• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • metda
    Bergamott83 skrev 2014-10-12 11:22:00 följande:
    Är du från Västmanland? Jag ska också få göra äggplock i Uppsala jag är från Västerås. Jag väntar just nu på kallelsen för första gruppträffen vilket jag är så nervös över. 
    Så jag har inte börjat och då är jag inte är så aktiv i den här tråden.
    Stämmer. :)

Gruppträffen är inget att oroa sig för. Ni får en massa info från Sköterskan och hon går igenom lite om ivf och hur det får till i Uppsala sedan, sedan får man ställa lite frågor om man vill. Individuella möten med läkaren bokas efter det, iaf så vi hade det.
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-10-12 11:30:15 följande:

Nu får ni hålla tummarna för mig, imorgon är det dags för de första ultraljudet (injektionsdag 6).. Hoppas att det inte dyker upp några cystor, så jag inte behöver avbryta behandlingen igen.

Håller tummarna för dig! Hoppas verkligen inte du behöver avbryta. Har du fått justera dosen något?

Jag ska också på till läkaren imorgon, antar att det är både VUL och nya blodtest... Ni får hålla tummarna för mig också, hoppas på Uppsala på fredag, men det kanske är lite för optimistiskt, vi får se.
  • karro 2014
    metda skrev 2014-10-12 12:30:19 följande:
    Håller tummarna för dig! Hoppas verkligen inte du behöver avbryta. Har du fått justera dosen något?

Jag ska också på till läkaren imorgon, antar att det är både VUL och nya blodtest... Ni får hålla tummarna för mig också, hoppas på Uppsala på fredag, men det kanske är lite för optimistiskt, vi får se.
    Sedär ja, håller tummarna för dig med:)

Ne de verkligen jätte jobbigt när det blir motgång efter motgång.. Har två missfall som vi gått igenom sen februari månad och nu detta.. Nu vill man ha turen på sin sida.

Första ggn tog jag 225ie gonal-f och nu tar jag 300ie:)

Önskar dig lycka till imorgon=)
  • Bergamott83
    metda skrev 2014-10-12 12:27:21 följande:
    Stämmer. :)

Gruppträffen är inget att oroa sig för. Ni får en massa info från Sköterskan och hon går igenom lite om ivf och hur det får till i Uppsala sedan, sedan får man ställa lite frågor om man vill. Individuella möten med läkaren bokas efter det, iaf så vi hade det.
    Åh vad skönt att det bara är så det går till. Jag har varit lite orolig inför gruppmötet. Hur är det i uppsala då?
  • Trollis

Hej hej

Hoppas det är ok om jag hoppar på denna tråd. Jag och min man genomgår IVF på Sahlgrenska efter 2 års väntan. Kan behöva prata av mig med några som faktiskt förstår vad som händer med ens kropp, även fast jag har en otroligt stöttande och närvarande man i denna process.

• metda
    Bergamott83 skrev 2014-10-12 13:25:19 följande:
    Åh vad skönt att det bara är så det går till. Jag har varit lite orolig inför gruppmötet. Hur är det i uppsala då?
    Jag har inte varit i Uppsala än. Dit åker man bara för själva äggplockningen och tillbakasättningen av ägg. Vi tänkte försöka se till att åka till Uppsala kvällen innan, boka hotell och kolla till var allt ligger inför äggplocket, så det är jag själv lite nervös över ;)
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-10-12 12:45:23 följande:
    Sedär ja, håller tummarna för dig med:)

Ne de verkligen jätte jobbigt när det blir motgång efter motgång.. Har två missfall som vi gått igenom sen februari månad och nu detta.. Nu vill man ha turen på sin sida.

Första ggn tog jag 225ie gonal-f och nu tar jag 300ie:)

Önskar dig lycka till imorgon=)
    Ok, trodde nästan de skulle ha justerat ned din dos med tanke på cystorna.

Tråkigt att höra det om missfallen :( hur länge varade de graviditeterna? Själv har jag aldrig ens lyckats att bli gravid nån gång... Blev ni gravida på egen väg de gångerna eller var det ivf då också?

Lycka till till dig med :)
  • metda
    Trollis skrev 2014-10-12 13:42:58 följande:

Hej hej

Hoppas det är ok om jag hoppar på denna tråd. Jag och min man genomgår IVF på Sahlgrenska efter 2 års väntan. Kan behöva prata av mig med några som faktiskt förstår vad som händer med ens kropp, även fast jag har en otroligt stöttande och närvarande man i denna process.

Välkommen hit :)

Hur långt har ni kommit på er behandling?
  • Bergamott83
    metda skrev 2014-10-12 16:31:49 följande:

Jag har inte varit i Uppsala än. Dit åker man bara för själva äggplockningen och tillbakasättningen av ägg. Vi tänkte försöka se till att åka till Uppsala kvällen innan, boka hotell och kolla till var allt ligger inför äggplocket, så det är jag själv lite nervös över ;)

Jaha, ja det är något sånt vi också tänkt oss att göra. Vi har aldrig heller varit gravida och vi har inte skyddat oss sedan 2006. Och det är "inga fel" på oss heller enligt provsvaren.
  • Linda8110

Hurra! Äntligen bra besked! Vätskan bakom livmodern har minskat så läkaren säger att nu är faran över. Han vill dock att jag knaprar skitmedicinen fram till gravtest 24/10. I frysen finns nu 4st 2-dagars, 5st 5-dagars och 1st 6-dagars! Känns toppen :)

Svar på tråden IVF 2014