• Krut

Donatorsinsemination 2014

Hej! Jag o min man ska göra en donatorinsemination nu i april och vi har inte berättat för någon men jag känner att jag skulle behöva ventilera och prata om detta så därför hoppas jag att några där ute är i samma sits och vill följas åt!

• Svar på tråden Donatorsinsemination 2014
  • Kevinsmamma01
    bakabebis skrev 2014-04-28 11:04:19 följande:
    Nu är det dags för oss att köra igång. Pergo imorgon, Gonal F på lördag och söndag och sen VUL på tisdag 6/4. Är väldigt spänd på detta :)

Ni som har gjort insemination tidigare, vilken cykeldag har det varit på? Blev lite orolig nu när jag såg att Krut hade skrivit att RMC är stängt på helgen, har inte tänkt på det innan men vi har dag 14 och 15 på helgen. Får hoppas att det tajmas in bra så att det blir innan eller efter :)
    Jag gjorde första inseminationen på CD 13 och andra på CD 12 och har en cykel på ca 26 dagar =) På Sahlgrenska gör de inseminationer även på helgen...
    Krut skrev 2014-04-30 19:22:46 följande:
    Hej på er!
    Hur går det för er?
    Jag fick utslag på äl-sticka i söndags och tog då ovitrellen. Blev inseminerad på måndag kl 13 och då hade inte ägget släppt och det var tydligen bra.  Tycker alltid att det känns som att man inseminerar vid fel tidpunkt. Borde tänka positivare nu eftersom jag uppenbarligen har lyckats en gång. Jag har ju en ljuvlig liten plutt som just nu sover i sin säng:)

Nu är det lång seg och nervös väntan som gäller. Inga bad och inga maraton enligt doktorn på RMC så det försöker jag hålla mig borta från:)

Håller med dig helt, första inseminationen så hade ena äggblåsan börjat säcka ihop lite och då tyckte läkaren att det var jättebra, men då blev jag ju inte gravid...nu andra gången så hade ägget inte släppt alls än och det var bra och vältajmat enligt denna läkaren...tycker att man vänder och vrider på allt och försöker tolka, istället kanske man borde lita på att de hart koll men det är ju assvårt=)
  • bakabebis

Hur går det för er? När har ni BIM? Och när tänker ni börja testa?

För vår del så är det Gonal F som kommer härnäst, en imorgon och en på söndag. Spännande!

• Chokladtrollet

Hej på er!!

Var på VUL igår och hade redan en stor blåsa på 16 mm, så det blir insemination på måndag! Det blir cykeldag 12. Innan har det varit på dag 13,14,15 och 17.

• MachoCulture

Tror du inte att Du skulle ha ett bättre urval på avelsfronten OM

du skulle låta den (blivande) biologiska pappan få BeZpruta dig
    på riktigt?

• Krut
    bakabebis skrev 2014-05-02 15:11:54 följande:

För vår del så är det Gonal F som kommer härnäst, en imorgon och en på söndag. Spännande!

Hej, på er!

Denna väntan mellan insemination o bim är ju såååå lång och nervös. Jag tänker test på cd 10 för då har ovitrellen gått ur kroppen. Är det inget då så väntar jag några dagar och testar igen. Är på cd 5 nu. 
  • bakabebis
    Krut skrev 2014-05-03 19:32:37 följande:
    Hej, på er! Denna väntan mellan insemination o bim är ju såååå lång och nervös. Jag tänker test på cd 10 för då har ovitrellen gått ur kroppen. Är det inget då så väntar jag några dagar och testar igen. Är på cd 5 nu. 

Ååå så spännande det måste vara och dagarna måste gå väldigt långsamt...inget är väl som väntans tider ;) Vi har precis tagit första sprutan Gonal F, hoppas att andra går lite lättare. Frun tyckte att det gjorde lite ont. Hur har det varit för er andra? Det kanske blir lättare med tiden :)
  • Kevinsmamma01
    bakabebis skrev 2014-05-02 15:11:54 följande:

Jag hoppas att jag klarar av att vänta till fredag eller lördag, har BIM på söndag 11/5 =) Försöker att inte tänka på det så mycket, men det är ju jättesvårt!

Hoppas det blir fina ägg för er nu =)
  • Krut

Jag är ju så himla trög!! Testade i dag på dag 8 efter ägglossning. Fick supersvagt positivt. Detta beror ju med största sannolikhet på att ovitrellen sitter i kroppen men ändå blev jag glad. Så himla onödigt av mig!! Ser ni det?

• bakabebis
    Krut skrev 2014-05-05 08:14:58 följande:
    Jag är ju så himla trög!! Testade i dag på dag 8 efter ägglossning. Fick supersvagt positivt. Detta beror ju med största sannolikhet på att ovitrellen sitter i kroppen men ändå blev jag glad. Så himla onödigt av mig!! Ser ni det?

Jadå, jag ser det. Håller tummarna för att det ser likadant ut (eller starkare) om några dagar!
  • Kevinsmamma01
    Krut skrev 2014-05-05 08:14:58 följande:

Jag ser något svagt =) Hoppas och håller tummar och tår att det är kvar efter dag 10!!!!
Svar på tråden Donatorsinsemination 2014