• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Sunnan skrev 2014-12-23 06:27:38 följande:

Åh självömkan! Gick precis in i v 40 (39+0) och har drabbats av magsjuka, sannolikt vinterkräksjukan. Har varit uppe sen kl 3 och spyr som en gris. Maken mår bra änsålänge men det är nog bara en tidsfråga innan han blir sjuk också. Julen är inställd för vår del iaf

:( nej vad trist!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Waimea
    Sunnan skrev 2014-12-23 06:27:38 följande:

Åh självömkan! Gick precis in i v 40 (39+0) och har drabbats av magsjuka, sannolikt vinterkräksjukan. Har varit uppe sen kl 3 och spyr som en gris. Maken mår bra änsålänge men det är nog bara en tidsfråga innan han blir sjuk också. Julen är inställd för vår del iaf

Din stackare. Jag hoppas du kryar på dig kvickt!
  • Sunnan

Tack Har faktiskt återhämtat mig på någon slags rekordtid och sitter och äter försiktigt nu. Mår helt ok frånsett närings- och sömnbrist

• Waimea
    Sunnan skrev 2014-12-23 17:07:20 följande:

Tack Har faktiskt återhämtat mig på någon slags rekordtid och sitter och äter försiktigt nu. Mår helt ok frånsett närings- och sömnbrist

Skönt, vännen!!
  • Waimea

Julbastu idag, var gudomligt skönt, men kom ur bastun med jordens magont. Nu är jag trött på att vara gravid. Åh.

• SannaSanna
    Bettanspettan skrev 2014-12-22 20:31:14 följande:

När jag var på toa nu fick jag en gulvit slemklump på papperet fast bara ca två cm stor. Undrar om det kan va delar av proppen? Vill inte än, bara 9 dagar kvar på året ju.

Min gick för 1 v sedan... Tydligen vanligast att man får efter ca 1 v (frågade BM när jag var där) Hoppas klara mig över julafton bara.. Helst till jan oxå för den delen :)
  • mariaheterjag

Hej hur mår ni alla! God fortsättning och hoppas ni har eller har haft en mysig jul

Jag är i vecka 38 nu och börjar verkligen bli nervös inför förlossningen. På julaftonsnatten fick jag som värkar som verkligen gjorde ont, det kom och gick under någon/några timmar. Blev jättenervös och kände verkligen "nej inte nu jag orkar inte". Men sen slutade det bara och i natt var allt lugnt. Så det kanske berodde på överansträngning eller något. Vi firade jul med 11 personer hemma hos oss så det var ganska fullt upp även om jag försökte ta det lugnt.

I alla fall så känner jag mig så opepp på att föda Skulle vilja bli glad av värkar och tänka ja nu sätter det igång. Istället känns det som att jag bara vill skjuta upp allt.

• LängtansBlåaBlomma

Maria: Det går upp och ner för mig med. Just nu är jag lite rastlös och skulle kunna åka in nu. Sen kan jag vara trött och tänka att nu ikväll orkar jag inte.

Överlag mår jag bra och väntar gärna en vecka till, jag trivs med att vara gravid och mår i stort sett som vanligt. Samtidigt är jag förväntansfull och nyfiken inför förlossningen.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Akinna 77

Jag längtar som tok efter bebisen MEN samtidigt vill jag verkligen inte föda förrän efter vi har flyttat! Vill gärna hinna komma på plats och packa upp innan det är dags så bebis får gärna stanna därinne tills Bf (9 januari) men sedan kan hon komma när hon vill (vi flyttar den 3 januari). 

• mariaheterjag

Ja det går väl lite upp och ned för mig med. Men har haft en svacka de sista dagarna. Förra gången var jag nog mer förväntansfull och liksom nyfiken. Men nu när man redan gjort det så känns själva förlossningen mest som en transportsträcka som jag vill ha avklarad. Helst med så lite smärta som möjligt!

Svar på tråden BF Januari 2015