• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-10-21 20:01:57 följande:

Hej! Jag ska göra äggplock i morgon. Lite nervöst!

Lycka till!
  • metda
    Karriärskvinna skrev 2014-10-21 20:01:57 följande:

Hej! Jag ska göra äggplock i morgon. Lite nervöst!

Hur gick det på äggplocket idag?
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-10-21 14:10:47 följande:

Hej:)

Nu är äggplocket avklarat, jag var helt säker på att de inte skulle bli mer än 3 ägg med tanke på att de bara var tre stycken normal stora blåsor senast på ultraljudet...

Men de blev visst 6 st ägg, så är väldigt positivt överraskad att de blev det dubbla antalet=)

Nu är de ju bara till o vänta o se vad dem säger imorgon när dem ringer=))))

Vad kul! Har ni fått reda på om hur många som blev befruktade? Har ni satt tillbaka något ägg än?
  • karro 2014
    metda skrev 2014-10-22 21:06:25 följande:

Vad kul! Har ni fått reda på om hur många som blev befruktade? Har ni satt tillbaka något ägg än?

Tack tack:))) ja dem ringde imorse.. 4 ägg har befruktat o har en tid imorgon... Får bara hoppas att dem delar sig som dem skall o att dem är fina;))) hur går d för dig?
  • Karriärskvinna

De fick ut fem ägg. Känns som de tyckte att det var lite i minsta laget, men jag fortsätter att hoppas att befruktningen lyckas och det blir återinföring på fredag...

Hur går det för dig?

metda skrev 2014-10-22 21:05:13 följande:

Hur gick det på äggplocket idag?

• veraicon
    Testdag idag och det blev plus på stickan! Glad

Vi har trott att det hade skitit sig så då jag haft lutinusbruna flytningar i en vecka och några klarröda blödningar. Men det är tydligen någon liten som har hållit sig fast ändå. Nu börjar en annan sorts orosväntan...

Stor kram till er alla, denna tråd har varit ett bra stöd och jag säger heja, heja till er alla! Kommer nog kika in här ibland och se hur det går för er. Hoppas verkligen inte att jag kommer att återkomma med en missfallshistoria...
  • louisep87

Oj. Nu kommer det att bli långt. Allt startade när jag var nitton år. Åt neovletta 28 blev gravid ändå. Skrapning v10. Valde abort självmant. Började med neovletta igen.hade humörsvängningar så jag bytte till cerazette för 4år sedan. Slutade i januari i år 19 januari får jag mensen. 10 mars kom nästa mens. Den 26 mars åkte jag in till sjukhuset pga magsmärtor och det visade sig vara ägglossning. Den 19 april kom mensen igen. Sen blev det stopp ända till den 23 september. Nu har det inte hänt nå mer. De sa när jag var upp på vul i juli att jag har tendens till pco. Skulle mensen vara borta i 6 månader skulle jag kontakta kvinnokliniken. Men den var ju bara borta i 5 månader. Tycker ni jag ska kontakta dom ändå? Kram

• Karriärskvinna

På ruvardsg 9 idag. Känner mig otålig och vill bara att veckan ska gå fort så jag kan testa. Inga symptom på varken mens eller graviditet... Svullna bröst jag jag haft sen jag började med Lutinus och trötta är ju alla så här års... Men jag fortsätter att hålla tummarna och tro att det satt sig!

• karro 2014
    Karriärskvinna skrev 2014-11-02 15:55:34 följande:

På ruvardsg 9 idag. Känner mig otålig och vill bara att veckan ska gå fort så jag kan testa. Inga symptom på varken mens eller graviditet... Svullna bröst jag jag haft sen jag började med Lutinus och trötta är ju alla så här års... Men jag fortsätter att hålla tummarna och tro att det satt sig!

Jag är på Ruvardag 10, har ömma bröst o molande värk till o från + trötthet. Idag kunde jag inte hålla mig längre så jag tog ett gravtest som var negativt:(
  • Karriärskvinna
    karro 2014 skrev 2014-11-02 20:48:09 följande:
    Jag är på Ruvardag 10, har ömma bröst o molande värk till o från + trötthet. Idag kunde jag inte hålla mig längre så jag tog ett gravtest som var negativt:(
    Deppa inte för det! Vänta ett par dagar till, rd 10 verkar fortfarande tidigt. Tog du i morse eller på dagen? Jag ska ta på morgonen rd 12 har jag bestämt mig för...
Svar på tråden IVF 2014