Krut skrev 2014-05-13 14:18:40 följande:
Mitt råd är byt till IVF. Jag tror att det är mycket större chans att lyckas med IVF även fast vi misslyckades med vår och sonen blev till via insemination. Jag ska göra min nästa insemination i Danmark på Sellmer kliniken. Där kan jag själv styra hormonstimulering samt att de har öppet alla dagar året om så behöver man inte oroa sig för det.
Lycka till!
Jag pratade med en jättebra, klok och sympatisk bm idag som sa att det här med att bli gravid är en kumulativ process och ju fler försök man gör desto större chans att lyckas (gäller iofs både insemination och IVF)...vi kom fram till att vi kör på en eller då högst två inseminationer till och sedan får vi isf chansa på vår sista IVF. Hela processen är så himla stressande och trots att man försöker vara så informerad som möjligt så är man i händerna på läkare och vårdpersonal som förhoppningsvis sysslar med detta hela dagarna och är proffs.
Nu taggar jag om med Pergo fredag till tisdag, VUL på onsdag och ÄL samt insemination i slutet av nästa vecka förhoppningsvis

Tredje gången gillt!
Jag funderade på Krut när du säger att du själv styr hormonstimulering och att det är öppet alla dagarna - har det inte varit så för dig nu där du går? Vad kostar ett inseminationsförsök på den kliniken ni ska till nu? Och när ska ni dit, kör ni på direkt?