• Krut

Donatorsinsemination 2014

Hej! Jag o min man ska göra en donatorinsemination nu i april och vi har inte berättat för någon men jag känner att jag skulle behöva ventilera och prata om detta så därför hoppas jag att några där ute är i samma sits och vill följas åt!

• Svar på tråden Donatorsinsemination 2014
  • Kevinsmamma01

Hej! Jag och min sambo får hjälp med donatorinsemination på Sahlgrenska i Göteborg. Första inseminationen tog sig inte, fick mens idag....känns sådär =(

• Krut
    Kevinsmamma01 skrev 2014-04-15 21:52:41 följande:
    Hej! Jag och min sambo får hjälp med donatorinsemination på Sahlgrenska i Göteborg. Första inseminationen tog sig inte, fick mens idag....känns sådär =(
    Hej, 
    Jag vet precis hur det känns!! Jag fick göra 1 IVF o 11 inseminationer innan vår lille son blev till. Nu är han snart 1 år och vi ska ge oss på syskonförsök. Jag vet att att oddsen inte är så höga för att detta ska lyckas och det skulle därför vara skönt med lite snack o stöd av människor som kan sätta sig in i situationen längs vägen… När får ni göra nästa försök?

Vi gjorde 9 inseminationer i Danmark, 2 på RMC i Malmö samt IVFen i Malmö. 
  • Kevinsmamma01
    Krut skrev 2014-04-16 12:32:53 följande:
    Hej, 
    Jag vet precis hur det känns!! Jag fick göra 1 IVF o 11 inseminationer innan vår lille son blev till. Nu är han snart 1 år och vi ska ge oss på syskonförsök. Jag vet att att oddsen inte är så höga för att detta ska lyckas och det skulle därför vara skönt med lite snack o stöd av människor som kan sätta sig in i situationen längs vägen… När får ni göra nästa försök?

Vi gjorde 9 inseminationer i Danmark, 2 på RMC i Malmö samt IVFen i Malmö. 
    Hej Krut! På vilket försök tog det sig eller var det på IVF:en?

Känns stessande att man bara får ett antal försök och fast det inte finns någon orsak till varför det inte skulle funka för mig att bli gravid igen (mamma till en tolvårig huligan, och allt ser jättefint ut för min del) så känns det nu som att det aldrig kommer bli något frö som slår rot för oss. Min sambo har inga spermier alls så det är därför vi behöver donerade.

Vi kör på igen med hormoner, start med pergotime på lördag och sen ska vi på VUL på torsdag nästa vecka...gissar på insemination nästa helg...Det vore så himla skönt om det kunde ta sig så man vet att det fungerar i alla fall!

Vart får ni hjälp med syskonförsök?
  • Krut
    Kevinsmamma01 skrev 2014-04-16 18:00:35 följande:
    Hej Krut! På vilket försök tog det sig eller var det på IVF:en? Känns stessande att man bara får ett antal försök och fast det inte finns någon orsak till varför det inte skulle funka för mig att bli gravid igen (mamma till en tolvårig huligan, och allt ser jättefint ut för min del) så känns det nu som att det aldrig kommer bli något frö som slår rot för oss. Min sambo har inga spermier alls så det är därför vi behöver donerade. Vi kör på igen med hormoner, start med pergotime på lördag och sen ska vi på VUL på torsdag nästa vecka...gissar på insemination nästa helg...Det vore så himla skönt om det kunde ta sig så man vet att det fungerar i alla fall! Vart får ni hjälp med syskonförsök?

Det tog sig på insemination i Danmark. Hos gyn Grönlund. Vi gjorde då en dubbelinsemnation, dvs inseminerades 2 dgr i rad. Vad har du för sorts hormonstimulering? Bara pergo? Jag ska ta en pergo i morgon och sedan gonal f på tis o ons. Ultraljud på Tors för oss med. Vi kan verkligen följas åt:) Rmc i Malmö erbjuder syskonförsök men man får betala försöken själv.
  • Krut
    Chokladtrollet skrev 2014-04-16 18:49:44 följande:
    Hej! Vi går också på RMC i Malmö. Vi kommer att göra nästa försök i maj. Det blir vårt 4:e.

Hur trivs du på RMC?
  • Kevinsmamma01
    Krut skrev 2014-04-16 21:39:03 följande:

Det tog sig på insemination i Danmark. Hos gyn Grönlund. Vi gjorde då en dubbelinsemnation, dvs inseminerades 2 dgr i rad. Vad har du för sorts hormonstimulering? Bara pergo? Jag ska ta en pergo i morgon och sedan gonal f på tis o ons. Ultraljud på Tors för oss med. Vi kan verkligen följas åt:) Rmc i Malmö erbjuder syskonförsök men man får betala försöken själv.
    Aha okej, men får ni donatorspermier till syskonförsök alltså? Det verkar vara så olika från landsting till landsting. I GBG får man bara ett försök oavsett om man betalar eller får det via landstinget. Det är bara för ett barn. Men man får väl åka till Danmark för nästa om det nu funkar det vill säga =)

Jag får Pergo CD 5-9 och sen ägglossningsspruta ca 36 timmar innan insemination. Hur kommer det sig att du får ta olika dvs både Pergo och gonal f? Superspännande ju vi får hålla tummarna!
  • Krut
    Kevinsmamma01 skrev 2014-04-16 22:59:53 följande:
    Aha okej, men får ni donatorspermier till syskonförsök alltså? Det verkar vara så olika från landsting till landsting. I GBG får man bara ett försök oavsett om man betalar eller får det via landstinget. Det är bara för ett barn. Men man får väl åka till Danmark för nästa om det nu funkar det vill säga =) Jag får Pergo CD 5-9 och sen ägglossningsspruta ca 36 timmar innan insemination. Hur kommer det sig att du får ta olika dvs både Pergo och gonal f? Superspännande ju vi får hålla tummarna!

Ja, det verkar vara himla olika det där. Men ja, så länge vi betalar så verkar vi få göra hur många DI som vi vill... Jag vet inte varför jag får pergo o gonal F men de gör alltid så på rmc när det gäller insemination. När jag blev gravid i Danmark så tog jag pergo dag dag 5-9 och tajmade sedan med ägglossningsstickor. På rmc tar jag ovitrelle för att utlösa ägglossning. Hade hellre bara tagit pergo men denna stimuleringen ska tydligen vara mer kontrollerad så att det inte blir för många ägg. Jag hade gärna åkt till Danmark i stället men det är ju knöligt att göra det efter att de ändrade reglerna med spermiehanteringen.
  • Chokladtrollet
    Krut skrev 2014-04-16 21:40:03 följande:

Hur trivs du på RMC?

Jo, jag trivs bra. Har även gått på Sahlgrenska och trivdes bra där med. Jag får inte medicinera på riktigt samma sätt på RMC som på SU. Lite synd för när vi gick på SU så fick jag två stora äggblåsor varje gång och det tog sig på andra gången. Nu får jag en blåsa och hittills har inte 3 inseminationer gett något resultat.

Tycker också det är synd att trots jag får mens, så MÅSTE jag vänta till dag 17 efter insemination och ta gravidtest ändå. Det gör ju att vi missar att gå på nästa omgång i månaden efter. Det blir en jobbig väntan.
Svar på tråden Donatorsinsemination 2014