• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Tiger201008
    metda skrev 2014-10-16 06:43:06 följande:
    Jag har ingen aning, vad sa läkaren igår? Kan de starta upp behandlingen ändå?
    Hon gjorde ultraljud igår och såg att min mens var påväg trodde hon, hon var inte orolig.

Skall få göra det långa protokollet:/

Spännande men nervös.
  • veraicon
    Linda8110 skrev 2014-10-19 18:24:16 följande:

Idag kom mensen...

Befarar att den har kommit här idag också, bara spottings än men ihållande mensvärk gör inte saken bättre.

Hur hanterar ni besvikelsen? Jag och min sambo orkar nästan inte prata om det, allt kretsar liksom kring det här nu och vi blir ju bara ledsna av det. Han är ju den jag vill må bra med och nu är det svårt att veta vad annat vi ska fokusera på. 
  • Linda8110
    veraicon skrev 2014-10-20 19:44:24 följande:
    Befarar att den har kommit här idag också, bara spottings än men ihållande mensvärk gör inte saken bättre.

Hur hanterar ni besvikelsen? Jag och min sambo orkar nästan inte prata om det, allt kretsar liksom kring det här nu och vi blir ju bara ledsna av det. Han är ju den jag vill må bra med och nu är det svårt att veta vad annat vi ska fokusera på. 
    Vi kramas massor. Kanske låter banalt men det hjälper oss. Vi peppar varandra och övertygat varandra om vartannat att det kommer bli vår tur. Försöker skratta åt det positiva att jag slipper Lutinus och kanske snart kan få börja träna. Samt att vi kanske kan göra ett nytt försök efter nästa mens. Försöker hitta de små sakerna! Sen gråter vi också såklart.
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-19 18:24:16 följande:

Idag kom mensen...

Hemsk ledsen för er skull. :( Man vill ju att det ska funka på en gång, även fast det väl bara är en chans på fyra att det funkar... Ska ni stoppa in ett av era frysta embryon nu i nästa cykel?
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-20 21:47:09 följande:
    Hemsk ledsen för er skull. :( Man vill ju att det ska funka på en gång, även fast det väl bara är en chans på fyra att det funkar... Ska ni stoppa in ett av era frysta embryon nu i nästa cykel?
    Tack. Ja det är hemskt ledsamt.. Blir ett FET efter nästkommande mens.
  • veraicon
    Linda8110 skrev 2014-10-20 20:10:20 följande:
    Vi kramas massor. Kanske låter banalt men det hjälper oss. Vi peppar varandra och övertygat varandra om vartannat att det kommer bli vår tur. Försöker skratta åt det positiva att jag slipper Lutinus och kanske snart kan få börja träna. Samt att vi kanske kan göra ett nytt försök efter nästa mens. Försöker hitta de små sakerna! Sen gråter vi också såklart.
    Det där om att övertyga om vartannat känner jag igen, vissa dagar orkar jag vara stark, andra gånger han. Kramas är bra, bara vara nära! Promenera tillsammans i höstmörkret är också rätt skönt har jag märkt. 

Vi såg ändå ett svagt streck imorse när vi tjuvtestade så jag håller hoppet uppe. Och jag/vi har bestämt oss för att på ett eller annat sätt ska det förr eller senare lyckas. Man får leva på det. Och jag är säker på att det kommer bli likadant för er. 

Stor kram och tack för orden!
  • Linda8110
    veraicon skrev 2014-10-21 07:56:45 följande:
    Det där om att övertyga om vartannat känner jag igen, vissa dagar orkar jag vara stark, andra gånger han. Kramas är bra, bara vara nära! Promenera tillsammans i höstmörkret är också rätt skönt har jag märkt. 

Vi såg ändå ett svagt streck imorse när vi tjuvtestade så jag håller hoppet uppe. Och jag/vi har bestämt oss för att på ett eller annat sätt ska det förr eller senare lyckas. Man får leva på det. Och jag är säker på att det kommer bli likadant för er. 

Stor kram och tack för orden!
    Håller alla mina tummar för att ert streck ska bli skarpare för varje dag som går! Kram på dig
  • karro 2014

Hej:)

Nu är äggplocket avklarat, jag var helt säker på att de inte skulle bli mer än 3 ägg med tanke på att de bara var tre stycken normal stora blåsor senast på ultraljudet...

Men de blev visst 6 st ägg, så är väldigt positivt överraskad att de blev det dubbla antalet=)

Nu är de ju bara till o vänta o se vad dem säger imorgon när dem ringer=))))

Svar på tråden IVF 2014