• Anonym (mamma)

11 år och string?

Hej, jag vet inte ens om detta är rätt kategori men ändå... jag har ett problem tror jag... Eller en fråga iallafall.. Min dotter är 11 år och har tjatat på mig väldigt länge nu att hon vill ha ett par stringtrosor, så för ett tag sen köpte jag de och nu är de det enda dom använder.. Hon får typ panik när de inte finns några rena till henne. Jag vet inte varför hon ville ha de men de kan bero på att jag bara använder string så hon kan ha  fått de från mig, så jag undrar om ni tycker de var fel att jag köpte ett par till henne för nu vill hon inte använda något annat.. 

• Svar på tråden 11 år och string?
  • Koppkaka

En trettonåring är inte utvecklad vare sig psykiskt eller fysiskt, mer än ytterst lite :P

• Anonym (13 my ASS)
    dinchey skrev 2014-04-24 22:48:13 följande:

Åldern är en siffra. Psykisk utveckling däremot är en annan sak.
    Du är inte 13. En 13-åring uttrycker sig inte så där.
  • Tokfrans
    Anonym (13 my ASS) skrev 2014-04-24 23:33:33 följande:
    Du är inte 13. En 13-åring uttrycker sig inte så där.

Håller med. Kanske vill ha lite uppmärksamhet? :-P
  • Anonym (Tolv)

Ja köpte mina första när ja var 12..

• Anonym (cj)
    Anonym (string är bäst) skrev 2014-04-24 13:19:05 följande:
    Vad är frågeställningen? Om det är fel eller rätt? Jag vet massor av tjejer som tycker vanliga trosor åker upp på rumpan och är otrevliga att bära. Och därför använder string. Inget fel i det kan jag tycka. Och självklart gör hon som du gör. Har du string vill ju hon ha det också. Är ju ganska självklart. Sen är det ju upp till dig att värdera string och icke string. Varför bär du det?
    Hahaha läste först "tycker vanliga trosor åker UPP I rumpan" då tänkte jag : Omen va fasen, har man string går man ju med en jäkla tråd i rumpan xD Tills jag upptäckte att det stod "upp på" ;D
    Ibland kan det bli roligt när man läser lite för snabbt xD
  • vitlöksbröd

Jag började använda string någonstans kring 12-årsåldern. Och det var av samma skäl som varför jag använder string idag i vuxen ålder: För att de oftast är billigare att köpa.

Personligen tycker jag att det är både sexigare OCH bekvämare med hipstertrosor. Min rumpa är inte alls särskilt sexig i stringtrosor enligt mig (pojkvännen påstår annat). Men för min del vill jag främst vara sexig för min egen skull, och då föredrar jag hipsters alla dagar i veckan. Men jävlarimej att stringtrosor på postorder kan vara billigt.

• dinchey

Ni får absolut tro att jag troll:ar. Jag vet dock bäst själv och bryr mig inte om omogna vuxna :)

• dinchey
    Koppkaka skrev 2014-04-25 09:27:23 följande:
    Ja, för det är vi som är omogna

Ja precis det jag ville komma fram till! Duktig "vuxen" som fattade det :)
  • Tristan69
    Koppkaka skrev 2014-04-25 09:27:23 följande:
    Ja, för det är vi som är omogna
    Det verkar faktiskt inte bättre när man ser till dina alster i denna tråden:

"Ingen människa kan väl tycka stringtrosor är BEKVÄMT?"

Bara en omogen och oerfaren människa hävdar sig veta vad alla andra människor tycker eller tänker.

"Och vad fasen gör en trettonåring på familjeliv?"

Lever inte även en trettonåring i en familj och därmed har ett familjeliv eller anser du, likt många andra "vuxna" att barn bara är barn och inte har rätt till något inflytande eller få ta del av information?

"En trettonåring är inte utvecklad vare sig psykiskt eller fysiskt, mer än ytterst lite :P"

Ändå är merparten av alla som ställer upp i "Är du smartare än en femteklassare" inte smartare än just detsamma. En trettonårig tjej har mentala förutsättningar för att kunna hantera och bedöma information samt är i de allra flesta fall så långt gången biologiskt att hon redan är fertil. Att det sedan inte är särskilt lämpligt för så unga att bli föräldrar ur ett rent generellt perspektiv handlar mer om att samhället idag inte ger den uppfostran som behövs och som tidigare gavs till unga kvinnor, vilket möjliggjorde tidigare mödraskap. Det är alltså inte några biologiska hinder som föreligger utan enbart socialt konstruerade.

Vänligen kryp tillbaka in under din inskränkta sten och sluta upp med att kränka andra bara för att deras tankar och inställningar inte överensstämmer med dina egna.
Svar på tråden 11 år och string?