• Krut

Donatorsinsemination 2014

Hej! Jag o min man ska göra en donatorinsemination nu i april och vi har inte berättat för någon men jag känner att jag skulle behöva ventilera och prata om detta så därför hoppas jag att några där ute är i samma sits och vill följas åt!

• Svar på tråden Donatorsinsemination 2014
  • Krut
    bakabebis skrev 2014-04-24 08:13:08 följande:
    Hej,

hänger också på denna tråden. Vi är två tjejer som står precis i startgroparna för DI på RMC Malmö. Skulle egentligen gjort första inseminationen nu i april, men påsken kom i vägen. Vi har gjort alla tester på RMC/kvinnokliniken och har än så länge bara positiva saker att säga, man var ju lite rädd innan då mycket av det man läser inte är särskilt bra.

Vill önska er alla lycka till, och hör gärna mer om era resor och tankar!
    Välkomna!

Vad retligt att påsken kom i vägen...

Jag är lite rädd att min ägglossning ska inträffa till helgen för då är ju RMC stängt. Känns sjukt jobbigt att behöva ta hormoner och mentalt förbereda sig och sedan blir det inget. Ska ni ha samma hormonstimulans? 1 pergo o 2 gonal F sprutor?
  • bakabebis
    Krut skrev 2014-04-24 08:52:57 följande:
    Välkomna!

Vad retligt att påsken kom i vägen...

Jag är lite rädd att min ägglossning ska inträffa till helgen för då är ju RMC stängt. Känns sjukt jobbigt att behöva ta hormoner och mentalt förbereda sig och sedan blir det inget. Ska ni ha samma hormonstimulans? 1 pergo o 2 gonal F sprutor?

Ja, det var lite tråkigt och klart man blev lite besviken när man ställt in sig på att börja, men nu är det ju snart dags igen och det ser vi fram emot.
    Har för mig att det är så de heter. Vet i varje fall att vi ska ta en tablett dag 3 och sen sprutor dag 7 och 8.
    Hur går det för er? Är det idag ni ska på VUL?
  • Krut
    bakabebis skrev 2014-04-24 09:06:42 följande:

Ja, det var lite tråkigt och klart man blev lite besviken när man ställt in sig på att börja, men nu är det ju snart dags igen och det ser vi fram emot.
    Har för mig att det är så de heter. Vet i varje fall att vi ska ta en tablett dag 3 och sen sprutor dag 7 och 8.
    Hur går det för er? Är det idag ni ska på VUL?
    Idag har vi varit på vul. En äggblåsa fanns. Mera gonal f och nytt vul på måndag. 
  • Chokladtrollet

Nu kör vi igång igen. Ska ta Pergo på lördag, Gonal F ons+tors och ett VUL är inbokat nästa fredag! Hoppa på stor fin äggblåsa!

• Krut
    Chokladtrollet skrev 2014-04-24 22:18:47 följande:
    Nu kör vi igång igen. Ska ta Pergo på lördag, Gonal F ons+tors och ett VUL är inbokat nästa fredag! Hoppa på stor fin äggblåsa!
    Vad spännande!! Jag ska mäta med äl-stickor i morgon eftersom det är söndag. Får jag utslag i morgon så ska jag ta ovitrellen och sedan blir det insemination på måndag i stället för ultraljud. Hoppas på det så att jag slipper åka så många gånger fram o tillbaka. 
  • bakabebis

Vad roligt för er båda att det snart är dags :) önskar er stort lycka till! Har ni märkt av några biverkningar av medicinerna?

• Kevinsmamma01

Hej allihopa =) Har varit lite frånvarande, försökte fokusera på annat men det går sådär! Vi var på VUL i torsdags och även denna gång två äggblåsor - 22 och 17 mm. Blev lite kaos när den ena var så stor...haha min sambo sa att läkaren, läkarstudenten och sjuksköterskan blev som äggsjuka hönor =) Fick springa och ta ägglossningstest med en gång då läkaren var rädd att jag skulle ägglossa den på 22 snart, men icke =) Tog Ovitrellen i torsdagskväll och inseminerades idag, helt sjukt vad fort det går. Idag var äggblåsorna ungefär lika stora. Föresten så säger dom ju alltid hur många spermier dom inseminerar, förra gången var det ca 4,7 miljoner och denna gången var det 9,6 miljoner (!!!) Nu kommer det dock gå himla långsamt fram till testdag om ca 15 dagar. Ska försöka att inte känna efter något och inte testa tidigt! Nu får ni hålla tummarna tjejer =)

Kul föresten Krut att du var på VUL samma dag =) dock en annan stad men ändå!

• bakabebis
    Kevinsmamma01 skrev 2014-04-27 00:52:40 följande:
    Hej allihopa =) Har varit lite frånvarande, försökte fokusera på annat men det går sådär! Vi var på VUL i torsdags och även denna gång två äggblåsor - 22 och 17 mm. Blev lite kaos när den ena var så stor...haha min sambo sa att läkaren, läkarstudenten och sjuksköterskan blev som äggsjuka hönor =) Fick springa och ta ägglossningstest med en gång då läkaren var rädd att jag skulle ägglossa den på 22 snart, men icke =) Tog Ovitrellen i torsdagskväll och inseminerades idag, helt sjukt vad fort det går. Idag var äggblåsorna ungefär lika stora. Föresten så säger dom ju alltid hur många spermier dom inseminerar, förra gången var det ca 4,7 miljoner och denna gången var det 9,6 miljoner (!!!) Nu kommer det dock gå himla långsamt fram till testdag om ca 15 dagar. Ska försöka att inte känna efter något och inte testa tidigt! Nu får ni hålla tummarna tjejer =)

Kul föresten Krut att du var på VUL samma dag =) dock en annan stad men ändå!

Vad roligt, håller verkligen alla tummar för att det ska gå vägen för er!

• bakabebis

Nu är det dags för oss att köra igång. Pergo imorgon, Gonal F på lördag och söndag och sen VUL på tisdag 6/4. Är väldigt spänd på detta :)

Ni som har gjort insemination tidigare, vilken cykeldag har det varit på? Blev lite orolig nu när jag såg att Krut hade skrivit att RMC är stängt på helgen, har inte tänkt på det innan men vi har dag 14 och 15 på helgen. Får hoppas att det tajmas in bra så att det blir innan eller efter :)

• Krut

Hej på er!
    Hur går det för er?
    Jag fick utslag på äl-sticka i söndags och tog då ovitrellen. Blev inseminerad på måndag kl 13 och då hade inte ägget släppt och det var tydligen bra.  Tycker alltid att det känns som att man inseminerar vid fel tidpunkt. Borde tänka positivare nu eftersom jag uppenbarligen har lyckats en gång. Jag har ju en ljuvlig liten plutt som just nu sover i sin säng:)

Nu är det lång seg och nervös väntan som gäller. Inga bad och inga maraton enligt doktorn på RMC så det försöker jag hålla mig borta från:)

Svar på tråden Donatorsinsemination 2014