• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-16 23:11:32 följande:
    Jo man får äta som högst 3 kurer pergo på rad sen måste man ha ett uppehåll för att inte bli överstimulerad och för att tabletterna är starka så kroppen måste få vila. Fast en del landsting verkar man få äta fler kurer på rad. Så blir det inget nu eller på 3dje försöket får jag ta ett uppehåll plus att kvinnokliniken har semesterstängt så dår får vi säkert fortsätta efter sommaren. :)

Okej då är jag med. Hur har det gått idag?
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-17 18:00:04 följande:
    Okej då är jag med. Hur har det gått idag?

Har gjort ett gravtest som visar minus, men mensen kommer inte.. tröttsamt.. får väl vänta ut mensen o sen börja på pergo kur nr3 :/ känns skit tråkigt!
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-17 18:44:40 följande:
    Har gjort ett gravtest som visar minus, men mensen kommer inte.. tröttsamt.. får väl vänta ut mensen o sen börja på pergo kur nr3 :/ känns skit tråkigt!

:( :(.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-17 19:14:05 följande:
    :( :(.

Tycker det är så drygt för är jag inte gravid så kan väl lika gärna mensen komma med en gång.. förstår inte heller vad de år som felar när min man har helt normala spermier och jag äter tabletter för äl, vad är det som går snett? Tänkte ringa gyn imorgon och fråga vad vi ska göra om det finns någon mer hjälp att få. Har sett att den finns sprutor man kan ta i samband med pergo för att boosta äggen lite mer och då är man näst intill garanterad att äl blit av.. blää vilken dag. Jag jobbar natt nu och har svårt att sova på dagarna så de känns som att dygnen blir helt enormt långa. Ännu mer väntan.
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-17 19:25:18 följande:
    Tycker det är så drygt för är jag inte gravid så kan väl lika gärna mensen komma med en gång.. förstår inte heller vad de år som felar när min man har helt normala spermier och jag äter tabletter för äl, vad är det som går snett? Tänkte ringa gyn imorgon och fråga vad vi ska göra om det finns någon mer hjälp att få. Har sett att den finns sprutor man kan ta i samband med pergo för att boosta äggen lite mer och då är man näst intill garanterad att äl blit av.. blää vilken dag. Jag jobbar natt nu och har svårt att sova på dagarna så de känns som att dygnen blir helt enormt långa. Ännu mer väntan.

Jag håller med, om det inte tagit sig så behöver den inte vänta med att komma. Det är precis som om att kroppen gnuggar salt i såret då. Det måste vara extra jobbigt när det inte är något "fel" på er. Då är där ju inget direkt att "fixa".

Det gör du rätt i så får du säkert lite nytt att tänka på som gör det hela lite lättare igen. Har läst på nätet om en del som har testat zonterapi på fötterna och även akupunktur för att på naturlig väg stimulera det hela.

Du får titta på en massa filmer, typ action komedier. Jag måste alltid göra något sånt annars rullar tankarna för fullt. Att gå en runda är nästan det värsta om jag inte har på riktigt rejäl musik. Du har iget gym i närheten, annars hade du kunnat åka dit och typ boxats, bara för att bli av med lite känslor och energi.

Kram
  • Cina84

Har du fått veta vad ditt sjöldkörtelvärde ligger på. För att det ska vara riktigt gynnsamt för graviditet rekommenderas det att man ligger på ett värde mellan 1-1,5.

• julii
    Cina84 skrev 2014-06-17 21:42:05 följande:
    Jag håller med, om det inte tagit sig så behöver den inte vänta med att komma. Det är precis som om att kroppen gnuggar salt i såret då. Det måste vara extra jobbigt när det inte är något "fel" på er. Då är där ju inget direkt att "fixa".

Det gör du rätt i så får du säkert lite nytt att tänka på som gör det hela lite lättare igen. Har läst på nätet om en del som har testat zonterapi på fötterna och även akupunktur för att på naturlig väg stimulera det hela.

Du får titta på en massa filmer, typ action komedier. Jag måste alltid göra något sånt annars rullar tankarna för fullt. Att gå en runda är nästan det värsta om jag inte har på riktigt rejäl musik. Du har iget gym i närheten, annars hade du kunnat åka dit och typ boxats, bara för att bli av med lite känslor och energi.

Kram

Nej men precis, den ska jävlas in i det sista :p

Ja jag har oxå läst om akupunktur, kanske skulle kolla upp det. Det är ju värt att testa iaf. Jag tycker faktiskt om att gå ut att gå, har hund så brukar ta med mig dom och gå en riktig runda så brukar det kännas bättre.

Nej jag har inte fått veta vad värdet ligger på, de sa bara att värdet är normalt. Kanske skulle fråga om det en gång till för att vara på säkra sidan!

Kram
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-17 22:41:28 följande:
    Nej men precis, den ska jävlas in i det sista :p

Ja jag har oxå läst om akupunktur, kanske skulle kolla upp det. Det är ju värt att testa iaf. Jag tycker faktiskt om att gå ut att gå, har hund så brukar ta med mig dom och gå en riktig runda så brukar det kännas bättre.

Nej jag har inte fått veta vad värdet ligger på, de sa bara att värdet är normalt. Kanske skulle fråga om det en gång till för att vara på säkra sidan!

Kram

Ja men då har du dem att prata med :). Något som distraherar tanken är perfekt därav musik för mig.

Kan kanske vara värt det. Jag tror att de på gyn vill ha ett lågt värde men man vet aldrig. På vårdcentralerna har de gärna närmare 4 som "normalvärde" men om man vill bli gravid så är det för högt. När man är gravid ska man ha ett maxvärde på 2,5 ,tror jag det var för att inte riskera missfall. Står en del om det på nätet om du skulle vilka veta mer.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-17 22:53:08 följande:
    Ja men då har du dem att prata med :). Något som distraherar tanken är perfekt därav musik för mig.

Kan kanske vara värt det. Jag tror att de på gyn vill ha ett lågt värde men man vet aldrig. På vårdcentralerna har de gärna närmare 4 som "normalvärde" men om man vill bli gravid så är det för högt. När man är gravid ska man ha ett maxvärde på 2,5 ,tror jag det var för att inte riskera missfall. Står en del om det på nätet om du skulle vilka veta mer.

okej ska kolla upp det :) jag går hos kvinnokliniken där jag bor så de känns ju som att de borde veta mam jag vet oxå att man måste ligga på när det gäller vården för att få sitt sagt så ska absolut ta upp det igen :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-17 23:01:09 följande:
    okej ska kolla upp det :) jag går hos kvinnokliniken där jag bor så de känns ju som att de borde veta mam jag vet oxå att man måste ligga på när det gäller vården för att få sitt sagt så ska absolut ta upp det igen :)

Ja men det är klart att de har koll! Attans då var jag inte till någon hjälp denna gång ;)
Svar på tråden Bollen är i rullning