• Krut

Donatorsinsemination 2014

Hej! Jag o min man ska göra en donatorinsemination nu i april och vi har inte berättat för någon men jag känner att jag skulle behöva ventilera och prata om detta så därför hoppas jag att några där ute är i samma sits och vill följas åt!

• Svar på tråden Donatorsinsemination 2014
  • bakabebis
    Krut skrev 2014-05-11 16:18:43 följande:
    Det blev inget. Mensen kom idag. Så jävla besviken!! Lycka till ni andra!!

Usch vad tråkigt, förstår att du måste vara väldigt besviken. Vi får hoppas på nästa gång!
  • Kevinsmamma01
    Krut skrev 2014-05-11 16:18:43 följande:
    Det blev inget. Mensen kom idag. Så jävla besviken!! Lycka till ni andra!!
    Fy fan va tråkigt Krut! Precis samma här fast min kom idag...en dag sen dessutom så jag hann ju hoppas en hel dag Gråter Idag är en skitdag då det känns som jag aldrig kommer bli gravid och vi kommer få sälja huset för att ha råd med IVF utomlands...

Föresten undrar jag lite hur ni andra tänkt kring det här med att byta inseminationer mot IVF...läkaren sa att vi skulle köra tre inseminationer innan vi bytte till IVF (då skulle vi ha tre inseminationer kvar), men det känns ju oxå konstigt eftersom två inseminationer byts till en IVF och vad ska vi då göra med den där som blir kvar? Förstår ni vad jag menar....

Andra misslyckade inseminationen och jag har redan tappat hoppet...
  • Krut
    Kevinsmamma01 skrev 2014-05-12 18:02:26 följande:
    Fy fan va tråkigt Krut! Precis samma här fast min kom idag...en dag sen dessutom så jag hann ju hoppas en hel dag Gråter Idag är en skitdag då det känns som jag aldrig kommer bli gravid och vi kommer få sälja huset för att ha råd med IVF utomlands...

Föresten undrar jag lite hur ni andra tänkt kring det här med att byta inseminationer mot IVF...läkaren sa att vi skulle köra tre inseminationer innan vi bytte till IVF (då skulle vi ha tre inseminationer kvar), men det känns ju oxå konstigt eftersom två inseminationer byts till en IVF och vad ska vi då göra med den där som blir kvar? Förstår ni vad jag menar....

Andra misslyckade inseminationen och jag har redan tappat hoppet…
    Mitt råd är byt till IVF. Jag tror att det är mycket större chans att lyckas med IVF även fast vi misslyckades med vår och sonen blev till via insemination. Jag ska göra min nästa insemination i Danmark på Sellmer kliniken. Där kan jag själv styra hormonstimulering samt att de har öppet alla dagar året om så behöver man inte oroa sig för det. 
    Lycka till!
  • Kevinsmamma01
    Krut skrev 2014-05-13 14:18:40 följande:
    Mitt råd är byt till IVF. Jag tror att det är mycket större chans att lyckas med IVF även fast vi misslyckades med vår och sonen blev till via insemination. Jag ska göra min nästa insemination i Danmark på Sellmer kliniken. Där kan jag själv styra hormonstimulering samt att de har öppet alla dagar året om så behöver man inte oroa sig för det. 
    Lycka till!
    Jag pratade med en jättebra, klok och sympatisk bm idag som sa att det här med att bli gravid är en kumulativ process och ju fler försök man gör desto större chans att lyckas (gäller iofs både insemination och IVF)...vi kom fram till att vi kör på en eller då högst två inseminationer till och sedan får vi isf chansa på vår sista IVF. Hela processen är så himla stressande och trots att man försöker vara så informerad som möjligt så är man i händerna på läkare och vårdpersonal som förhoppningsvis sysslar med detta hela dagarna och är proffs.

Nu taggar jag om med Pergo fredag till tisdag, VUL på onsdag och ÄL samt insemination i slutet av nästa vecka förhoppningsvisDrömmer Tredje gången gillt!

Jag funderade på Krut när du säger att du själv styr hormonstimulering och att det är öppet alla dagarna - har det inte varit så för dig nu där du går? Vad kostar ett inseminationsförsök på den kliniken ni ska till nu? Och när ska ni dit, kör ni på direkt?
  • Zodic

Vi har gjort tredje försöket i Danmark men mensen dök upp idag så inget den här gången heller. Börjar kännas helt hopplöst! :( Hur många gånger borde man egentligen göra innan man går över till IVF?

Lycka till ni andra!!

• bakabebis

Tråkigt för alla er som fått mens, men hoppas på att ni tar nya starka tag och att nästa gång är er tur!

Vi går fortfarande i väntans tider, och väldigt segt är det. Bara 7 dagara sedan insemination och 10 dagar kvar till officiell testdag. 

Jag tänkte höra med er som kanske har lite bättre koll än vad jag har. Hur påverkas BIM i och med hormonstimuleringen? Hon har normalt 28 dagars regelbunden cykel, och vi vet inte men gissar på att ägglossningen brukar ligga där i mitten på dag 14 ungefär. Vi tog ägglossningssprutan dag 11 och inseminerade dag 12. Innebär det att BIM blir 2 dagar tidigare? Har försökt googla det här men inte fått fram något vettigt så tänkte att någon här kanske hade koll.

• Krut
    Zodic skrev 2014-05-14 19:58:47 följande:
    Vi har gjort tredje försöket i Danmark men mensen dök upp idag så inget den här gången heller. Börjar kännas helt hopplöst! :( Hur många gånger borde man egentligen göra innan man går över till IVF?

Lycka till ni andra!!
    Tappa inte hoppet! Jag gjorde 11 försök innan min son blev till. Men jag vet; det känns jäkligt hopplöst. Hade man haft en garanti för att det skulle lyckas förr el senare så hade det inte känts lika jobbigt. Nu vet man ingenting...
  • Krut
    Kevinsmamma01 skrev 2014-05-13 22:08:08 följande:
    Jag pratade med en jättebra, klok och sympatisk bm idag som sa att det här med att bli gravid är en kumulativ process och ju fler försök man gör desto större chans att lyckas (gäller iofs både insemination och IVF)...vi kom fram till att vi kör på en eller då högst två inseminationer till och sedan får vi isf chansa på vår sista IVF. Hela processen är så himla stressande och trots att man försöker vara så informerad som möjligt så är man i händerna på läkare och vårdpersonal som förhoppningsvis sysslar med detta hela dagarna och är proffs.

Nu taggar jag om med Pergo fredag till tisdag, VUL på onsdag och ÄL samt insemination i slutet av nästa vecka förhoppningsvisDrömmer Tredje gången gillt!

Jag funderade på Krut när du säger att du själv styr hormonstimulering och att det är öppet alla dagarna - har det inte varit så för dig nu där du går? Vad kostar ett inseminationsförsök på den kliniken ni ska till nu? Och när ska ni dit, kör ni på direkt?
    Om jag gör inseminaton i Danmark så kan jag välja hormonstimulering själv och eftersom jag har gjort så pass många försök så känns det som jag vet bäst på vad just min kropp svarar på och jag trivs inte med den stimulering som RMC föreslår. På kliniken i Danmark kostar ett inseminationsförsök ca 6000:- med anonym donator. Vi kommer inte köra på direkt utan vänta till slutet av juli. Jag kände att jag behövde pausa och njuta av sommaren lite. Har dessutom haft jättekonstig mens efter denna insemination. Flera dagars blödande - blöder fortfarande efter 1 vecka (brukar ha mens ca 3 dagar). Jag funderar på tidigt missfall men det får man ju aldrig veta så det är bara spekulationer. Hur går det för dig?
  • Kevinsmamma01
    Krut skrev 2014-05-18 09:16:09 följande:
    Om jag gör inseminaton i Danmark så kan jag välja hormonstimulering själv och eftersom jag har gjort så pass många försök så känns det som jag vet bäst på vad just min kropp svarar på och jag trivs inte med den stimulering som RMC föreslår. På kliniken i Danmark kostar ett inseminationsförsök ca 6000:- med anonym donator. Vi kommer inte köra på direkt utan vänta till slutet av juli. Jag kände att jag behövde pausa och njuta av sommaren lite. Har dessutom haft jättekonstig mens efter denna insemination. Flera dagars blödande - blöder fortfarande efter 1 vecka (brukar ha mens ca 3 dagar). Jag funderar på tidigt missfall men det får man ju aldrig veta så det är bara spekulationer. Hur går det för dig?
    Aha skönt att du kan välja själv Skrattande Vi känner också så att tar det sig inte nu så tar vi nog ett litet sommaruppehåll. Vi ska in på vul på onsdag så nu ska man hoppas att det inte är mer än två ägg igen...blir väl insemination i slutet på veckan skulle jag troDrömmer Sen ska man hoppas igen...ska försöka slappna av men det går sådärTungan ute
  • Chokladtrollet

Hej allihopa!

Då var det min tur att komma med tråkiga nyheter. Det tog sig inte denna gången heller :(. Det känns piss, skit, trist, o tråkigt just nu!!!

• Kevinsmamma01
    Chokladtrollet skrev 2014-05-20 09:46:35 följande:
    Hej allihopa!

Då var det min tur att komma med tråkiga nyheter. Det tog sig inte denna gången heller :(. Det känns piss, skit, trist, o tråkigt just nu!!!
    Usch va tråkigt!!!! Skitmens Skrikandes
  • bakabebis

Samma för vår del, mensen kom i fredags :( Men vi fick köra en ny runda direkt så nu är ultraljud bokat till den 2a juni. Hoppas på denna gången istället!

• Josefin108

Hej Hänger på den här tråden eftersom jag och min sambo är i samma sits. Vi gjorde vår första insemination i fredags och går nu och väntar på resultatet, det går otroligt sakta. Antingen får jag mens på onsdag eller torsdag eller så får jag testa nästa fredag. Hoppas på det senare. Men blir lite fundersam när jag läser i tråden. Jag behövde bara göra ägglossningstest och det var ingen som kollade äggblåsor eller något precis. Hoppas att det inte minskar chansen :/

• bakabebis

Hej alla,
    vi kunde inte vänta fram till testdag och i morse fick vi detta beskedet Glad Nu hoppas vi bara att allt fortsätter som det ska, då blir det en liten bebis i februari Glad

Josefin108: Hur har det gått för er?

Vill även önska alla er andra stort lycka till i höst!

• Krut

Hej!

Nu vill jag uppdatera lite. Vi bestämde oss för att strunta i RMC Malmö för att de behandlade oss dåligt tyckte vi. Beställde tid på Sellmer Klinik i Köpenhamn. Fantastisk mottagande, varma och otroligt snabba på att svara på mejl. Bästa kliniken!! och det mest fantastiska? Jag är gravid!!
    Nu hoppas jag att den lilla bönan får vara kvar i magen! Lycka till alla ni andra!!

• bakabebis
    Krut skrev 2014-07-09 09:27:35 följande:

Hej!

Nu vill jag uppdatera lite. Vi bestämde oss för att strunta i RMC Malmö för att de behandlade oss dåligt tyckte vi. Beställde tid på Sellmer Klinik i Köpenhamn. Fantastisk mottagande, varma och otroligt snabba på att svara på mejl. Bästa kliniken!! och det mest fantastiska? Jag är gravid!!
    Nu hoppas jag att den lilla bönan får vara kvar i magen! Lycka till alla ni andra!!

Gud vad roligt, håller alla tummar för att den ska stanna! Vilken vecka är ni i nu? Vi är i vecka 7 och ska på vul på måndag.

Vad var det som gjorde att ni tyckte att RMC behandlade er dåligt?
Svar på tråden Donatorsinsemination 2014