• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-13 23:01:57 följande:
    Som jag har fattat det så är det så lång tid viruset är levande i kroppen och kan skada ett ev foster ordentligt. Ska kolla med gyn när kag ska dit.

Jaha okej då förstår jag. Ring och kolla upp det så du är säker! ! Vore tråkigt att vänta men då får du passa på att njuta av sommaren istället, hellre det än i höstrusket :)?!! Kämpa kämpa!!
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-13 23:04:41 följande:
    Jaha okej då förstår jag. Ring och kolla upp det så du är säker! ! Vore tråkigt att vänta men då får du passa på att njuta av sommaren istället, hellre det än i höstrusket :)?!! Kämpa kämpa!!

Tack för dina ord :). Jo jag måste tänka så, njuta av oss två och allt vi faktiskt kan göra. Tänkte att vi kanske ska ta och boka en vinterresa. Bara för att ha något att se framemot.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-13 23:08:59 följande:
    Tack för dina ord :). Jo jag måste tänka så, njuta av oss två och allt vi faktiskt kan göra. Tänkte att vi kanske ska ta och boka en vinterresa. Bara för att ha något att se framemot.

Mycket smart! Vi tänkte eventuellt ta en resa till hösten då jag jobbar hela sommaren. Passa på att njuta på det man har och leva i nuet oxå inte bara äö, vul, bim osv även fast jag vet att man gör det så måste man försöka ta det lugnt mellan varven :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-14 07:58:44 följande:
    Mycket smart! Vi tänkte eventuellt ta en resa till hösten då jag jobbar hela sommaren. Passa på att njuta på det man har och leva i nuet oxå inte bara äö, vul, bim osv även fast jag vet att man gör det så måste man försöka ta det lugnt mellan varven :)

Det gör ni rätt i :). Sådant behövs som sagt. Annars är det lätt att glömma sig och bara låta tiden gå.
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-15 09:14:39 följande:
    Det gör ni rätt i :). Sådant behövs som sagt. Annars är det lätt att glömma sig och bara låta tiden gå.

Ja men precis! Fyfan va dagarna går sakta nu... :p
  • julii

Hej igen! Har ni hört nå mer? Hur går det:)?

Jag har bim imorgon men inte vågat testa än.. har svag mensvärk som kommer och går lite. Håller i några sekunder sen försvinner det. Haft så kanske 3 gånger idag. Så jag intalar mig att mensen säkert kommer imorgon.

• Cina84
    julii skrev 2014-06-16 19:46:46 följande:
    Hej igen! Har ni hört nå mer? Hur går det:)?

Jag har bim imorgon men inte vågat testa än.. har svag mensvärk som kommer och går lite. Håller i några sekunder sen försvinner det. Haft så kanske 3 gånger idag. Så jag intalar mig att mensen säkert kommer imorgon.

Vilket sammanträffande! Jag tänkte precis på dig! :). Håll ut snart vet du. Åhh hoppas hoppas :). Hur länge har ni provat med Pergo?

Inget nytt här. Har förlikat mig med tanken om att vi måste vänta och tänker att det är en mening med allt. Har faktiskt en del kompisar som inte skaffat än så jag är inte den enda som passerar 30 utan barn. Det löser sig :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-16 21:15:23 följande:
    Vilket sammanträffande! Jag tänkte precis på dig! :). Håll ut snart vet du. Åhh hoppas hoppas :). Hur länge har ni provat med Pergo?

Inget nytt här. Har förlikat mig med tanken om att vi måste vänta och tänker att det är en mening med allt. Har faktiskt en del kompisar som inte skaffat än så jag är inte den enda som passerar 30 utan barn. Det löser sig :)

Detta är andra kuren med pergo, tar det sig inte nu så har jag en kur till utskrivet. Efter det om de inte tar sig då heller så verkar det som att man måste ha ett uppehåll så då får jag säkert vänta till efter sommaren.

Men va skönt att du tänker så. Jag försöker också tänka att tar det sig inte nu så gör det kanske det nästa gång. Och som du säger, det löser sig!
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-16 22:32:13 följande:
    Detta är andra kuren med pergo, tar det sig inte nu så har jag en kur till utskrivet. Efter det om de inte tar sig då heller så verkar det som att man måste ha ett uppehåll så då får jag säkert vänta till efter sommaren.

Men va skönt att du tänker så. Jag försöker också tänka att tar det sig inte nu så gör det kanske det nästa gång. Och som du säger, det löser sig!

Ja men det skrev du ju... Minnet är bra men kort ;). Lite nyfiken varför behöver du vänta sen i såfall?
  • julii

Jo man får äta som högst 3 kurer pergo på rad sen måste man ha ett uppehåll för att inte bli överstimulerad och för att tabletterna är starka så kroppen måste få vila. Fast en del landsting verkar man få äta fler kurer på rad. Så blir det inget nu eller på 3dje försöket får jag ta ett uppehåll plus att kvinnokliniken har semesterstängt så dår får vi säkert fortsätta efter sommaren. :)

Svar på tråden Bollen är i rullning