 7 misslyckade försök i Danmark 5 på Copenhagen fertility center o 2 på Gyn Grönlund. Mår såklart sämre o sämre för varje försök. Trodde på riktigt att jag aldrig skulle få uppleva att bli mamma. Gör sedan 2 DI på RMC också dessa misslyckade. Lyckas tjata mig till IVF i stället. Även detta misslyckas och inga ägg till frysen. I väntan på nästa IVF åker vi till Gyn Grönlund och gör en dubbelinsemination - dvs 2 dagar i rad och detta lyckas helt galet nog. Fantastisk känsla!!!!
Nu hoppas vi verkligen på ett syskon!!