• Anonym (mamma)

11 år och string?

Hej, jag vet inte ens om detta är rätt kategori men ändå... jag har ett problem tror jag... Eller en fråga iallafall.. Min dotter är 11 år och har tjatat på mig väldigt länge nu att hon vill ha ett par stringtrosor, så för ett tag sen köpte jag de och nu är de det enda dom använder.. Hon får typ panik när de inte finns några rena till henne. Jag vet inte varför hon ville ha de men de kan bero på att jag bara använder string så hon kan ha  fått de från mig, så jag undrar om ni tycker de var fel att jag köpte ett par till henne för nu vill hon inte använda något annat.. 

• Svar på tråden 11 år och string?
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 08:44:52 följande:
    Jag tycker personligen att just string förknippas lite med sexigt och gör det det tycker jag det är lite på gränsen på en 11 åring. Jag är emot men det är ju min åsikt. Är en pappa på 40 med en son på just 11. Där är det fortfarande ironman på ryggsäcken och allt det andra som borde hör till. Visst det börjar knoppas lite på tjejerna men så mycket intresse finns ju inte till sånt. Vet inte om media styrt hennes vilja eller om det är annat. 
    Jag hade inte köpt om det vore tvärtom hemma hos mig. Finns så många sjuka människor som det kan lätt tolkas på annat sätt om det skulle synas för tycker man om att kolla på rövar så ser man ju. 
    Men det är bara vad jag tycker
    Intresse från vem - din son, dig själv eller tjejerna?

Det är nog rätt många tjejer därute som är väldigt intresserade av sina knoppande bröst och som vill att de ska växa ännu fortare osv, för att ge upphov till behov av en BH.

Vidare är inte string på en tjej något slags initial faktor för att bli utsatt för övergrepp, då de allra flesta övergrepp sker inom familjen och med barn som är betydligt mycket yngre än just 11 år.

Moralpanik kommer aldrig att vara rätt argument gentemot en ung tjej som vill ha ett visst klädesplagg.
  • Anonym (snöret)
    Tristan69 skrev 2014-05-07 12:07:51 följande:

Det är nog rätt många tjejer därute som är väldigt intresserade av sina knoppande bröst och som vill att de ska växa ännu fortare osv, för att ge upphov till behov av en BH.

Vidare är inte string på en tjej något slags initial faktor för att bli utsatt för övergrepp, då de allra flesta övergrepp sker inom familjen och med barn som är betydligt mycket yngre än just 11 år.

Moralpanik kommer aldrig att vara rätt argument gentemot en ung tjej som vill ha ett visst klädesplagg.
    visst alla gör som de vill men gillar kanske inte riktigt början p. svaret. 
    Menar bara att barn ska vara barn så länge de kan.  Men det är väl helt ok när små barn springer omkring i "vuxna" kläder.
    Kommer ihåg förr när det enda stället man såg string var på horbarer och porrfilmer. Tycker string är fult. 
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 12:38:27 följande:
    visst alla gör som de vill men gillar kanske inte riktigt början p. svaret. 
    Menar bara att barn ska vara barn så länge de kan.  Men det är väl helt ok när små barn springer omkring i "vuxna" kläder.
    Kommer ihåg förr när det enda stället man såg string var på horbarer och porrfilmer. Tycker string är fult. 
    Det är alltså dina egna värderingar kring ett klädesplagg som avgör huruvida det är lämpligt eller ej för yngre tjejer.

Intressant inställning och jag kan bara beklaga att man inte gör lämplighetsprov för alla som skall bli föräldrar utan bara de som adopterar eller genomgår IVF.
  • Anonym (snöret)

Som jag sa först. "jag tycker personligen" men det var väl ingen som kunde läsa. Vi kan tacka hm o Lindex o andra "stora kedjor" som säljer slampkläder till barn. 
    Det är ju upp till var och en vad de ska på sig och vill barnet gå i string o mamma tycker det är ok då är det väl ok det skiter jag i men det finns sjuka människor där ute. 
    Beklagar om ni tycker att jag trampar över lite men om man nu tycker det är ok varför fråga?  Jättesmart!
    Tack o hej från mig

• Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 13:05:20 följande:
    Som jag sa först. "jag tycker personligen" men det var väl ingen som kunde läsa. Vi kan tacka hm o Lindex o andra "stora kedjor" som säljer slampkläder till barn. 
    Det är ju upp till var och en vad de ska på sig och vill barnet gå i string o mamma tycker det är ok då är det väl ok det skiter jag i men det finns sjuka människor där ute. 
    Beklagar om ni tycker att jag trampar över lite men om man nu tycker det är ok varför fråga?  Jättesmart!
    Tack o hej från mig
    De sjuka människorna finns oavsett om flickan har string på sig eller ej och i de allra flesta fall utgörs dessa sjuka människor av inga andra än sådana som du - fäder, mor- och farföräldrar mfl.

Förekomsten av sjuka människor är således inte ett rättfärdigat argument. Jag skulle hissa stora varningsflaggor för personer som du som anser att klädesplagg avgör huruvida en kvinna är lättillgänglig eller ej. I förlängningen innebär det att du anser att en kvinna som väljer en viss typ av klädsel är mindre värd än andra kvinnor och således kan behandlas såsom du själv vill.

Det om något är beklagligt!
  • Anonym (snöret)
    Tristan69 skrev 2014-05-07 13:27:32 följande:
    De sjuka människorna finns oavsett om flickan har string på sig eller ej och i de allra flesta fall utgörs dessa sjuka människor av inga andra än sådana som du - fäder, mor- och farföräldrar mfl.

Förekomsten av sjuka människor är således inte ett rättfärdigat argument. Jag skulle hissa stora varningsflaggor för personer som du som anser att klädesplagg avgör huruvida en kvinna är lättillgänglig eller ej. I förlängningen innebär det att du anser att en kvinna som väljer en viss typ av klädsel är mindre värd än andra kvinnor och således kan behandlas såsom du själv vill.

Det om något är beklagligt!
    Ok du får väl hissa och tycka vad du vill liksom jag. Tydligen inte jag som går igång iallafall så kör inte den med mig. Om något är beklagligt är det din inställning mot mig. Du har inte den blekaste aning om vad jag tycker i förlängningen det var bara stringtrosor till barn som jag stör mig lite på personligen. Lite löjligt kanske aningen omoget att gå på så bara för att jag inte tyckte om barn med stringtrosor. Skäms på dig. Så ta och baka bullar eller nåt. 
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 23:13:42 följande:
    Ok du får väl hissa och tycka vad du vill liksom jag. Tydligen inte jag som går igång iallafall så kör inte den med mig. Om något är beklagligt är det din inställning mot mig. Du har inte den blekaste aning om vad jag tycker i förlängningen det var bara stringtrosor till barn som jag stör mig lite på personligen. Lite löjligt kanske aningen omoget att gå på så bara för att jag inte tyckte om barn med stringtrosor. Skäms på dig. Så ta och baka bullar eller nåt. 
    "Jag tycker personligen att just string förknippas lite med sexigt"

"Kommer ihåg förr när det enda stället man såg string var på horbarer och porrfilmer. Tycker string är fult."

"Vi kan tacka hm o Lindex o andra "stora kedjor" som säljer slampkläder till barn."

Jag tror inte att jag behöver skriva något mer.
  • Anonym (snöret)

Hämtat ifrån en seriös människas tanke om string till barn.

Stringtrosor har inget på barn att göra

"En 13-årig flicka våldtogs och mördades natten till lördagen i Tungelsta söder om Stockholm. Även flickans 13-åriga kamrat våldtogs och knivskars innan hon lyckades ta sig från lägenheten..."
    "...En 27-årig känd våldsman är gripen, misstänkt för mord och våldtäkt"... 
    Den här grymma nyheten slår mig i ansiktet vid frukostbordet i dag lördag den 27 maj. Jag tittar i samtliga morgontidningar för att se om jag kan hitta något om varför två 13-åriga flickor befann sig i en förortslägenhet med en 27-årig man mitt i natten… men jag hittar ingen förklaring. Jag tappar aptiten och kastar min rostade brödskiva i slasken! Sen sitter jag här framför datorn för att skriva av mig mina känslor. Får jag kritik om jag skriver att det är föräldrarnas fel eller får jag höra att 13-åriga tjejer ska få göra vad de vill? Ingenting förvånar mig längre i Sverige, men en sak är jag helt säker på, nämligen att det är den mördade flickans och hennes överlevda väninnas föräldrar som bär ansvaret. Trots att de genomgår det värsta just nu kan jag inte låta bli att säga att de är lika skyldiga som våldsmannen. De bör också gripas, åtalas och dömas för deras avsaknad av tillsyn över deras barn vilket föranledde två våldtäkter och ett mord.
    En kvinnlig vän till mig i 38-års åldern berättade nyligen om hur hennes 12- åriga dotter önskade sig stringtrosor i födelsedagspresent. Inte nog med att kvinnan berättade detta för mig, utan en tid därefter skulle hon i väg till Åhléns och köpa trosorna och slå in dem i ett fint paket. Jag minns hur jag suckade och undrade om min goda vän var klok eller om hon hade tappat en skruv? "Men du vet hur det är Billy", sade hon. "Hon ser ju på dessa dokusåpor på TV och tjejerna där har stringtrosor. Köper jag inte de här nu så får jag ett jävla liv i huset!". Att min vän gav sig för sin 12 åriga dotters påtryckningar är inte ovanligt i Sverige. Frågan är om saken ska behöva gå så långt som att en 13-åring blir mördad mitt i natten i en främmande lägenhet innan svenska föräldrar inser behovet av att utöva lite mer disciplin och ha lite mer tillsyn över sina barn? 
    Det kan hända att många tycker att jag är gammaldags som förespråkar mer disciplin, men är det rätt att två små tjejer i 13-årsåldern överhuvudtaget ska befinna sig en sådan situation som tjejerna jag läser om i dag? Ska de vara hemma i sina trygga sängar klockan 03.00 på natten eller ska de följa med en 27-årig man upp till en lägenhet? En granne som stod och rökte på sin balkong såg trion komma in igenom porten. De skrattade och verkade ha kul, enligt grannen. Kan två 13-åringar ha "kul" med en 27-årig man? Vad är det för "kul" de får egentligen? Kanske får de sprit eller drogar. De börjar känna sig yra och innan de vet ordet av har mannen börjat våldta en av dem. Den andra kvicknar till och börjar förstå vad som håller på hända. Hon protesterar men får en smäll på käften medan våldtäkten på hennes väninna fullbordas. Då blir det hennes tur. Medan hennes lilla väninna gråter och sätter på sig "stringtrosorna" igen som hon fått efter att ha tjatat på sin mamma, sliter mannen av henne stringtrosorna som hennes mamma har köpt efter att hon fick reda på att väninnan fått sådana. Hon våldtas nu också. Efter våldtäkten börjar hon slåss med mannen. Han är stark och plötsligt tar han fram en kniv. Hux flux sticker han kniven i henne och hon avlider omedelbart medan hennes chockade väninna springer ut ur lägenheten för att tillkalla polisen. Det är inte osannolikt att det kan ha gått till så här.
    Frågan är nu om den överlevande flickan fortfarande kommer att tycka att det är lika häftigt att sätta på sig stringtrosorna igen? Hennes liv är förstörd. Hennes väninnas familj har förlorat ett barn. En 27-årig våldsman kommer att dömas till fängelse eller rättspsykiatriskt vård, och Expressen och Aftonbladet kommer att sälja lösnummer på storyn. Inte nog med det utan någon annan mamma någonstans i Sverige kommer idag åka till Åhléns och köpa häftiga stringtrosor till sin 12-åriga dotter som fyller år på söndag!
     så kan det gå där ute 

Men alla som är för att sexualisera sina små älsklingar, fortsätt era korståg. Snart sitter det väl string på 5 åringar oxå. Helt normalt tycker ni tydligen och då ska ni väl då fortsätta med det.
  • Jill 79

Är du dum i huvudet som drar upp Tungelsta fallet och de stackars flickorna. De var i den lägenheten för att det var där ena tjejen bodde med sin mamma och hennes pojkvän! Det var han som utförde det hemska! Lägg gärna skulden där den hör hemma.

• Kattis O
    Tristan69 skrev 2014-05-07 12:07:51 följande:

• Anonym (snöret)

ka ka ka vilken jävla hönsgård. 
    Släng på era barn string gör det.  Era sjuka jävlar. Låt barn vara barn.
    Tack för mig over and out. 

• Anonym (ghjeoslgf)

Halloj!! Nu är det så att jag skiter i om hon har på sig string eller inte jag började med det när jag var fem åt typ!! Slut lixom man slipper ju troskanten! Skrattande
    Ha det bra! <3 <3

• Kattis O
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-08 09:32:29 följande:
    Självklart får du tycka vad du vill. Men förstår inte riktigt argumentet, "låt barn vara barn". Upphör ett barn att vara barn som hon har string?
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-08 09:32:29 följande:
    Den enda sjuka människa som har visat upp sig i tråden är du och det märks på det sätt du argumenterar och de åsikter du har.

Ett klädesplagg anser du förmedlar något om personen som bär detsamma. Alla kvinnor som använder string är slampor, horor och porrskådisar samt nyttjar plagget enbart för att vara sexiga.

Om så hela världens kvinnor skulle bestämma sig för att aldrig mer använda underkläder skulle det inte innebära att någon annan människa, oavsett kön, har rätt att kränka deras integritet och komma med oönskade närmanden - vare sig uttalade eller fysiska.

Pedofilerna du varnar för tänder väldigt sällan på barn som beter sig som vuxna utan de vill ha dem just för att de är barn och oskyldiga. Det ska vara bomullstrosor med färgglada motiv och inte string, alltså faller dessa människor bort ifrån argumentationen.

När det sedan gäller våldtäktsmän är det för dem fullständigt egalt vad offret har på sig eftersom det i de allra flesta fallen inte handlar om sexuell njutning utan om maktutövning. Att du för upp ett aktuellt rättsfall utan någon insikt i FUP visar än mera på att du inte vet vad du talar om och att du slänger dig med enbart ogrundade argument.

Låt barn vara barn skriver du men samtidigt tycks du inte förstå vad det innebär. Barn förr badade alltid nakna utan att någon lyfte på ögonbrynen - barn idag badar i bikini eller baddräkt och det oavsett om de har behov av bikinitopp eller ej. Frågan är då om det är ett sexualiserande att påkläda ett barn en bikini eller en högt skuren baddräkt. De visar onekligen betydligt mycket mindre än om de hade gjort som förr och badat helt näck men blir samtidigt, utifrån din syn, sexualiserade av klädesplagget i sig.

Ett klädesplagg kan aldrig påverka vem man är och jag föredrar föräldrar som har en öppen dialog med sina barn, som vågar prata mer om sex än att det är vad som krävs mellan pappa och mamma för att skapa ett syskon och där man faktiskt ser till vad som är bäst för barnet i sig. Hellre 20 ungar som springer runt i string från 10 års ålder och som vågar öppna sig för sina föräldrar än ett enda barn med mormorstrosor som alltid stänger allt inom sig. Vem av dessa löper störst risk att bli utsatt för övergrepp? Det är ingen slump att det är osäkra, vilsna och rädda barn som fastnar för den uppmärksamhet som pedofiler ger och som inte erbjuds från hemmet.
  • Anonym (Dumt)

Du skulle aldrig ha köpt dem från första början!!!! Blir så jävla less på föräldrar som inte kan säga nej och sen sitter och klagar om deras problem! Släng dem och lär dig säga nej!

• Anonym (mamma)
    Anonym (Dumt) skrev 2014-05-31 18:02:07 följande:
    Du skulle aldrig ha köpt dem från första början!!!! Blir så jävla less på föräldrar som inte kan säga nej och sen sitter och klagar om deras problem! Släng dem och lär dig säga nej!
    Men hon älskar ju dom och om jag slänger dom så har hon ju inga trosor kvar... Trodde de inte skulle bli ett sådant problem...
  • kakmonstret123
    Anonym (mamma) skrev 2014-06-01 18:00:47 följande:
    Men hon älskar ju dom och om jag slänger dom så har hon ju inga trosor kvar... Trodde de inte skulle bli ett sådant problem...
    Det enda problemet här är ju att hon har för få, så du inte hinner tvätta dom. Så ge dig iväg och köp fler åt henne!
  • Anonym (anonym)

Synes man skal selv få velge hvilke truser man ønsker å gå med. String er veldig fint. Du som er mamma og bruker string så er det ikke så rart at din datter også har lyst å gå med string Skrattande Det er så fint så.

• Anonym (Original Gangster OG)

Jag tycker nog hon är för ung för stringtrosor hon är ju inte i högstadiet ännu! På ett konfirmations läger jag var på hadde en tjej string trosor och hon var 15 år och det var för tidigt hon petade sig i röven hela tiden (inte bokstavligt) och "rättade til string trosorna" vad hon gjorde egentlingen när hon "RÄTADE TILL STRING TROSORNA" var typ att "kolla killar ser ni jag har strings blir ni kåta nu" min syster köppte först när hon var 18 det tycker jag att är ok om jag riktigt tänker efter eller efter högstadiet efter 9:an alltså kan man köpa strings pojkar gillar en tjej ändå fast hon inte har strings om det är därför hon vill ha strings så pojkarna ska tycka om hennne men som sagt pojkar gillar tjejerna fast hon inte har string men joo 11 år är nog alldeles för ung

Svar på tråden 11 år och string?