Anonym (Hatar livet) skrev 2014-05-06 18:07:59 följande:
Jag är bara 140 cm, jag blev mobbad hela skoltiden och även som vuxen. Det är ett helvete att vara så kort, för alla tror att jag är ett barn och blir behandlad som ett sådant också. Har mycket små fötter också, stl 33, som jag också blir retad för, mest av vuxna tyvärr...
En sak, bland många är att gå och handla, det är för jävligt, för många varor är så högt upp, speciellt i sportbutiker och på Willys.
Att barn mobbar är en sak, men att vuxna mobbas? Nej, det är riktigt lågt. Du kan trösta dig själv med att även om de är 30-40 cm längre än vad du är så saknar de ryggrad.
Jag är själv 1,69 m, och jag har också problem med att nå vissa saker i affärer. Men jag ber om hjälp, om jag inte kan lösa det själv förstås. Affären vill tjäna pengar, då får de också ha varorna lättillgängliga.
Vissa hyllor med lösviktsgodis sitter högt upp, och på golvet ligger det också en massa godis som folk spillt ut. Affärer måste lära sig att anpassa höjden på hyllorna.
Men ts, om du blir hånad i skolan så måste du ta upp det med personalen, ta kontakt med kuratorn. Det spelar ingen roll om du är en dvärg eller inte. En person som är mörkhyad ska väl inte finna sig i att bli kallad för svartskalle?