• Anonym (mamma)

11 år och string?

Hej, jag vet inte ens om detta är rätt kategori men ändå... jag har ett problem tror jag... Eller en fråga iallafall.. Min dotter är 11 år och har tjatat på mig väldigt länge nu att hon vill ha ett par stringtrosor, så för ett tag sen köpte jag de och nu är de det enda dom använder.. Hon får typ panik när de inte finns några rena till henne. Jag vet inte varför hon ville ha de men de kan bero på att jag bara använder string så hon kan ha  fått de från mig, så jag undrar om ni tycker de var fel att jag köpte ett par till henne för nu vill hon inte använda något annat.. 

• Svar på tråden 11 år och string?
  • Mosen

Den dagen min 11-åring får en string är haven rosa och månen en ost.

• Koppkaka

Hahaha, ja då är jag väl inskränkt och oerfaren då det svider verkligen att höra en främling säga så, aj aj aj.

En trettonåring bör fortfarande inte hänga på familjeliv med allt jäkla skit som cirkulerar här. Det är inte direkt till för barn, vilket en trettonåring är. Men eftersom dinchey garanterat är sisådär runt 20-30 så är det nog igen lugnt.

• Tristan69
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:22:42 följande:
    Hahaha, ja då är jag väl inskränkt och oerfaren då det svider verkligen att höra en främling säga så, aj aj aj.

En trettonåring bör fortfarande inte hänga på familjeliv med allt jäkla skit som cirkulerar här. Det är inte direkt till för barn, vilket en trettonåring är. Men eftersom dinchey garanterat är sisådär runt 20-30 så är det nog igen lugnt.
    Vad är värre med FL jämfört med Youtube?

Ska man resonera såsom du gör bör ungdomar under 18 år aldrig få logga in på det öppna internetet.
  • dinchey
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:22:42 följande:
    Hahaha, ja då är jag väl inskränkt och oerfaren då det svider verkligen att höra en främling säga så, aj aj aj. En trettonåring bör fortfarande inte hänga på familjeliv med allt jäkla skit som cirkulerar här. Det är inte direkt till för barn, vilket en trettonåring är. Men eftersom dinchey garanterat är sisådär runt 20-30 så är det nog igen lugnt.

Man får ta mer skit av lärare och jämnåriga än jag någonsin sett här på familjeliv.. Du koppkaka kan förklara för mig hur en i min ålder (13) ska skriva? Vänligen skriv en liten text så jag lär mig. Det är ju bra om jag lär mig hur jag ska skriva hädanefter utan att bli trollanklagad av dig, eller hur?
  • Koppkaka

Just därför ska du inte hänga här.

Tja, en trettonåring använder sig inte av såna uttryck som du gör t ex. Du får skriva hur du vill men jag kommer aldrig tro på att du bara är tretton iallafall. Sen kan man ju fråga sig varför en på tretton ens skulle se något nöje i att hänga på ett föräldraforum som familjeliv överhuvudtaget? Vad får du ut av det?

• kivirush
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:42:11 följande:

Tja, en trettonåring använder sig inte av såna uttryck som du gör t ex. Du får skriva hur du vill men jag kommer aldrig tro på att du bara är tretton iallafall. Sen kan man ju fråga sig varför en på tretton ens skulle se något nöje i att hänga på ett föräldraforum som familjeliv överhuvudtaget? Vad får du ut av det?

Varför skulle en 13 åring inte hänga på ett sådant här forum? Det finns många kategorier här som inte har något med familj att göra. Sedan att en 13 åring skulle hänga på ett sex och samlevnads forum ser jag bara som positivt.

Man ska inte uppfostra sina barn som man själv blev uppfostrad. De lever inte i samma värld som man själv gjorde då.
  • Tristan69
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:42:11 följande:

Ska hon inte hänga här bara för att lärare och jämnåriga levererar mer skit än hon får se här på FL?

Återigen vad är värre med FL jämfört med Youtube?

Kan man inte som ung ha frågor som rör eller intresse för familjefrågor?

Sluta vara så oerhört fördomsfull.
  • Koppkaka

Tycker ni att det är helt okej att 13-åringar hänger på familjeliv så fine, hoppas era egna barn gör det också då när dom är i den åldern och att dom får läsa allt skräp som finns här.

Det finns en heeeel del på youtube som det är 18-årsgräns på, på familjeliv finns ingen sån censur. Så det är ett uruselt exempel.

Nu får ni ha er diskussion för er själva. Jag har bättre saker för mig än att diskutera med barn och idioter

• kivirush
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:56:23 följande:
    Tycker ni att det är helt okej att 13-åringar hänger på familjeliv så fine, hoppas era egna barn gör det också då när dom är i den åldern och att dom får läsa allt skräp som finns här.

Det finns en heeeel del på youtube som det är 18-årsgräns på, på familjeliv finns ingen sån censur. Så det är ett uruselt exempel.

Nu får ni ha er diskussion för er själva. Jag har bättre saker för mig än att diskutera med barn och idioter

Så du tror att det finns mindre skit på forumen för de som är för den åldern? Tycker att det låter som om du inte har någon bra koll på hur samhällsklimatet för dagens ungdomar ser ut.
Svar på tråden 11 år och string?